dziwna sprawa-check engine
Jamin - 2006-12-06, 21:10
" />Witam, od jakiegos czasu zauwazylem dziwna sprawe.Zapala mi sie check engine jak jade na trasie, powiedzmy 5 bieg i stala predkosc przez dluzszy czas.Komp wskazuje na wtryskiwacze. O dziwo po miescie jezdze codziennie duzo i nigdy sie nie zapalil.Jak sie zapali na trafie to nic dziwnego sie nie dzieje,wszystko jest tak jak powinno,gdy zgasze silnik odpalam normalnie ponownie i check juz nie swieci.Moze ktos mial podobny problem, bo jest to chyba dosc osobliwe i dziwne. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
sailence - 2006-12-06, 21:35
" />16 - wtryskiwacze, tak?
przelutuj styki przekaźnika pompy paliwa, powinno pomóc
Jamin - 2006-12-07, 08:49
" />tak 16..... ale hmmm z tego co wiem przekaznik jest od czegos innego, kiedys jak mi auto na cieplym nie odpalalo to wlasnie byly te styki i je przelutowalem.Myslisz ze to znowu ich wina? takie zachowanie ??
nosql - 2006-12-07, 11:37
" />Ja miałem takie coś jak mi sonda padła, na początku spalanie nic się nie różniło, auto trzymało wolne obroty itd... Check zapalał się jak dobrze nagrzał się silnik, czasami sie zapalił czasami nie, po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu nie świeciło przez jakiś czas, z czasem co raz częściej kontrolka zaczeła się zapalać - jak tylko silnik się rozgrzał check sie pojawiał, auto po odpaleniu miało problem z wolnymi obrotami, przy dodawaniu gazu się dławiło - ok 2,5 tys obr było tragicznie (świece zalewane za duża dawką paliwa)... komp świecił błąd nr 1, po zmianie sondy wszystko jak ręką odjał, moja stara (nowa walkera) sonda poprostu sie rozleciała, teraz mam NGK (kryptoreklama)
Jamin - 2006-12-07, 11:57
" />mozliwe ze u mnie bedzie to samo,aczkolwiek nie odczuwam (przynajmniej narazie) wyraznego zamulania auta. Ale tak na przyszlosc. Czy to ma byc lambda uniwersalna NGK?? Ile przewodow ma miec? i jaki koszt takiej sondy i ewentualnie jej wymiany??
sailence - 2006-12-07, 13:04
" />może być uniwersalna, byleby miała tyle samo przewodów co stara, 1żyłowa kosztuje 65zł, inne kilka zł drożej, wymianę robisz sam kluczem 22', czas pracy: 5min, tzn. wykręcasz starą, wkręcasz nowa
PS. wielu osobom na tym forum po przelutowaniu przekaźnika pompy paliwa znikł pojawiający się błąd nr 16 - więc jeśli wywala ci ten kod to jest własnie to
Chbr - 2006-12-07, 15:06
" />wymiana sondy to nie jest 5 minut
ja wymieniałem tydz temu - uniwersalna jednoprzewodowa Bosha 116zl
(NGK kosztuje 170 jakos)
ale trzeba kable ciąć i lutować bo trzeba zostawić starą wtyczkę
zayonnc - 2006-12-07, 15:25
" />Poza tym tą cholerę może być ciężko wykręcić, bo miejsca dużo nie ma i potrafi być zdrowo zapieczona.
Pozdr
Jamin - 2006-12-07, 18:00
" />a moglby ktos rzucic jakas przykladowa foteczka, taka ogolna, zebym sie zorientował wogole w ktorym miejscu sie znajduje ta sonda, bo szczerze mowiac, nie mam zielonego pojecia:P z gory dzieki
Kapcio - 2006-12-07, 18:23
" />Znajduje sie na kolektorze wydechowym, widać ją bardzo dobrze i idzie do niej 1 przewodzik. Bez problemu rozpoznasz
sailence - 2006-12-07, 19:52
" />przecięcie przewodu: 2sek
przylutowanie nowego: 30sek
a później tak:
- odkręcasz obudowę kolektrora (4 śrubki 12mm)
- łamiesz starą, urywasz obudowę (jest delikatna więc łatwo pójdzie)
- dzięki temu że się ułamała możesz włożyć klucz nasadowy na śrubę która trzba sondę, ma ona 17mm
- bierzesz największą grzechotkę jaką masz, ewentualnie klucz do nasadówek, i wkładasz go w rurkę metalową (musi mieć ze 40cm, im dłuższa tym wygodniej)
- robi się z tego taki dłuuugi klucz który należy mocno cisnąć w stronę tyłu auta co odkręci śrubę (taka rurka da długie ramię siły którą przykładasz do śruby
- śruba powinna 'strzelić' za pierwszy naciskiem
- wykręcasz ją, wkręcasz nową, wciskasz wtyczkę
-przykręcasz spowortem obudowę kolektora
- restartujesz kompa
- opalasz autko i pozwalasz ustawić się CPU
może to brzmi groźnie i długo, ale cała akcja mi zajęła około 10minut (w tym czasie szukałem jeszcze takiej nadajacej się rurki)
jeśli wszystko jest zrozumiałem to wiesz gdzie kliknąć
Kapcio - 2006-12-07, 21:26
" />Mi sie udalo zmienic sonde bez lutowaniazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Jamin - 2006-12-06, 21:10
" />Witam, od jakiegos czasu zauwazylem dziwna sprawe.Zapala mi sie check engine jak jade na trasie, powiedzmy 5 bieg i stala predkosc przez dluzszy czas.Komp wskazuje na wtryskiwacze. O dziwo po miescie jezdze codziennie duzo i nigdy sie nie zapalil.Jak sie zapali na trafie to nic dziwnego sie nie dzieje,wszystko jest tak jak powinno,gdy zgasze silnik odpalam normalnie ponownie i check juz nie swieci.Moze ktos mial podobny problem, bo jest to chyba dosc osobliwe i dziwne. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
sailence - 2006-12-06, 21:35
" />16 - wtryskiwacze, tak?
przelutuj styki przekaźnika pompy paliwa, powinno pomóc
Jamin - 2006-12-07, 08:49
" />tak 16..... ale hmmm z tego co wiem przekaznik jest od czegos innego, kiedys jak mi auto na cieplym nie odpalalo to wlasnie byly te styki i je przelutowalem.Myslisz ze to znowu ich wina? takie zachowanie ??
nosql - 2006-12-07, 11:37
" />Ja miałem takie coś jak mi sonda padła, na początku spalanie nic się nie różniło, auto trzymało wolne obroty itd... Check zapalał się jak dobrze nagrzał się silnik, czasami sie zapalił czasami nie, po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu nie świeciło przez jakiś czas, z czasem co raz częściej kontrolka zaczeła się zapalać - jak tylko silnik się rozgrzał check sie pojawiał, auto po odpaleniu miało problem z wolnymi obrotami, przy dodawaniu gazu się dławiło - ok 2,5 tys obr było tragicznie (świece zalewane za duża dawką paliwa)... komp świecił błąd nr 1, po zmianie sondy wszystko jak ręką odjał, moja stara (nowa walkera) sonda poprostu sie rozleciała, teraz mam NGK (kryptoreklama)
Jamin - 2006-12-07, 11:57
" />mozliwe ze u mnie bedzie to samo,aczkolwiek nie odczuwam (przynajmniej narazie) wyraznego zamulania auta. Ale tak na przyszlosc. Czy to ma byc lambda uniwersalna NGK?? Ile przewodow ma miec? i jaki koszt takiej sondy i ewentualnie jej wymiany??
sailence - 2006-12-07, 13:04
" />może być uniwersalna, byleby miała tyle samo przewodów co stara, 1żyłowa kosztuje 65zł, inne kilka zł drożej, wymianę robisz sam kluczem 22', czas pracy: 5min, tzn. wykręcasz starą, wkręcasz nowa
PS. wielu osobom na tym forum po przelutowaniu przekaźnika pompy paliwa znikł pojawiający się błąd nr 16 - więc jeśli wywala ci ten kod to jest własnie to
Chbr - 2006-12-07, 15:06
" />wymiana sondy to nie jest 5 minut
ja wymieniałem tydz temu - uniwersalna jednoprzewodowa Bosha 116zl
(NGK kosztuje 170 jakos)
ale trzeba kable ciąć i lutować bo trzeba zostawić starą wtyczkę
zayonnc - 2006-12-07, 15:25
" />Poza tym tą cholerę może być ciężko wykręcić, bo miejsca dużo nie ma i potrafi być zdrowo zapieczona.
Pozdr
Jamin - 2006-12-07, 18:00
" />a moglby ktos rzucic jakas przykladowa foteczka, taka ogolna, zebym sie zorientował wogole w ktorym miejscu sie znajduje ta sonda, bo szczerze mowiac, nie mam zielonego pojecia:P z gory dzieki
Kapcio - 2006-12-07, 18:23
" />Znajduje sie na kolektorze wydechowym, widać ją bardzo dobrze i idzie do niej 1 przewodzik. Bez problemu rozpoznasz
sailence - 2006-12-07, 19:52
" />przecięcie przewodu: 2sek
przylutowanie nowego: 30sek
a później tak:
- odkręcasz obudowę kolektrora (4 śrubki 12mm)
- łamiesz starą, urywasz obudowę (jest delikatna więc łatwo pójdzie)
- dzięki temu że się ułamała możesz włożyć klucz nasadowy na śrubę która trzba sondę, ma ona 17mm
- bierzesz największą grzechotkę jaką masz, ewentualnie klucz do nasadówek, i wkładasz go w rurkę metalową (musi mieć ze 40cm, im dłuższa tym wygodniej)
- robi się z tego taki dłuuugi klucz który należy mocno cisnąć w stronę tyłu auta co odkręci śrubę (taka rurka da długie ramię siły którą przykładasz do śruby
- śruba powinna 'strzelić' za pierwszy naciskiem
- wykręcasz ją, wkręcasz nową, wciskasz wtyczkę
-przykręcasz spowortem obudowę kolektora
- restartujesz kompa
- opalasz autko i pozwalasz ustawić się CPU
może to brzmi groźnie i długo, ale cała akcja mi zajęła około 10minut (w tym czasie szukałem jeszcze takiej nadajacej się rurki)
jeśli wszystko jest zrozumiałem to wiesz gdzie kliknąć
Kapcio - 2006-12-07, 21:26
" />Mi sie udalo zmienic sonde bez lutowania