ďťż

D16A8, zmiany w układzie dolotowym.



markzo - 2010-07-07, 14:10
" />Witam!
Jestem Marek "markzo", mam 20lat i jeżdże Roverem Coupe, który fabryke opuścił z hondowskim silnikiem - D16A8. Silnik jest po jakimś tam remoncie, założyłem kolektor wydechowy 4-2-1, wywaliłem kata, mam nadzieje w tym miesiącu seryjne tłumiki ustąpią miejsca 2 calowym przelotom. I teraz mam pytanie co zrobić z kolektor ssącym i przepustnicą. na stronie: http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... ts_id=5208
dostępne są kolektory ssące do d-serii, co myślicie o takim modzie?? Czy w ogole warto? Jakby dołożyć do tego większą przepustnice np z H23/h22 przybędzie mocy? nie zauważyłem, żeby taki mod był popularny, opinii o zmianie kolektorów ssących w d16 też jest mało...Co jeszcze w jakiś niedużych pieniążkach w kwestii n/a mogę zrobić? myślałem, żeby po montażu tego kolektora i poprawie wydechu dać kompa do strojenia do Waszego kolegi z forum pozdrawiam




Wojtuuus - 2010-07-07, 14:45
" />Witam roverzystę, mam nadzieję, że mnie kojarzysz z roverki.pl Jak chcesz mieć przyrost mocy to wypadało by kupić większy ssący - nie wiem czy z D16Z6 podpasuje i czy będzie jakiś efekt i jak chcesz przepustnicę.Nie wiem też czy z B-serii by nie wystarczyła, ale można władować z H-serii Jaki masz dolot - filtr ?



markzo - 2010-07-07, 14:56
" />Pewnie, że kojażę D16A8/A9 i Z6 mają chyba takie sama ssaki, dlatego myślę o tym z m-tuningu i przepustnicy od Hserii. Jeszcze jedno pytanko, bo będe pewnie jutro ten kolektor oglądał, czy ma ktoś wymiary wewnętrzne seryjnego kolektora? Zeby je porównać z tym "tjuningowym"



Ryba - 2010-07-07, 19:34
" />Ssący z 1wałkowaca nie podpasi do DOHC, są przejściówki do tego typu rzeźb




gilu89 - 2010-07-10, 09:50
" />szkoda kasy na jakieś przejsciówki po to żeby założyć od z6. warto przepustnice rozwiercić i tyle. a żeby osiągi zwiększać to lekkie koła, krótka skrzynia dobre sprzęgło. dalej nie ma sensu to tylko Dseria



Rudson - 2010-07-10, 12:44
" />tak jak koledzy piszą ssący od sohc do dohc nie podejdzie bez jakiegoś większego rzeźbienia. to i tak Ci nie da dużysz przyrostów.
A co do N/a to nidgy nie jest tanie..
Zrob sobie wydech np 2 cale lub 2.25 ogarnij pozadny nawiew na filtr, nie ważne czy stożek czy puha wazne żeby miało jak najzimniej no i pogrzeb w skrzyni i już sie bedzie jakoś w miare odpychac. zreszta zaleznie w jakim masz stanie silnik



markzo - 2010-07-10, 23:53
" />ja chce kolektor ten z m-tuningu, z linku w 1 poście... mam go po dobrej kasie, dorzuce większą przepustnice i się okaże, wydech będzie przelot 2" dolot zimnego powietrza jest zamontuje i będziemy widziec co to daje narazie zamawiam bandaż na kolektor



Rudson - 2010-07-11, 05:44
" />tylko pytanie po co tak robic skoro praktycznie nikt tego nie robi, bo nie przyniesie to rządanego efektu.. wiecej rzeźby, zabawy niż to warte, A robic dlatego bo masz go w dobrej cenie,,,, no cóż kto co lubi, ja bym w z takimi wiatrakami nie walczyl bo IMO bezsens



markzo - 2010-07-11, 07:45
" />a ktoś z Was ten kolektor zakładał?? rano napisał do mnie kumpel z miasta obok, ten kolekot założony do rexa 1.6 VTi dał +15KM na hamowni, jeśli mu wierzyć (wykresu nie widziałem) to chyba jednak warto spróbuje, dam znać co z tego wyjdzie, czy się uda czy będzie to kasa wyrzucona w błoto, pzodro!



Rudson - 2010-07-11, 14:18
" />



markzo - 2010-07-11, 20:51
" />ehh - ten = mtuningowy... zobacz na stronke, są tam i dla B i dla D serii i Wasze forum i forum crx info przekopałem i poza 4-2-1 + przelot + stożek/cai nie wiele jest info co jeszcze można zmotać n/a, bo na porządne turbo nie stać mnie jak narazie, a robić to po łebkach, żeby sie w 3k pln zamknąc to bez sensu, bo i tak się coś wysra



frut - 2010-07-13, 13:57
" />
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu