ďťż

D16a9 czy D16z6



KrzyszofTypeR - 2010-02-15, 17:14
" />Mam do was pytanie.

Bede miał okazje na jeden z silnikow, pytanie do was?

Powiedzmy, że oba są w stanie dobrym.
Który był by lepszy ?

DOHC chyba ma 130km a SOHC 125km

Tylko jak się ma system DOHC do VTeca w SOHC ? (w sęsie mocy)
Jeżeli ktoś miał styczność jechać w/w silnikami, proszę o opinie.




Stoki Chan - 2010-02-15, 17:19
" />ja bym brał z6 . Nie wiem czemu

poza tym słyszałem ,że a9/z5 mają lipe z panewkami



dEboo - 2010-02-15, 17:31
" />nie lipę z panewkami tylko wały są strasznie delikutaśne. ja osobiście bym wolał d16a9/z5. Wygląda lepiej jak się go wypieści, poza tym mniej rzeźby z wiązką itp. Silnik DOHC moim zdaniem ma lepszą charakterystykę, VTEC ciągnie dopiero po załączeniu VTEC-a a DOHC od dołu.



Ryba - 2010-02-15, 17:41
" />zeby z6 działało tzreba drutować wiązkę na obd1, albo kupić zewnętrzne urządzenie do sterowania VTEC. DOHC wsadzisz bez problemów, z niewielkimi przeróbkami wiązki - więc koszta mniejsze.
Ja bym wziął z6, ale tak jak StokiChan nie wiem czemu; może po prostu podoba mi się to, że jest "świeższy". Poza tym z zasłyszanych opini nie od dziś wiadomo, że Z6 jest mniej awaryjne, ale takim opiniom nigdy w 100% wierzyć nie można




kirpek - 2010-02-15, 18:19
" />z6 jak wieść niesie najtrwalsza d-seria, a przy tym raczej bardziej rozwojowa niż dohc.
jednak vtec daje w modach raczej większe możliwości niż dohc.

no i owy wał korbowy w a9. bardzo często po necie widać dohc z przebitym blokiem itp.



Kuniu - 2010-02-15, 18:39
" />Nie zastanawiac sie i brac Z6 Po jebajowym 4-2-1 dol jest lepszy niz w A9



Stoki Chan - 2010-02-15, 19:14
" />



ppiotrek - 2010-02-15, 21:45
" />Mam d16z5, czyli w zasadzie to samo co a9. Po przesiadce z d15b2 mpfi byłem w szoku, jak auto jedzie z dołu. Niestety nie jechałem d16z6, więc nie mam porównania... Jestem bardzo zadowolony ze swojego silnika




Chudy - 2010-02-16, 11:33
" />ja bym chyba jednak brał dohca, ze względu na mniejsze kombinowanie z wiązką, choć to podobno nie jst wielki problem. na plus z6 przemawia na pewno vtec i mniejszy (oby) przebieg. z tym, że słyszałem też opinię, że jak vtec to tylko dohc vtec

ja bym się jednak skłaniał ku dohcu, sam aktualnie poluję na nowe serducho i też miałem taki dylemat dohc vs sohc vtec.



Dzida - 2010-02-16, 11:43
" />Brałbym z6, połowe tańsze części i bardziej dostępne...



dEboo - 2010-02-16, 12:39
" />dzida raczysz chyba żartować że niby połowę tańsze rzeczy i bardziej dostępne. Przez to że z6 jest przereklamowane części są chorendalnie wysokie. Dzisiaj widziałem na allegro kol. ssący od z6 jedyne 250zł goły !!!!!! dla mnie to rozbój w biały dzień, gdzie ten sam kol. ssący do z5 możesz dostać goły za 50zł a za 100 już ze wszystkim. Ogólnie do z6 wszystko jest o wiele droższe także nie wiem z kąd to wziąłeś dzida.

DOHC to DOHC moim zdaniem o wiele lepiej się prezentuje niż z6. Z6 wygląda tak zwyczajnie, tak pisiakowato.



Dzida - 2010-02-16, 12:40
" />Rozejrzyj się na rynku za cenami uszczelniaczy zaworowych, uszczelek pod głowicę, i różnych innych gumek................
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu