ďťż

D15B2 Łyka olej w sporych ilosciach ,w czym problem?



prezes4g - 2009-12-14, 19:23
" />Witam!

Mam hanie nie długi czas bo ok. 1 mies. Auto przed moim kupnem mial kolega. Zrobił wymiane oleju w silniku i wszystkich filtrow.Zalał honde lotosem połsyntetykiem i auto po 2 tys zjadło prawie wszystko. Dowiedzialem sie ze wczesniej w hani lny był mineral wiec wymieniłem olej na lotosa minerala 15W40 Auto po niespełna tysiacu zjadło znowu połowe.
Problem tkwi w tym ze nie ma zadnych powazniejszych wyciekow , oraz to ze honda nie pluje olejem. Honda ma dalej kopniaka wiec pierscienie musza byc całe .
Prosze o wasze porady!

Pozdrawiam !!




Mazek - 2009-12-14, 21:14
" />czy zosawia po sobie plame oleju ? zwroc na to uwagę... bo olej nie mozne znikac sobie od tak...



Damian - 2009-12-14, 21:44
" />Jedz może jednak sprawdź do jakiegoś warsztatu jaka masz powietrze na cylindrach może jednak nie masz pierścieni na któryś tłokach a spadku mocy nie poczułeś może dla tego ze nie spadła ona gwałtownie tylko z czasem....



douen - 2009-12-15, 09:02
" />Witaj,

prawdopodobnie winne są pierścienie olejowe, dymi na wysokich obrotach?




xtomay - 2009-12-15, 09:05
" />Mocno za Tobą dymi? Jak tak to po prostu spala olej, D15 lubi olej!
Wówczas remont silnika, ale chyba prościej swap na jakieś D16. Zależy jakie masz plany wobec auta...



noofaq - 2009-12-15, 09:25
" />mój silnik nie dymił strasznie a jadł 1-1,5l/1000km - nikt by nie zgadł po spalinach że on taki olejożerca...

nie ukrywam że mój zaczął pić też dopiero po zmianie oleju - sprzedawcy wlewają jakieś masakratory do oleju i wtedy nie ucieka.. niestety cieżko to sprawdzić samemu...



dEboo - 2009-12-15, 10:35
" />a moj pije olej a sprężanie ma od 12 do 13,5 na cylindrach. Więc przyczyną są wysrane uszczelniacze zaworowe...Auto mogło długo stać uszczelniacze nie dostawały oleju i dlatego się uszkodziły.



DRAG - 2009-12-15, 11:12
" />Temat wałkowany wielokrotnie,sprężanie nie ma nic wspólnego z braniem oleju.Są pierścienie odpowiedzialne za sprężanie i są pierścienie odpowiedzialne za zbieranie oleju(są one najdelikatniejsze, wystarczy raz zagrzać mocniej silnik i już mogą się zapiec).Przez uszczelniacze nie będzie łykał 2L oleju na 1000km.wystarczy zobaczyć jak wygląda uszczelniacz trzeba by było je zupełnie wyciągnąć chyba żeby tyle brał oleju przez górę.



prezes4g - 2009-12-15, 15:43
" />Przy wysokich obrotak tj. 4,5 tys w zwyz dymi niezle. Ale chyba udam sie do jakiegos mechanika aby zbadał tą sprawe dokładnie ! dzieki za pomoc



dEboo - 2009-12-15, 21:18
" />hahahahahahaha........gratulacje należycie do kolejnych powtarzaczy bzdur. Z koro nie wyleci przez uszczelniacze litr oleju czy coś koło tego to ciekawe czemu po zdjęciu kolektora dolotowego olej kapał mi z głowicy na filtr oleju. hmmmmmmm może przez pierścienie ?? chyba raczej wątpię. Wiem natomiast że to walka z wiatrakami wy(twórcy teorii że przez uszczelniacze nie wyleci 1l oleju) i tak dalej będziecie ładować kasę w swoje silniki i innym polecać remont. Co do sprężania kolega DRAG sam sobie strzelił młotem w torbę......skoro ciśnienie jest wysokie to jakim niby cudem pierścień ma puszczać olej ?? rozumiem że w jedną puszcza ciśnienie a w 2 stronę już nie. Chyba że 1 pierścień (nie zgarniający) utrzymuje całe ciśnienie sprężania w komorze spalania?? jak tak to nie mam pytań??

P.S pod wpływem dużego ciśnienia w kolektorze dolotowym/głowicy i nadciśnienia w kolektorze/głowicy wydechowej oleju nie może wessać tak ?? Prawda jest taka że większość silników łyka olej przez zużyte uszczelniacze zaworowe ale cześniki z forum polecają im kosztowny remont.



dEboo - 2009-12-15, 21:24
" />prezes4g jak sięwybierasz do mechanika to weź ze sobą:
po 1 gruby portfel tak żebyś mógł żygać tysiącami
po 2 jakiegoś redbula se wypij albo cały termos kawy żeby nie zemdleć jak ci mechanik powie że wszystko masz do wymiany i powie taką cenę że....... 2 takie auto można kupić xD



douen - 2009-12-15, 22:34
" />
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu