d16A9 check engine samodiagnostyka: błędy nr: 3 8 17
Bartiss - 2010-04-25, 20:44
" />Witam!
Ostatnio coraz częściej zaczęła mi się włączać kontrolka check engine, a nawet świecić bardzo często więc zerknąłem co mi pokazuje mój "mikrokomputerek".
Samochód kupiłem po swapie z d16z2 na aktualne A9.
I tak z mojej samodiagnostyki wychodzą błędy:
3 - czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub obwód
8 -czujnik GMP lub jego obwód
17 - czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
z tego co znalazłem na forum, to bład 17 zlokalizowałem sam, bo mogłem nie dopiąc linki jak wyciągałem zegary, ale co zrobić z pozostałymi błędami i co one oznaczają?
Wogóle ten check zaczął się od tego tygodnia, wcześniej było wsyzstko w porządku, obroty równiutko praowały tak około 800-900 na jałowym, a na tygodniu miałem problem, bo w pewnym momencie przez pewien okres dnia były jakieś 500 rpm, a potem przez jakiś czas troche ponad 1000 moze 1100 - 1200 rpm, a potem znowu po paru godzinach raz tak raz tak, wróciły do normy. Kontrolka potrafi nie palić sie wcale,albo świeci się cały czas, obroty przeważnie są w porządku teraz, ale czasem też trzeba go troche dłużej pokręcić przy odpaleniu, wcześniej dopóki ten błąd nie wyskakiwał, to palił dosłownie na dotyk, a teraz nie zawsze tak jest.
I co powiecie na to ?
Help
flejm - 2010-04-26, 11:21
" />na początek zrób reset kompa.
błąd 3 to map sensor który jest na grodzi po lewej stronie. sprawdź styki, kable, wężyki podciśnienia.
błąd 8 to czujnik w aparacie zapłonowym sprawdź styki prostokątna wtyczka przy aparacie, kable. jak nic nie da to pożycz od kogoś aparat zapłonowy
to na początek. potem będziemy myśleć
Bartiss - 2010-04-26, 19:20
" />więc tak, dzisiaj rano zrobiłem reset kompa, a potem tą całą procedurę jak ktoś podawał z instrukcji do CRX-a, czyli pochodził samochód 10 min na jałowym, potem kilka km spokojnie a potem pare razy do odciecia pojeździłem, ale dzisiaj robiłem trase i dalej check sie zapala.
Robiłem to na benzynie, teraz zauwazyłem ze na gazie ma za wysokie obroty, a wczesniej miał prawidlowe obroty na jałowym, na benz jest w porządku. Zauważyłem też ze check sie wlacza przede wszystkim jak wrzuce na luz i obroty są cały czas na gazie tak ok.1200 rpm.
Nie sprawdzałem teraz błędów.
Jytro postaram się jeśli zdąże posprawdzać te elementy które podpowiedział kolega flejm.
P.S.
Jeszcze jedno, pod spodem zamieszczam zdjęcie, już jak kupiłem samochód, to tak jak widać na zdjęciu, lambda nigdzie nie jest podpięta, wcześniej check sie zapalal, ale to sporadycznie, jak rozmawiałem z facetem od którego odkupowałem samochód, to mówił, żebym na to nie zwracał uwagi, ale teraz tego już nie bagatelizuje bo za często to występuje.
DRAG - 2010-04-26, 19:36
" />Lambda nie jest podłączona bo seryjnie jej nie ma przy tym silniku i została z Z2, więc nie przejmuj się tym.
Bartiss - 2010-04-26, 19:39
" />
flejm - 2010-04-27, 11:11
" />możesz tam wkręcić zaślepkę i sonde sprzedać jak jest sprawna
Bartiss - 2010-04-27, 15:49
" />
flejm - 2010-04-27, 15:58
" />miernikiem. w manualu masz co i jak strona 6-155
kirpek - 2010-05-12, 12:49
" />gmp w sohc jest w aparacie zapłonowym, a w dohc na przeciwnym wałku. po swapie na dohc należy podpiąc ten czujnik pod wtyczki. opisane co i jak jest już na forum.
flejm - 2010-05-13, 11:33
" />wg manuala CYL sensor jest na wałku i ma błąd 9. TDC sensor jest w aparacie błąd 8. jakby miał nie podpiętą wtyczkę przy wałku to błąd 9 by był, czy źle myślę?
Bartiss - 2010-05-13, 21:17
" />Więc tak, zrobiłem wcześniej reset kompa, i teraz jest tak, że jak jeżdże, to potrafi check dłuugo się nie zapalić, a ostatnio miałem tak, ze pół dnia się palił, obroty o dziwo były w porządku, a po południu już sie nie zapalił ani razu. Po resecie nie miałem czasu sprawdzić jakie tam błędy sie pokazują teraz, zrobie to w sobote i zobaczymy co teraz sie tam pokazuje. A co koledzy myslicie o wymianie swiec? bo juz troche przeleciałem na nich, wymienić i tak musze, ale chyba to raczej znaczenia nie ma.
Wcześniej sprawdzałem przewody podciśnieniowe i było w porządku, ale teraz jeszcze te styki jeszcze przejrzę i dam znać.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Bartiss - 2010-04-25, 20:44
" />Witam!
Ostatnio coraz częściej zaczęła mi się włączać kontrolka check engine, a nawet świecić bardzo często więc zerknąłem co mi pokazuje mój "mikrokomputerek".
Samochód kupiłem po swapie z d16z2 na aktualne A9.
I tak z mojej samodiagnostyki wychodzą błędy:
3 - czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub obwód
8 -czujnik GMP lub jego obwód
17 - czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
z tego co znalazłem na forum, to bład 17 zlokalizowałem sam, bo mogłem nie dopiąc linki jak wyciągałem zegary, ale co zrobić z pozostałymi błędami i co one oznaczają?
Wogóle ten check zaczął się od tego tygodnia, wcześniej było wsyzstko w porządku, obroty równiutko praowały tak około 800-900 na jałowym, a na tygodniu miałem problem, bo w pewnym momencie przez pewien okres dnia były jakieś 500 rpm, a potem przez jakiś czas troche ponad 1000 moze 1100 - 1200 rpm, a potem znowu po paru godzinach raz tak raz tak, wróciły do normy. Kontrolka potrafi nie palić sie wcale,albo świeci się cały czas, obroty przeważnie są w porządku teraz, ale czasem też trzeba go troche dłużej pokręcić przy odpaleniu, wcześniej dopóki ten błąd nie wyskakiwał, to palił dosłownie na dotyk, a teraz nie zawsze tak jest.
I co powiecie na to ?
Help
flejm - 2010-04-26, 11:21
" />na początek zrób reset kompa.
błąd 3 to map sensor który jest na grodzi po lewej stronie. sprawdź styki, kable, wężyki podciśnienia.
błąd 8 to czujnik w aparacie zapłonowym sprawdź styki prostokątna wtyczka przy aparacie, kable. jak nic nie da to pożycz od kogoś aparat zapłonowy
to na początek. potem będziemy myśleć
Bartiss - 2010-04-26, 19:20
" />więc tak, dzisiaj rano zrobiłem reset kompa, a potem tą całą procedurę jak ktoś podawał z instrukcji do CRX-a, czyli pochodził samochód 10 min na jałowym, potem kilka km spokojnie a potem pare razy do odciecia pojeździłem, ale dzisiaj robiłem trase i dalej check sie zapala.
Robiłem to na benzynie, teraz zauwazyłem ze na gazie ma za wysokie obroty, a wczesniej miał prawidlowe obroty na jałowym, na benz jest w porządku. Zauważyłem też ze check sie wlacza przede wszystkim jak wrzuce na luz i obroty są cały czas na gazie tak ok.1200 rpm.
Nie sprawdzałem teraz błędów.
Jytro postaram się jeśli zdąże posprawdzać te elementy które podpowiedział kolega flejm.
P.S.
Jeszcze jedno, pod spodem zamieszczam zdjęcie, już jak kupiłem samochód, to tak jak widać na zdjęciu, lambda nigdzie nie jest podpięta, wcześniej check sie zapalal, ale to sporadycznie, jak rozmawiałem z facetem od którego odkupowałem samochód, to mówił, żebym na to nie zwracał uwagi, ale teraz tego już nie bagatelizuje bo za często to występuje.
DRAG - 2010-04-26, 19:36
" />Lambda nie jest podłączona bo seryjnie jej nie ma przy tym silniku i została z Z2, więc nie przejmuj się tym.
Bartiss - 2010-04-26, 19:39
" />
flejm - 2010-04-27, 11:11
" />możesz tam wkręcić zaślepkę i sonde sprzedać jak jest sprawna
Bartiss - 2010-04-27, 15:49
" />
flejm - 2010-04-27, 15:58
" />miernikiem. w manualu masz co i jak strona 6-155
kirpek - 2010-05-12, 12:49
" />gmp w sohc jest w aparacie zapłonowym, a w dohc na przeciwnym wałku. po swapie na dohc należy podpiąc ten czujnik pod wtyczki. opisane co i jak jest już na forum.
flejm - 2010-05-13, 11:33
" />wg manuala CYL sensor jest na wałku i ma błąd 9. TDC sensor jest w aparacie błąd 8. jakby miał nie podpiętą wtyczkę przy wałku to błąd 9 by był, czy źle myślę?
Bartiss - 2010-05-13, 21:17
" />Więc tak, zrobiłem wcześniej reset kompa, i teraz jest tak, że jak jeżdże, to potrafi check dłuugo się nie zapalić, a ostatnio miałem tak, ze pół dnia się palił, obroty o dziwo były w porządku, a po południu już sie nie zapalił ani razu. Po resecie nie miałem czasu sprawdzić jakie tam błędy sie pokazują teraz, zrobie to w sobote i zobaczymy co teraz sie tam pokazuje. A co koledzy myslicie o wymianie swiec? bo juz troche przeleciałem na nich, wymienić i tak musze, ale chyba to raczej znaczenia nie ma.
Wcześniej sprawdzałem przewody podciśnieniowe i było w porządku, ale teraz jeszcze te styki jeszcze przejrzę i dam znać.