ďťż

Dziwne buczenie



moteq - 2006-05-10, 21:31
" />Zauwalylem ze mi dziwnie buczy silnik jak jest obciazony i przy np 80km/h na 5 biegu wcine gaz w deske to silnik starsznie buczy... nie wiem czy to normalne... dopiero na wyszych obrotach ladnie sie kreci.
I jeszcze jedno pytanko to ile mozna go dokrecic... bo widze ze zadnego odciecia nie ma... jak juz wchodzi na czerwone to mam pewne obawy:)




Dzida - 2006-05-10, 21:52
" />Postaram się odpowiedzieć na wszystko

Jak masz 5 i jedziesz 80 km/h, wcisniesz mocniej gaz to silnik buczy, bo najnormalniej w świecie nie ma siły jechać. Dostaje więcej paliwa niż jest w stanie wykorzystać do osiągnięcia wyższych obrotów i sobie buczy. Jedynym lekarstwem jest redukcja

Co do kręcenia... Ja bym kończył na 6 tysiach dla zdrowia silnika, na 7 tysiach w extreme. Ten silnik nie ma odcięcia, można kręcić do 10k rpm, ale chyba nikt z nas nie chce żeby tloki się z zaworami spotkały



moteq - 2006-05-10, 22:01
" />Chyba za duzo jezdze Dieslami:) A co do krecenia: to sugerujesz ze moze pasek rozrzadu strzelic?



bayer - 2006-05-10, 23:17
" />przy 80km/h na 5 biegu masz mniej wiecej 2 a 2,5 tys.obr na minute, co oznacza ze masz do dyspozycji hmm... 25 KM ? do tego opór powietrza, do tego przelozenie 5 biegu.... Nie ma sie co dziwic ze silnik zdycha, to nie diesel tylko szlifierka .

Z kreceniem to roznie maja D14a1, moj jakis slabszy jest,z hamowni wynika ze powyzej ~6200 juz nie ma mocy wogole ;(, ale czasem jak czlowiek sie zakreci to do 8 tys dokreci. Wiadomo ze sie moze cos juz sypnac, ale mi sie nigdy nic nie stalo a czasem tak napewno zakrece




Dzida - 2006-05-10, 23:57
" />Pasek nie, ale przy tych prędkościach obrotowych w tak starych silnikach coś może nagle dostać luzu, posypać się, zawory ie ogarną albo coś. Po co ryzykować?



bayer - 2006-05-11, 01:35
" />w sumie zawsze moze, ale kto to przewidzi, ale u nas jest problem bo nie ma odcinki i czasem mozna sie zagalopowac z obrotami, jednak na 100 % jestem pewnien ze i tak nie ma sensu tak krecic bo konstrukcja silnika nie pozwala mu wiecej wydobyc mocy, wiec nic to nie daje

Apropo buczenia, w polonezach 1.4 16V to jes bardzo dobrze slyszalne, ale to chyba zalezy od konstrukcji ukladu dolotowego



moteq - 2006-05-11, 05:38
" />No ja tez podejrzewam uklad dolotowy bo jak kiedys zymienilem filtr powietrza to jakby dzwiek byl inny...



wh00per - 2006-05-11, 08:18
" />u mnie po wymianie filtru powietrza tez ladnie zaczal buczec, ale to dlatego ze zalozyli mi dogory nogami filtr i na dole pokrywa nie dociskala, poprawilem i przestalo buczec, tylko ze z tydzien tak jezdzilem i efekt byl taki ze gazniki do czyszczenia :znudzony:



tecno - 2006-05-11, 13:45
" />80 km/h na piatce, moja tez buczy bo przy 80 km/h mam jeszcze zapas 15-17 km/n na dwujeczce honda to nie ford transit, ona luuubbbiiii obroty. pozdro



bayer - 2006-05-11, 14:12
" />tylko ciekawe czy na dwujeczce przy 80 ona jeszcze przyspiesza



tecno - 2006-05-11, 14:20
" />na dwujeczne dochodzi na 95 km/h i przyspiesza. to 1.6 110 KM

dwujeczka to tajny sekret silnika Z2 najmocniejszy bieg



bayer - 2006-05-11, 18:12
" />no moj 96km/h dochodzi tez na 2 biegu, z tym ze mam wtedy prawie 8 tys, a czasy do 100km/h i tak wychodza gorsze niz z ciagnieciem do np.6500
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu