D16Z2 Ciągnie wode i olej ;/
jaśkooo - 2009-08-27, 15:14
" />Witam mam Concerto (a że miałem Civica,i się zarejestrowałem Tu,i są to te same silniki,więc kieruje się Tu z zapytaniem...) 1.6 D16Z2 z gazem założonym w 2007 roku,licznikowy przebieg to 276k...
I problem w tym,iż ciągnie olej i wode z chłodnicy,ale słyszałem że te silniki ciągną olej od ok 230-250 tyś km z powodu pierścieni(odpukać),a gaz był zakładany przy przebiegu 230 tyś...
Zrobiłem nim ok 3 tyś km,oleju 'zrzarł' ok 3-4 lirty,wody troche więcej...
I moje pytania:czy to może być spowodowane uszczelniaczami zaworowymi i uszczelką głowicy?(mam nadzieję że to nie będą pierścienie,bo kto by zakładał gaz,jeśli to prawda co ludzie gadają-czyli że ciągną olej od 230 tyś... i po 2 kumplowi Toyota więcej wciągała oleju,a pierścienie miał dobre,i był w takiej samej sytuacji co ja,tzn tyle czasu na gazie...i miał do d**y uszczelniacze po rozebraniu)
Pozdrawiam
Kuniu - 2009-08-27, 15:38
" />Jak ubywa Ci płyn chłodzący to albo jest gdzies nieszczelnosc i wycieka lub przez uszczelke pod glowica. A to od ilu kilometrow silnik zaczyna pobierac olej jest sprawa indywidualna Jak piszesz 3-4l na 3tys km to napewno przez uszczelniacze takiej ilosci Ci nie pobierze.
Ja stawiam na uszczelke pod glowica.
Mazek - 2009-08-27, 17:41
" />napewno uszczelka pod glowica
jaśkooo - 2009-08-27, 18:22
" />noo wg mnie też uszczelka i pewnie uszczelniacze...tylko co sądzicie o pierścieniach?mieliście jakieś przypadki gdzie te silniki robiły więcej km bez wymiany ich?
AA i nie ma wycieków wody ;]
misza - 2009-08-27, 19:38
" />chłopaku nie sugeruj sie przebiegiem bo jeśli nawet jest oryginalny to nie powie ci duzo na temat zużycia pierscieni. zależy jak własciciel traktował auto. silnik moze miec 200 tys km i nadawac sie tylko do remontu generalnego a moze miec 350 tys km i być zdrowy jak dzwon.
jak sciągasz głowice to wymień tez pierscienie przy okazji i bedziesz miał spokój!
Stoki Chan - 2009-08-27, 19:43
" />jak woda Ci znika do silnika a nie pod auto to szykuj się na remoncik . Najlepiej wymienic jak najwięcej za pierwszym razem . Wymienisz uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze , a po kilku miesiącach padną pierścienie , ewentualnie panewka zacznie się do Ciebie odzywac . Różnie to w życiu bywa , więc ...
Bonio_EQ - 2009-08-27, 20:10
" />potwierdzam diagnozy kolegow padnieta uszczelka,pierscienie pewnie tez spekane + uszczelniacze
misza - 2009-08-27, 21:24
" />sprawdz jeszcze czy woda nie ucieka do oleju, jesli tak to nie radze jeździć autem do remontu bo zatrzesz silnik.
jaśkooo - 2009-08-28, 09:30
" />nie,do oleju nie dostaje się woda...
zobaczymy jak to będzie,bo głowica to no problem...tylko te pierścienie mnie niepokoją,ale zobaczymy jak rozbiore głowice ;]
Bonio_EQ - 2009-08-28, 12:28
" />w sumie zalezy jak kto auto uzytkuje na wydymanej uszczelce,ja na wydmuchanej jezdzilem 7miesiecy i jakos nic sie tlokom ani korbom nie stalo,mimo ze mialem wydmuchana uszczelke to katowalem po odcieciach nadal do momentu w ktorym temp mi nie zaczynala skakac,wtedy auto odstawialem zeby ostyglo,i pozniej dalej jazda oczywiscie ale wiecej jezdzilem na obr do 2,5tys rpm niz katowalem, kapitalke zrobilem od podstaw i wszystko poki co jest super czesci oczywiscie oem od dzidy. 500km juz nakrecilem i oleju nie ubylo i plynu w chlodnicy jestem mega zadowolony.
jaśkooo - 2009-09-04, 16:05
" />ściągnąłem głowice,i uszczelka jest przedmuchana,kilka wrzerek na głowicy...aż woda była na tłokach ;P
już wszystko zamówione...
no i pierścienie i panewki do wymiany... .ktoś chyba o oleju zapomniał...tzn poprzedni właściciel ...
jakie polecacie panewki i pierścienie...
co sądzicie o tym
http://moto.allegro.pl/item734882742_pa ... c_d16.html
http://moto.allegro.pl/item731812594_pi ... 89_95.htmlzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
jaśkooo - 2009-08-27, 15:14
" />Witam mam Concerto (a że miałem Civica,i się zarejestrowałem Tu,i są to te same silniki,więc kieruje się Tu z zapytaniem...) 1.6 D16Z2 z gazem założonym w 2007 roku,licznikowy przebieg to 276k...
