ďťż

elegancie sprężanie- mała moc pomocy



tomxx92 - 2010-08-02, 13:59
" />Witam
Zmierzyłem ciśnienie spreżania w moim d16z2 bo bierze mi olej, no i jak sie okazało ciśnienie jest bardzo dobre bo jest mniej więcej 11,5 bara, a minimalne to 9,3 (max to 12,7). No i pytanko -wiem że ten silnik był katowany przez poprzedniego właściciela no i jak to jest możliwe że ma tak dobre sprężanie?? Czy jest to możliwe że np. ma on 8 barów ale duża ilość nagaru podbija mi do 11,5??. Czy jest to możliwe żeby nagar zgromadzony na tłoku, zaworach (nie wiem ile jego jest) podbił ciśnienie np. o 3 czy 4 bary?? Jeśli chodzi o pracę silnika to sie niby normalnie wkręca itp. ale jego przyspieszenie jest słabe bo ok 13s do 100km/h. Co może być powodem słabego przyspieszenia no czemu silnik ma tak dobre sprężanie a nie jedzie??
ps. rok to 1990, no a przebieg na liczniku to niby 180000. Ale pewnie ma ze 300tys. jak nie więcej.
pozdrawiam i prosze o pomoc




ThePowerOfDreams - 2010-08-02, 15:18
" />olej nie tylko możne uciekac przez pierscienie(stad mozliwie dobra kompresja)...a to ze nie jedzie nie koniecznie musi miec wplyw przez stan silnika od wewnatrz... tylko np. od podzespołów na zewnatrz np. czujniki, zaplon, rozrzad a nawet wydech itd itp ...

edit:
nagar moim zdaniem nie wiele ma tu do rzeczy... przeciez nie masz napchane po kilo sadzy w cylindarch, aby dobic tyle cisnienia.



Buzz - 2010-08-02, 15:28
" />Ciśnienie sprężania a branie oleju to dwie różne rzeczy może mieć dobra kompresje i brać olej... a propos kompresji u mnie na nie dłubnietym silniku wynosiła 13.5 na wszystkich garach podobnie, a konsumował oliwę a teraz po lekki dłubnieciu głowicy(zabielona, nowe pierścionki, metalowa uszczelka) mam 16.2, i muszę powiedzieć ze poprawiła się elastyka-dynamika silnika na duży +



tomxx92 - 2010-08-02, 20:50
" />No dobra to mam jeszcze pytanko odnośnie katalizatora- możliwe że jest on zapchany i ogranicza przepływ??- wyrżnąć go czy zostawić(czy moga sie przyczepić na przeglądzie że go niema)?? Jeśli wyrżnąć to wstawić zwykłą rurę czy jakąś puszkę o pojemności katalizatora (no bo wydech musi mieć zachowana odpowiednią pojemność niby).
No i jeszcze jedno pytanko- jeśli chodzi o sygnały idące do ECU np. z TPS-a, czy z MAP-a to czy komputer wywali błąd jeżeli sygnał będzie zły- w sensie że np. powinno być napięcie z MAP-a 3V a bedzie 2,5V - czy wtedy wywali błąd??
pozdrawiam




ThePowerOfDreams - 2010-08-02, 22:57
" />są dostepne puste puszki imitujace kata, ale mozesz jakas zwykla rure przelotowa wspawac...tylko zacznie sie troche wydzierac metalicznie. co do tpsa i mapsensora, jesli byloby zle napiecie to nie funkcjonowałyby poprawnie wiec błędy by wywalił, a Ty bys odczuł te błędy. Ale napiecie skacze na kazdym czujniki troche, zawsze sa jakies tam tolerancje Pozdro

edit:

a stacje konreolne, roznie podchodza do ukladow wydechowych... u nas nie zwracaja uwagi na kata w starych furach.



noofaq - 2010-08-03, 13:57
" />pierwsza rzecz która w 80% słabych silników w Hondach jest problemem, to 5x sprawdzić rozrząd czy na pewno jest dobrze ustawiony

ja mam w tej chwili 15,8 - już 3 lata po remoncie



tomxx92 - 2010-08-03, 18:10
" />rozrząd ustawiałem- także jest ok.
No ale powiedzcie mi czy to wywalenie kata to coś daje?? Bo gdzieś czytałem na tym forum że jakiś użytkownik nie chciał słyszeć odpowiedzi typu "wywal kata".

Pomoże to coś?? Czy u siebie macie wywalonego (zamiast zwykła rura,czy strumienica czy coś innego wstawiliście?) i czy coś to dało??
ps. (czy przy przebiegu grubo ponad 200 tys., ale silnik o dobrym sprężaniu mogę liczyć jeszcze na 10s do 100km/h, czy takie przyśpieszenie na serii bez remontu jest już niemożliwe??
pozdro



jasiekk - 2010-08-03, 19:42
" />daje Ci 100zł do kieszeni, a użytkownik z tego forum pewnie troszczy się bardziej o ekologie niż osiągi swojego auta

sprawdź zapłon, wymień filtr powietrza, paliwa, świece? katalizator jeżeli ma taki staż może być wewnątrz połamany lub przytkany wiec OUT lub wymiana na nowy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu