Gaśnięcie na gazie na zimnym silniku + parę pytań
tditsr - 2010-02-23, 15:40
" />Witam. Od razu mówię że chodzi o d15b2 na lgp z automatem ml4a. Problem gasnącego silnika zaczął się po regulacji gazu, wcześniej za zimnym silniku było wszystko ok tylko że dawka gazu była dużo za duża. Teraz po odpaleniu obroty dochodzą do 1000-1300rpm i po chwili spadają a potem silnik gaśnie (oczywiście na lpg). Nie wiem dlaczego tak się dzieje, dlatego mam jeszcze pytania:
Do czego jest ten przewód zaznaczony na czerwono, bo obecnie jest odłączony i nie jest zaślepiony, po prostu sobie wisi
![](http://images44.fotosik.pl/264/ee76a60b44bbbb7emed.jpg)
I kolejne rzeczy, do czego jest to "ufo" i czy musi być sprawne bo u mnie obecnie nie chodzi, oraz czy to cięgło ma być odłączone tak jest teraz u mnie bo po podłączeniu przy odpaleniu silnika obroty skaczą na 2000rpm no i automatycznie przechodzi mi na lpg.
tditsr - 2010-02-28, 19:59
" />Nikt nie jest w stanie pomóc?
dEboo - 2010-02-28, 20:09
" />te "ufo" to membrana od przepustnicy musi działać. Co do węża na zdjęciu....jest to wąż od odpowietrzenia skrzyni korbowej i z tego co pamiętam w moim d15b2 biegł on trochę inaczej może w tym jest przyczyna ??
tditsr - 2010-02-28, 21:39
" />No a ta membrana właśnie u mnie nie działa;/ Da się coś z tym zrobić? I tak w ogóle w jaki sposób kiedy to ma działać?
Jak masz u siebie podłączony ten wężyk?
dEboo - 2010-03-01, 20:58
" />weź wężyk od tej membrany zdejmij i zobacz czy jest drożny i to samo zrób z membraną czy się porusza i czy w kolektorze dolotowym jest drożny kanał od tej rurki. A rura o której mówisz to odpowietrzenie skrzyni korbowej i powinna schodzić w dół robić coś w kształcie odwróconego j i być podłączone do takiej puszeczki, czytaj odpowietrzenia skrzyni korbowej.
S1LV3R6 - 2010-03-02, 12:28
" />a propos gaśnięcia =]
silnik nie powinien chodzić na gazie dopóki płyn chłodzący się troszkę nie zagrzeje żeby ogrzać gaz w reduktorze, ja też mam gaz i wszelkie problemy znikły kiedy zacząłem lać więcej benzyny i przełączam ręcznie kiedy wskazówka temperatury dochodzi do stanu podczas normalnej pracy (rozgrzany silnik)
zresztą nawet pracownik stacji kontroli pojazdów przy okazji ostatniego przeglądu powiedział, że właśnie dlatego powinienem mieć temperaturowy przełącznik a nie takie dziwne coś co przełącza kiedy tylko obroty skoczą..
jak się mylę to niech ktoś poprawi =P
pozdrawiam
bart2001 - 2010-03-06, 12:56
" />Możliwe że masz zajechany silnik krokowy a wąż powinien zaginać sie zaraz po wyjściu z kolektora na duł i biec do skrzyni biegów.... jak nie jest zaślepiony to bedzie ssał lewe powietrze... a musisz sobie ustawić na centralce gazu ...żeby ci startował na benzynie bo dorżniesz reduktor LPG. Podsumowując włóż wąż tak jak powinie być podłącz to ufo i sutaw żeby startował na benzynie. Możesz później sprawdzić kody błędów na ECu możesz zrobić reset z bezpiecznika lub klemy.... i jak co to pisz co sie dzieje dalej....bo to honda a nie polonez... a skośnookie Lubią kombinować...
dEboo - 2010-03-06, 17:28
" />
tditsr - 2010-03-14, 09:36
" />bart2001, problem rozwiązany;) odpowietrzenie skrzyni korbowej zrobione. Nie wiem co jest z tym ufo, czy działa czy nie... bo jak podłącze to cięgno które jest na zdjęciu to obroty gwałtownie skaczą jak głupie tak od 500 do1700obr Na dniach zmienie map sensor bo może z nim jest coś nie tak... no i przy okazji okazało się że czujnik temp. powietrza padł to wymieniłemzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
tditsr - 2010-02-23, 15:40
" />Witam. Od razu mówię że chodzi o d15b2 na lgp z automatem ml4a. Problem gasnącego silnika zaczął się po regulacji gazu, wcześniej za zimnym silniku było wszystko ok tylko że dawka gazu była dużo za duża. Teraz po odpaleniu obroty dochodzą do 1000-1300rpm i po chwili spadają a potem silnik gaśnie (oczywiście na lpg). Nie wiem dlaczego tak się dzieje, dlatego mam jeszcze pytania:
Do czego jest ten przewód zaznaczony na czerwono, bo obecnie jest odłączony i nie jest zaślepiony, po prostu sobie wisi
![](http://images44.fotosik.pl/264/ee76a60b44bbbb7emed.jpg)
I kolejne rzeczy, do czego jest to "ufo" i czy musi być sprawne bo u mnie obecnie nie chodzi, oraz czy to cięgło ma być odłączone tak jest teraz u mnie bo po podłączeniu przy odpaleniu silnika obroty skaczą na 2000rpm no i automatycznie przechodzi mi na lpg.
![](http://images42.fotosik.pl/176/b17d9977743637c5med.jpg)
tditsr - 2010-02-28, 19:59
" />Nikt nie jest w stanie pomóc?
dEboo - 2010-02-28, 20:09
" />te "ufo" to membrana od przepustnicy musi działać. Co do węża na zdjęciu....jest to wąż od odpowietrzenia skrzyni korbowej i z tego co pamiętam w moim d15b2 biegł on trochę inaczej może w tym jest przyczyna ??
tditsr - 2010-02-28, 21:39
" />No a ta membrana właśnie u mnie nie działa;/ Da się coś z tym zrobić? I tak w ogóle w jaki sposób kiedy to ma działać?
Jak masz u siebie podłączony ten wężyk?
dEboo - 2010-03-01, 20:58
" />weź wężyk od tej membrany zdejmij i zobacz czy jest drożny i to samo zrób z membraną czy się porusza i czy w kolektorze dolotowym jest drożny kanał od tej rurki. A rura o której mówisz to odpowietrzenie skrzyni korbowej i powinna schodzić w dół robić coś w kształcie odwróconego j i być podłączone do takiej puszeczki, czytaj odpowietrzenia skrzyni korbowej.
S1LV3R6 - 2010-03-02, 12:28
" />a propos gaśnięcia =]
silnik nie powinien chodzić na gazie dopóki płyn chłodzący się troszkę nie zagrzeje żeby ogrzać gaz w reduktorze, ja też mam gaz i wszelkie problemy znikły kiedy zacząłem lać więcej benzyny i przełączam ręcznie kiedy wskazówka temperatury dochodzi do stanu podczas normalnej pracy (rozgrzany silnik)
zresztą nawet pracownik stacji kontroli pojazdów przy okazji ostatniego przeglądu powiedział, że właśnie dlatego powinienem mieć temperaturowy przełącznik a nie takie dziwne coś co przełącza kiedy tylko obroty skoczą..
jak się mylę to niech ktoś poprawi =P
pozdrawiam
bart2001 - 2010-03-06, 12:56
" />Możliwe że masz zajechany silnik krokowy a wąż powinien zaginać sie zaraz po wyjściu z kolektora na duł i biec do skrzyni biegów.... jak nie jest zaślepiony to bedzie ssał lewe powietrze... a musisz sobie ustawić na centralce gazu ...żeby ci startował na benzynie bo dorżniesz reduktor LPG. Podsumowując włóż wąż tak jak powinie być podłącz to ufo i sutaw żeby startował na benzynie. Możesz później sprawdzić kody błędów na ECu możesz zrobić reset z bezpiecznika lub klemy.... i jak co to pisz co sie dzieje dalej....bo to honda a nie polonez... a skośnookie Lubią kombinować...
dEboo - 2010-03-06, 17:28
" />
tditsr - 2010-03-14, 09:36
" />bart2001, problem rozwiązany;) odpowietrzenie skrzyni korbowej zrobione. Nie wiem co jest z tym ufo, czy działa czy nie... bo jak podłącze to cięgno które jest na zdjęciu to obroty gwałtownie skaczą jak głupie tak od 500 do1700obr Na dniach zmienie map sensor bo może z nim jest coś nie tak... no i przy okazji okazało się że czujnik temp. powietrza padł to wymieniłem