D15B2 -> D16Z6 OBD0 -> OBD1
Grzehurra - 2007-12-02, 12:28
" />witam
mam pare pytan zwiazanych z mini me na ktore nie moglem znalezc wyczerpujacych odpowiedzi..
1. jak wyglada sprawa mini me w d15b2 z mpfi? czy nie obejdzie sie bez wypruwania calej wiazki z kabiny? czy moze chodzi tylko o przelutowanie wtyczek?
2. czy przejscie na obd1 musi byc zrobione tylko z koniecznosci sterowania vtec'em?
jak wyglada sprawa z zewnterznym sterowaniem vtec? sprawdza sie? rozumiem ze wtedy zostaje przy starym ECU i jezdza na starych mapach z d15??
3. czy ktos ma schemat przejsciowki OBD0-->OBD1?
nie bic
pozdrawiam!
nosql - 2007-12-02, 13:26
" />widze, że zamierzasz zmieniać czapkę
u mnie leży już taka i czeka na wiosnę... ale nie jest to taka prosta sprawa jak się może wydawać
więc zostając na obd0 możesz sterować vtec'iem np apexi vafc, mozna tam podlać mapy itd... wtedy zostajesz przy swoim kompie i aparacie zapłonowym...
jeżeli chcesz przejść na obd1 to potrzebujesz też aparatu zapłonowego oraz kompa z obd1 (taki aparat mam na sprzedanie jak coś), do tego wiadomo, ze przejsciówka i drutowanie wiązki...
ogolnie lepsza opcja to obd1 - moim zdaniem bardziej rozwojowa, kosztowo porównywalna ale wiecej roboty troche przy wiązce - tak mi sie przynajmniej na chwilę obecną wydaje
kolejna sprawa to taka, że po założeniu czapki od z6 itd... zwiększa się cr i bardzo szybko zabija pierscienie więc od razu radziłbym to zrobić, jeszcze przed załozeniem czapki wymienić pierscienie, dotrzeć a pozniej dopiero zmieniać głowe... pasek rozrządu, kable WN i takie tam kwiatki to wiadomo, że trzeba zmienić bo z d15 nie pasują... uszczelka pod głowice to oczywiste
przy okazji pierscieni mozna też panewki i tak koszty rosną....
wiadomo, że jak masz głowice na wierzchu to trzeba uszczelniacze wymienić i dotrzeć zawory, a swoją droga po takiej operacji pierscienie pewnie od razu puszczą, widziałem takie coś już 3 razy... w druga stronę to samo...
mile widziane są śruby ARP... co wiadomo, kosztuje
dlatego dobrze sie zastanów czy chcesz to robić, bez remontu silnika taki zabieg nie ma sensu, to głupota, remont i tak Cię nie ominie więc lepiej zrobić to od razu - będzie taniej, a jak chcesz to remontować to w sumie koszty podobne jak całe z6... a nigdy to nie bedzie takie dobre jak z6
ja głowice kupiłęm tylko dlatego, ze okazyjnie mi sie trafiła, do wiosny polezy a pozniej pewnie ją sprzedam bo jak policzyłem ile ta operacja bedzie mnie kosztować... to nie wiem czy warto patrząc na to jak teraz jezdzi mi samochód
może HIO się wypowie bo ma coś takiego... ale dół z tego co wiem to już umarł i pali olej...
jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to pisz na gg
Grzehurra - 2007-12-02, 14:11
" />rozumiem ze jak przejde juz na obd1 (przejsciowka) to reszta tkwi w przelutowaniu paru wtyczek pod maska? jesli tak to trzeba bedzie sobie zmontowac taka przejsciowke.. co do szybkiego zabicia d15, mialem taki plan zeby wlasnie przejsc na obd1, zasadzic czapke od z6, polatac na bloku d15, a potem podmienic tylko dol na d16z6, bo generlanie cala elektryka bedzie juz ogarnieta...
PS, rozumiem ze przejscie na obd1 to po prostu zmiana wtyczek od ECU na taki z obd1, czyli robota zmudna, aczkolwiek stosunkowo prosta ze schematem...?
HIO - 2007-12-02, 15:47
" />
Grzehurra - 2007-12-02, 15:48
" />dobra, mam takie cos,
opis pinow wtyczki ECU PM6 OBD0, teraz trzeba znalezc to samo ale od wtyczek ECU OBD1, ma ktos?????
nosql - 2007-12-02, 18:07
" />
Grzehurra - 2007-12-02, 18:20
" />no to teraz do**bie: co to jest 'procedura startowa'?
nosql, to sie skoryguje na biezaco
schemat do obd1 juz jest :
nosql - 2007-12-02, 18:24
" />szukam całego schematu od kompa do czesci silnikowej obd1, masz coś takiego ?
procedura startowa to takie coś ze trzymasz gaz w podłodze przy starcie i obroty trzyma Ci np 3,5k rpm (w zaleznosci na ile masz ustawione), puszczasz sprzegło auto rusza i sie normalnie wkręca dalej...
Grzehurra - 2007-12-02, 18:49
" />podoba mi sie ta procedura
mam tylko taki schemat do obd0, Ty pewnie tez:)
caly czas szukam takiego do obd1, jak znajde to wkleje..
Grzehurra - 2007-12-02, 22:21
" />mam takie cos, podpisane "del sol 93-95", czy tam bylo d16z6?
nosql - 2007-12-03, 08:40
" />tak, w soniczkah był z6, zresztą na ssheie mas vtec'a, w wersji Si było z6, dohc = b16
coś m rozjaśnil ten schemat
wczoraj w nocy nasciagalem tego troche ale dzisiaj dopiero to przegladne jak wroce do domu
Grzehurra - 2007-12-03, 09:12
" />ok, daj znac jak bedzie cos ciekawego..zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Grzehurra - 2007-12-02, 12:28
" />witam
mam pare pytan zwiazanych z mini me na ktore nie moglem znalezc wyczerpujacych odpowiedzi..
1. jak wyglada sprawa mini me w d15b2 z mpfi? czy nie obejdzie sie bez wypruwania calej wiazki z kabiny? czy moze chodzi tylko o przelutowanie wtyczek?
2. czy przejscie na obd1 musi byc zrobione tylko z koniecznosci sterowania vtec'em?
jak wyglada sprawa z zewnterznym sterowaniem vtec? sprawdza sie? rozumiem ze wtedy zostaje przy starym ECU i jezdza na starych mapach z d15??
3. czy ktos ma schemat przejsciowki OBD0-->OBD1?
nie bic
pozdrawiam!
nosql - 2007-12-02, 13:26
" />widze, że zamierzasz zmieniać czapkę
u mnie leży już taka i czeka na wiosnę... ale nie jest to taka prosta sprawa jak się może wydawać
więc zostając na obd0 możesz sterować vtec'iem np apexi vafc, mozna tam podlać mapy itd... wtedy zostajesz przy swoim kompie i aparacie zapłonowym...
jeżeli chcesz przejść na obd1 to potrzebujesz też aparatu zapłonowego oraz kompa z obd1 (taki aparat mam na sprzedanie jak coś), do tego wiadomo, ze przejsciówka i drutowanie wiązki...
ogolnie lepsza opcja to obd1 - moim zdaniem bardziej rozwojowa, kosztowo porównywalna ale wiecej roboty troche przy wiązce - tak mi sie przynajmniej na chwilę obecną wydaje
kolejna sprawa to taka, że po założeniu czapki od z6 itd... zwiększa się cr i bardzo szybko zabija pierscienie więc od razu radziłbym to zrobić, jeszcze przed załozeniem czapki wymienić pierscienie, dotrzeć a pozniej dopiero zmieniać głowe... pasek rozrządu, kable WN i takie tam kwiatki to wiadomo, że trzeba zmienić bo z d15 nie pasują... uszczelka pod głowice to oczywiste
przy okazji pierscieni mozna też panewki i tak koszty rosną....
wiadomo, że jak masz głowice na wierzchu to trzeba uszczelniacze wymienić i dotrzeć zawory, a swoją droga po takiej operacji pierscienie pewnie od razu puszczą, widziałem takie coś już 3 razy... w druga stronę to samo...
mile widziane są śruby ARP... co wiadomo, kosztuje
dlatego dobrze sie zastanów czy chcesz to robić, bez remontu silnika taki zabieg nie ma sensu, to głupota, remont i tak Cię nie ominie więc lepiej zrobić to od razu - będzie taniej, a jak chcesz to remontować to w sumie koszty podobne jak całe z6... a nigdy to nie bedzie takie dobre jak z6
ja głowice kupiłęm tylko dlatego, ze okazyjnie mi sie trafiła, do wiosny polezy a pozniej pewnie ją sprzedam bo jak policzyłem ile ta operacja bedzie mnie kosztować... to nie wiem czy warto patrząc na to jak teraz jezdzi mi samochód
może HIO się wypowie bo ma coś takiego... ale dół z tego co wiem to już umarł i pali olej...
jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to pisz na gg
Grzehurra - 2007-12-02, 14:11
" />rozumiem ze jak przejde juz na obd1 (przejsciowka) to reszta tkwi w przelutowaniu paru wtyczek pod maska? jesli tak to trzeba bedzie sobie zmontowac taka przejsciowke.. co do szybkiego zabicia d15, mialem taki plan zeby wlasnie przejsc na obd1, zasadzic czapke od z6, polatac na bloku d15, a potem podmienic tylko dol na d16z6, bo generlanie cala elektryka bedzie juz ogarnieta...
PS, rozumiem ze przejscie na obd1 to po prostu zmiana wtyczek od ECU na taki z obd1, czyli robota zmudna, aczkolwiek stosunkowo prosta ze schematem...?
HIO - 2007-12-02, 15:47
" />
Grzehurra - 2007-12-02, 15:48
" />dobra, mam takie cos,
opis pinow wtyczki ECU PM6 OBD0, teraz trzeba znalezc to samo ale od wtyczek ECU OBD1, ma ktos?????
nosql - 2007-12-02, 18:07
" />
Grzehurra - 2007-12-02, 18:20
" />no to teraz do**bie: co to jest 'procedura startowa'?
nosql, to sie skoryguje na biezaco
schemat do obd1 juz jest :
nosql - 2007-12-02, 18:24
" />szukam całego schematu od kompa do czesci silnikowej obd1, masz coś takiego ?
procedura startowa to takie coś ze trzymasz gaz w podłodze przy starcie i obroty trzyma Ci np 3,5k rpm (w zaleznosci na ile masz ustawione), puszczasz sprzegło auto rusza i sie normalnie wkręca dalej...
Grzehurra - 2007-12-02, 18:49
" />podoba mi sie ta procedura
mam tylko taki schemat do obd0, Ty pewnie tez:)
caly czas szukam takiego do obd1, jak znajde to wkleje..
Grzehurra - 2007-12-02, 22:21
" />mam takie cos, podpisane "del sol 93-95", czy tam bylo d16z6?
nosql - 2007-12-03, 08:40
" />tak, w soniczkah był z6, zresztą na ssheie mas vtec'a, w wersji Si było z6, dohc = b16
coś m rozjaśnil ten schemat
wczoraj w nocy nasciagalem tego troche ale dzisiaj dopiero to przegladne jak wroce do domu
Grzehurra - 2007-12-03, 09:12
" />ok, daj znac jak bedzie cos ciekawego..