ďťż

Ile KM mozna wyciagnac z D15b2



Robak - 2007-01-10, 03:33
" />Witam
Mniejwiecej jak w temacie
1.Jle maxymalnie KM i jaki moment obrotowy mozna wycisnac z silniczka D15b2 oczywiscie w miare zdrowego rozsadku ta zeby niezniszczyc zbyt szybko motowu.

2.Prosze w kolejnosci wypisac jakie modifikaci do tego celu beda potrzebne.

Pytam dletego , gdyz nie wiem czy pokolei modifikowac silniczek,wdech,wydech,itd czy poprotu wymnienic w przyszlosci najchetniej na Vteca- z wymiana podchdze bardz niechetnie gdyz ten motor ktory mam jest poprostu rewelacyjny.

yhym dodam jeszcze
D15B2 16V 1.5 1990 ROK 90 KM




Szybik - 2007-01-10, 07:10
" />Przeszczep głowicy z silnika D16Z6 i przeróbka na wielopunkt da ci moc około125-130ps + jakiś tam bonus za modyfikację dolotu i wydechu. I w sumie to by było na tyle.



HIO - 2007-01-10, 07:24
" />D15B2

na dolocie ze stozkiem i wydechu 2 cale z kolektorem do 110 KM i 132 Nm pownienes dojsc. przy czyms takim nie powinno ci wzrosnac spalnie a jezdzic juz bedzie naprawde fajnie.

ja mam juz 106,6 Km i 129,2 Nm bez kolektora i z dolotem z kibel rury- wiec dokladajac porzadne te dwa elementy wynik powiniene byc tak jak napisalem wyzej.



Nevada - 2007-01-10, 07:26
" />LPG + turbo= okolice 240 koni,ale trwałość znikoma

najbardziej się opłaca wsadzić D16 dohc (D16Z5 i D16A9) koszt ok. 1200zł- najlepszy stosunek ceny do efektów




Chbr - 2007-01-10, 07:28
" />d16z5 i d16a9 może i jest najlepszą opcja - rozważając cenę i efekt

ale to rozwiązanie ma jedną wadę, jak ktos ma b zdrowe d15b2 to trudno mu się zdecydować na szukanie silnika d16, który na 90% będzie szrotem i tak na prawdę po kupnie, przed swapem od razu do remontu

p.s wiem wiem - zdarzają się dobre sztuki



HIO - 2007-01-10, 07:34
" />



zwibel - 2007-01-10, 08:00
" />



Sapi - 2007-01-10, 08:03
" />ja mam u siebie wielopunkt. W najblizszym czasie wybieram sie sprawdzić moc na rolkach. Ciekawe czy jest coś ponad 90 km



nosql - 2007-01-10, 08:15
" />



beddom - 2007-01-10, 08:37
" />Szybik, podczas przeszczepu glowicy z d16z6 trzeba tez kompa zmieniac? (chodzi mi o przeszczep do d16z2) - jak tam wyglada sprawa wiazki i zalaczania sie vteca?

- przyznam ze to jest ciekawa opcja



nosql - 2007-01-10, 08:50
" />potrzeba:
-D16Z6 kolektor ssący i wydechowy też może być bo jest lepszy (jeżeli masz d15b2)
-D16Z6 głowica (włączając pokrywę rozdzielacza, pokrywę zaworów, świece/przewody, wiązka VTEC, itp.)
-D16Z6 albo D16Y8 uszczelka głowicy (od D16Y8 jest lepsza - metalowa)
-P28 ECU (sprawdzić czy jak masz manuala nie kupiłeś kompa od automata! i odwrotnie)
-D16Z6 pasek rozrządu (ten pasek nadaje się jak masz dół od b7, ważna jest ilość zębów...)
-Świece i przewody dla przełącznika ciśnienia oleju VTEC
- dobrze jest też zmienić pompe wody.

najczęściej mini-me robi się na dołach od d15b2, d15b7 ale na d16a6/z2 też da radę

Można poczytać: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.ph ... light=mini



Chbr - 2007-01-10, 09:09
" />do tego co napisałes nosql jeszcze trzeba dołożyć albo wiązke OBD1, albo przejściówke z naszej OBD0 do kompa OBD1 (okolo 400zeta)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu