Im bardziej jest ciepło, tym bardziej silnik muli!
Conrado - 2008-08-23, 12:14
" />Witam
Mam następujący problem. Jadę autostradą ze stałą prędkością, nagle zza chmur wychodzi słońce i robi się cieplej. Po kilku sekundach obroty silnika i prędkość spadają, silnik traci trochę mocy. Inny przykład - dzień wyjątkowo słoneczny i ciepły - silnik muli. Dziś rano, chłodnawo - chodzi o wiele żwawiej.
Czyli - im cieplejsze powietrze na zewnątrz, tym silnik coraz bardziej muli.
Filtr powietrza dopiero co wymieniony. Spalanie na benzynie: miasto - 9,5l/100km, autostrada 130-140km/h - 8,6l/100km.
Ktoś miał podobny problem? Może to ma związek z tym, że ostatnio przez problemy z instalacją gazową przestałem jej w ogóle używać i teraz cały czas jeżdżę na benzynie?
mlodyawm - 2008-08-23, 12:45
" />Kolega też tak ma co prawda w zupełnie innym samochodzie, ale to tak jest im cieplejsze powietrze dostaje się do silnika tym mniej żwawy jest.
Grzehurra - 2008-08-23, 12:50
" />Conrado szuka raczej rozwiazania problemu a nie kolejnych przykladow
stealth - 2008-08-23, 13:17
" />Rozwiązanie, hm, intercooler?
Kiedyś jechałem A4 w dwie strony: rano dociągnąłem do 190km/h, wracając max było 180 i na dodatek temperatura wody się podnosiła ponad typową. Myślę, że jeśli efekt jest w tych granicach, to mieści się w normie.
mlodyawm - 2008-08-23, 13:44
" />to 1.3 leci 190?
stealth - 2008-08-23, 13:56
" />Doświadczalnie potwierdzone Ale to już absolutny max u mnie, d16 pewnie jeszcze potrafi dobrze przyspieszać przy tej prędkości
mlodyawm - 2008-08-23, 14:02
" />no właśnie nie mogę jeszcze przetestować ale przed remontem ledwie 180 szła
Maxiimus - 2008-08-23, 15:20
" />Trzeba zwrucić uwage na czujnik temperatury poniewaz jesli jest coś z nim nie halo to podaje zły odczyt do komputera,mieszanka jest bardziej chu... kiepska i bardziej muli. U mnie tak sie dzieje i u kolegi tez...
Grzehurra - 2008-08-23, 17:49
" />no cos musi byc nie tak bo ja u siebie nie czuje roznicy w zaleznosci od temperatury...
Tankian - 2008-08-23, 19:29
" />
Maxiimus - 2008-08-24, 09:08
" />Dobra z nudów opisze o co dokładnie mi chodzi, a mianowicie kiedy silnik jest zupełnie zimny w chłodny dzień czujnik temperatury daje sygnał komputerowi ze temperatura jest niska i komputer tworzy mieszankę która jest odpowiednia dla zimnego silnika. OK! Jedziemy. Po chwili silnik nabiera temperatury na skutek działania lub (słoneczko) na skutek warunków atmosferycznych. Gdy temperatura wzrośnie do pewnego poziomu czujnik temperatury daje sygnał do komputera ze ma np. 70°C ale jedziemy nadal i temperatura wzrasta stopniowo do normalnych 90°C ale nasz czujnik temperatury z powodu uszkodzenia cały czas wysyła sygnał do komputera, że jego temperatura to 70°C a wiec się myli. Jednak komputer dostosowywuje mieszankę do temperatury 70°C przez co jest zła dodatnio czy ujemnie i własnie z tego powodu może być sytuacja, że samochód muli przy wiekszej temperaturze. To jedna z prawdopodobnych przyczyn
Test jest prosty:
Wstajecie sobie o 6 rano idziecie do swojego samochodu odpalacie, nie czekając aż się zagrzejecie wyjeżdżacie na jakąś prosta i... gazu Jeśli zbiera się jak marzenie to się cieszycie zapamiętując jak wasza hania przyspieszała. Zostawiacie ją w słoneczku powiedzmy koło południa wsiadacie kiedy samochód jest nagrzany od słońca, odpalacie silniczek i czekacie chwile aż wskaźnik pokaże jakąkolwiek temperature i robicie to samo, prosta i gazu Jeśli wrażenia nie będą takie jak z samego rana tzn. hania nie bedzie tak fajnie szła do przodu to prawdopodobieństwo jest bardzo duże że to własnie przyczyna którą chyba dokładnie opisałem wyżej
mlodyawm - 2008-08-24, 10:10
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Conrado - 2008-08-23, 12:14
" />Witam
Mam następujący problem. Jadę autostradą ze stałą prędkością, nagle zza chmur wychodzi słońce i robi się cieplej. Po kilku sekundach obroty silnika i prędkość spadają, silnik traci trochę mocy. Inny przykład - dzień wyjątkowo słoneczny i ciepły - silnik muli. Dziś rano, chłodnawo - chodzi o wiele żwawiej.
Czyli - im cieplejsze powietrze na zewnątrz, tym silnik coraz bardziej muli.
Filtr powietrza dopiero co wymieniony. Spalanie na benzynie: miasto - 9,5l/100km, autostrada 130-140km/h - 8,6l/100km.
Ktoś miał podobny problem? Może to ma związek z tym, że ostatnio przez problemy z instalacją gazową przestałem jej w ogóle używać i teraz cały czas jeżdżę na benzynie?
mlodyawm - 2008-08-23, 12:45
" />Kolega też tak ma co prawda w zupełnie innym samochodzie, ale to tak jest im cieplejsze powietrze dostaje się do silnika tym mniej żwawy jest.
Grzehurra - 2008-08-23, 12:50
" />Conrado szuka raczej rozwiazania problemu a nie kolejnych przykladow
stealth - 2008-08-23, 13:17
" />Rozwiązanie, hm, intercooler?
Kiedyś jechałem A4 w dwie strony: rano dociągnąłem do 190km/h, wracając max było 180 i na dodatek temperatura wody się podnosiła ponad typową. Myślę, że jeśli efekt jest w tych granicach, to mieści się w normie.
mlodyawm - 2008-08-23, 13:44
" />to 1.3 leci 190?
stealth - 2008-08-23, 13:56
" />Doświadczalnie potwierdzone Ale to już absolutny max u mnie, d16 pewnie jeszcze potrafi dobrze przyspieszać przy tej prędkości
mlodyawm - 2008-08-23, 14:02
" />no właśnie nie mogę jeszcze przetestować ale przed remontem ledwie 180 szła
Maxiimus - 2008-08-23, 15:20
" />Trzeba zwrucić uwage na czujnik temperatury poniewaz jesli jest coś z nim nie halo to podaje zły odczyt do komputera,mieszanka jest bardziej chu... kiepska i bardziej muli. U mnie tak sie dzieje i u kolegi tez...
Grzehurra - 2008-08-23, 17:49
" />no cos musi byc nie tak bo ja u siebie nie czuje roznicy w zaleznosci od temperatury...
Tankian - 2008-08-23, 19:29
" />
Maxiimus - 2008-08-24, 09:08
" />Dobra z nudów opisze o co dokładnie mi chodzi, a mianowicie kiedy silnik jest zupełnie zimny w chłodny dzień czujnik temperatury daje sygnał komputerowi ze temperatura jest niska i komputer tworzy mieszankę która jest odpowiednia dla zimnego silnika. OK! Jedziemy. Po chwili silnik nabiera temperatury na skutek działania lub (słoneczko) na skutek warunków atmosferycznych. Gdy temperatura wzrośnie do pewnego poziomu czujnik temperatury daje sygnał do komputera ze ma np. 70°C ale jedziemy nadal i temperatura wzrasta stopniowo do normalnych 90°C ale nasz czujnik temperatury z powodu uszkodzenia cały czas wysyła sygnał do komputera, że jego temperatura to 70°C a wiec się myli. Jednak komputer dostosowywuje mieszankę do temperatury 70°C przez co jest zła dodatnio czy ujemnie i własnie z tego powodu może być sytuacja, że samochód muli przy wiekszej temperaturze. To jedna z prawdopodobnych przyczyn
Test jest prosty:
Wstajecie sobie o 6 rano idziecie do swojego samochodu odpalacie, nie czekając aż się zagrzejecie wyjeżdżacie na jakąś prosta i... gazu Jeśli zbiera się jak marzenie to się cieszycie zapamiętując jak wasza hania przyspieszała. Zostawiacie ją w słoneczku powiedzmy koło południa wsiadacie kiedy samochód jest nagrzany od słońca, odpalacie silniczek i czekacie chwile aż wskaźnik pokaże jakąkolwiek temperature i robicie to samo, prosta i gazu Jeśli wrażenia nie będą takie jak z samego rana tzn. hania nie bedzie tak fajnie szła do przodu to prawdopodobieństwo jest bardzo duże że to własnie przyczyna którą chyba dokładnie opisałem wyżej
mlodyawm - 2008-08-24, 10:10
" />