I problem w tym,iż ciągnie olej i wode z chłodnicy,ale słyszałem że te silniki ciągną olej od ok 230-250 tyś km z powodu pierścieni(odpukać),a gaz był zakładany przy przebiegu 230 tyś...
Zrobiłem nim ok 3 tyś km,oleju 'zrzarł' ok 3-4 lirty,wody troche więcej...
I moje pytania:czy to może być spowodowane uszczelniaczami zaworowymi i uszczelką głowicy?(mam nadzieję że to nie będą pierścienie,bo kto by zakładał gaz,jeśli to prawda co ludzie gadają-czyli że ciągną olej od 230 tyś... i po 2 kumplowi Toyota więcej wciągała oleju,a pierścienie miał dobre,i był w takiej samej sytuacji co ja,tzn tyle czasu na gazie...i miał do d**y uszczelniacze po rozebraniu)
Pozdrawiam
Kuniu - 2009-08-27, 15:38
" />Jak ubywa Ci płyn chłodzący to albo jest gdzies nieszczelnosc i wycieka lub przez uszczelke pod glowica. A to od ilu kilometrow silnik zaczyna pobierac olej jest sprawa indywidualna Jak piszesz 3-4l na 3tys km to napewno przez uszczelniacze takiej ilosci Ci nie pobierze.
Ja stawiam na uszczelke pod glowica.
Mazek - 2009-08-27, 17:41
" />napewno uszczelka pod glowica
jaśkooo - 2009-08-27, 18:22
" />noo wg mnie też uszczelka i pewnie uszczelniacze...tylko co sądzicie o pierścieniach?mieliście jakieś przypadki gdzie te silniki robiły więcej km bez wymiany ich?
AA i nie ma wycieków wody ;]
misza - 2009-08-27, 19:38
" />chłopaku nie sugeruj sie przebiegiem bo jeśli nawet jest oryginalny to nie powie ci duzo na temat zużycia pierscieni. zależy jak własciciel traktował auto. silnik moze miec 200 tys km i nadawac sie tylko do remontu generalnego a moze miec 350 tys km i być zdrowy jak dzwon.
jak sciągasz głowice to wymień tez pierscienie przy okazji i bedziesz miał spokój!
Stoki Chan - 2009-08-27, 19:43
" />jak woda Ci znika do silnika a nie pod auto to szykuj się na remoncik . Najlepiej wymienic jak najwięcej za pierwszym razem . Wymienisz uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze , a po kilku miesiącach padną pierścienie , ewentualnie panewka zacznie się do Ciebie odzywac . Różnie to w życiu bywa , więc ...
Bonio_EQ - 2009-08-27, 20:10
" />potwierdzam diagnozy kolegow padnieta uszczelka,pierscienie pewnie tez spekane + uszczelniacze
misza - 2009-08-27, 21:24
" />sprawdz jeszcze czy woda nie ucieka do oleju, jesli tak to nie radze jeździć autem do remontu bo zatrzesz silnik.
jaśkooo - 2009-08-28, 09:30
" />nie,do oleju nie dostaje się woda...
zobaczymy jak to będzie,bo głowica to no problem...tylko te pierścienie mnie niepokoją,ale zobaczymy jak rozbiore głowice ;]
Bonio_EQ - 2009-08-28, 12:28
" />w sumie zalezy jak kto auto uzytkuje na wydymanej uszczelce,ja na wydmuchanej jezdzilem 7miesiecy i jakos nic sie tlokom ani korbom nie stalo,mimo ze mialem wydmuchana uszczelke to katowalem po odcieciach nadal do momentu w ktorym temp mi nie zaczynala skakac,wtedy auto odstawialem zeby ostyglo,i pozniej dalej jazda oczywiscie ale wiecej jezdzilem na obr do 2,5tys rpm niz katowalem, kapitalke zrobilem od podstaw i wszystko poki co jest super czesci oczywiscie oem od dzidy. 500km juz nakrecilem i oleju nie ubylo i plynu w chlodnicy jestem mega zadowolony.
jaśkooo - 2009-09-04, 16:05
" />ściągnąłem głowice,i uszczelka jest przedmuchana,kilka wrzerek na głowicy...aż woda była na tłokach ;P
już wszystko zamówione...
no i pierścienie i panewki do wymiany... .ktoś chyba o oleju zapomniał...tzn poprzedni właściciel ...
jakie polecacie panewki i pierścienie...
co sądzicie o tym
http://moto.allegro.pl/item734882742_pa ... c_d16.html
http://moto.allegro.pl/item731812594_pi ... 89_95.html