ďťż

gubi prad - kto z wawy ma miernik?



nurexx - 2008-09-03, 19:12
" />problem jest nastepujacy.

czasami jest wszystko ok a czasami mam problemu z elektryka, na moje oko gubi gdzies prad...

przykladowe sytuacje :

1) odpalam samochod, wszystko ok, pojezdze z 15 km i nagle wycieraczki wolniej pracuja, dmuchawa wolniej wiele... zgasze, ponownie odpaam i juz ledwo odpala...

2) ledwo odpala, pojezdze pol dnia, zgasze, ponownie odpalam, ledwo kreci...

3) czasami jak radio gra duze basy, glosno... jak jade jest ok a jak zatrzymuje sie na swiatlach i silnik pracuje na wolnych to radio wylacza sie , wlacza , wylacza i tak caly czas. jak jade jest ok

4) wesele kolezanki, postawilem samochod pod domem weselnym o 20:00. jak przyjechalem po 24h to nawet centralny nie otworzyl, kaplica...

klemy nie sa zasniedziale, woda deminerlizowana dolana.

mozna powiedziec ze aku pada ale z miesiac temu zostawilem samochod z wlaczonym radiem i po 8 godzinach dpalil, ledwo bo ledwo ale odpalil...

moze cos bierze lewy prad? ale wtedy chyba aku doladowywalby sie w czasie jazdy ...?

jakies 3 miechy temu robiony byl alternator, wymieniany regulator napiecia oraz zmienianu mostek prostowniczy.




v-rod - 2008-09-03, 21:13
" />spróbuj drugi alternator i akumulator, to moze byc wina akumulatora samego



Randal - 2008-09-03, 21:35
" />Najtańsze mierniki widziałem w sklepie "wszysko po 5zł" ale nie pamiętam po ile były
Myśle że za 20pln kupisz chińczyka co Ci wystarczy na długie lata, podepniesz do aku i będziesz wiedział czy ciągnie prąd na postoju, sprawdzisz ładowanie...

Gdyby gubił prąd to byś nie odpalał auta z rańca. Więc to albo dziwny akumulator albo coś podczas ładowania nie styka ale jeżeli nie zapala Ci się kontrolka ładowania to bardziej w strone aku.

Acha jeszcze jedno: ledwo odpala to znaczy że ledwo zakręci czy kręci kręci ale w końcu zapali?



S-View - 2008-09-03, 21:45
" />moze masa z silnika na bude zle przykręcona albo aku... niektóre mają odchyły ze niekiedy działają niekiedy nie..




nurexx - 2008-09-04, 05:22
" />ledwo kreci to znaczy ze jest slaby aku i nie ma sily krecic i w ostatnim momencie przed calkowitym padnieciem aku odpala.

moze to i akumuator, ja na swoim juz jezdze prawie 2 lata, do tego poprzedni kierowni jezdzil z 1.5 i jeszcze poprzedni...

jak wczoraj dolalem wody demineralizowanej do aku ( weszlo ok. 150ml) to jeden dzien jezdzilem bez zadnych problemow ale znow jest

najnowsze spostrzezenie : jak jezdze bez wlaczonej dmuchawy jest ok - zero problemow. jak jezdze z wlaczona to akumulator pada



sailence - 2008-09-05, 15:52
" />miałem podobnie, wymiana akumulatora pomogła, napięcie może ma i dobre i trzyma, ale podepnij miernik i zakręć silnikiem, zobaczysz jak spada do 3-4 V - wniosek: zarżnięty akumulator

kilka mocnych rozładowań, idzie siara i kaplica, aku do wymiany niestety



hubson - 2008-09-06, 06:52
" />nurexx sprawdz ladowanie aku tak jak pisza chlopaki. ja mialem podobna sytuacje. u mnie padl alternator. teraz mam niezniszczalny z 6gena bosch-owski.



nurexx - 2008-09-06, 07:14
" />dzisiaj kupuje miernik a teraz....

napiszcie jak sie nim poslugiwac



dsgner - 2008-09-06, 07:56
" />

tylko wybierz odpowiedni zakres na mierniku i juz tak jak tam pokazane na alternatorze to tak samo mozesz sprawdzic na aku



stealth - 2008-09-06, 16:20
" />nurexx, za jakiś tydzień będę w waw, jeśli do tego czasu nic nie zdziałasz, to spróbuję pomóc



nurexx - 2008-09-07, 19:01
" />jako ze na elektronice znam sie na tyle zeby obslugiwac pilota od Tv prosze o pomoc, wskazowki jak posugiwac sie tym http://allegro.pl/item426072022_miernik_m830_buz.html miernikiem.

chcialbzm zmierzyc

1. napiecie aku
2. ladowanie aku
3. pobor pradu, czy nie ciagnie lewego

jak sie ustawia ta maszynke ?



wbr98wa - 2008-09-07, 19:33
" />ja mam mocniejszy miernik.wiesz jakby się sprawdziło na dwóch to bylo by porównianie.
Powiem Ci tak w skrócie
Włącz miernik

ustaw na to gdzie Ci narysowałem kropeczki. czyli na 20 V

Czerwony do + plusa na aku,
czarny na masę czyli - minus

oczywiście Hondzia wyłączona i najlepiej jak stała by sobie jakieś parę godzin aż ostygnie...
powinno być na mierniku jakieś 12,5-12,7 V
teraz włącz zapłon i sprawdź, powinno lekko spaść ale nie poniżej 11 V MAX

zakręć rozrusznikiem i patrz ile wynosi V na mierniku,
jakieś 9.5-10 V jak będziesz kręcił rozrusznikiem
jak odpali to powinnien mieć w granicach 13.5-14.5 V zależy jak gazujesz.
jeżeli Ci przekracza 14.5 V tzn że regulator walnięty.

włącz wszystkie odbiorniki tzn swiatla, radio dmuchawa i też sprawdź Voltarz.powinno być tak 13 z kawałkiem zależy jak gazujesz...

jeżeli chcesz to mogę Ci to osobiscie ogarnąć jak podjedziesz do mnie pod prace lub do Piaseczna, może Ci jakiś mały kabelek gdzieś styka i prąd ucieka w siną dal...
pozd
w razie czego dzewon 512 913 640
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu