jaki tłumik dedykowany czy "kombinowany"
demo - 2007-01-13, 19:04
" />Mam pytanie odnosnie tlumika końcowego czy zrobic na zamowienie tlumik tzw dedykowany czy kupic na allegro cos zwane a'la mugen i pokombinowac z montazem, nie bedzie takie rozwiazanie szkodliwe dla silnika. Gdzies wlasnie czytalem, ze tlumik koncowy musi byc dobierany specjalnie do silnika. Cytuje tekst z internetu "Jak powszechnie wiadomo układ wydechowy jest bardzo istotnym elementem każdego samchodu tudzież pojazdu wyposażonego w silnik spalinowy. Rozkład ciśnień gazów w układzie wydechowym w samochodach niewyposażonych w turbosprężarkę ma bardzo wielkie znaczenie nie tylko dla żywotności silnika ale także dla osiąganej mocy i przebiegu krzywej momentu obrotowego.
Zbytnie "sprzężenie" gazów wydechowych może spowodować w najlepszym wypadku uszkodzenie sondy lambda i katalizatoraa w najgorszym wypalenie dziury w tłoku. Tak to prawda. Dlatego też najpoważniejsi poducenci strumienic w Polsce (inż Pachoń oraz Lech Węglarski) nie dobierają ich na zasadzie średnicy wewnętrznej wydechu tylko optymalnej średnicy wewnętrznej strumienicy tak aby zbytnio niehamowały pracującego silnika. Bardzo podobna sytuacja jest w przypadku całej reszty układu wydechowego ale największy wpływ na poprawną pracę jak i osiągi ma właśnie tłumik końcowy."
Co o tym myslicie, prosze o wypowiedzenie sie osob ktore cos wiedza na ten temat a nie tylko gdzies slyszeli. Pozdrawiam
HIO - 2007-01-13, 19:31
" />ja bym nie robil na zamowienie tylko kupil taki jaki jest juz sprawdzony. lepiej, taniej... i to sa wystarczajace argumenty.
demo - 2007-01-13, 20:02
" />
HIO - 2007-01-13, 20:14
" />
demo - 2007-01-13, 20:34
" />http://moto.allegro.pl/item156167520_no ... mruk_.html
ten tlumik kilku uzytkownikow poleca wiec moze sie na niego zdecyduje, w warsztacie powiedzieli ze montaz takiego tlumika to koszt 60-90 zł. Co o tej opcji myslicie
Randal - 2007-01-13, 20:50
" />
dyzio - 2007-01-15, 09:27
" />sharky ja mam taki tlumiczek i sprawdza sie pozatym nie wale nim o glebe tak jak poprzecznym a mialem remusa i go wyjelem ten jest zdecydowanie lepszy a zero ruznicy pozdro
nosql - 2007-01-15, 09:30
" />Ja mam poprzeczny i jest gicio, z tym, że dedykowany jest, nawet na glebie nigdy nim nie zawadziłem....
Pozdrawiam!
Stasiek - 2007-01-15, 10:12
" />
Randal - 2007-01-15, 10:21
" />Ja mam pusty katalizator, seryjny środek i końcowy m-tech. Do 3 tyś obr. jest ok, ale tak między 3 a 4tyś obr. w srodku strasznie buczy.
U kumpla był nie wiem jaki katalizator i też seryjny środek, końcowy WM.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
demo - 2007-01-13, 19:04
" />Mam pytanie odnosnie tlumika końcowego czy zrobic na zamowienie tlumik tzw dedykowany czy kupic na allegro cos zwane a'la mugen i pokombinowac z montazem, nie bedzie takie rozwiazanie szkodliwe dla silnika. Gdzies wlasnie czytalem, ze tlumik koncowy musi byc dobierany specjalnie do silnika. Cytuje tekst z internetu "Jak powszechnie wiadomo układ wydechowy jest bardzo istotnym elementem każdego samchodu tudzież pojazdu wyposażonego w silnik spalinowy. Rozkład ciśnień gazów w układzie wydechowym w samochodach niewyposażonych w turbosprężarkę ma bardzo wielkie znaczenie nie tylko dla żywotności silnika ale także dla osiąganej mocy i przebiegu krzywej momentu obrotowego.
Zbytnie "sprzężenie" gazów wydechowych może spowodować w najlepszym wypadku uszkodzenie sondy lambda i katalizatoraa w najgorszym wypalenie dziury w tłoku. Tak to prawda. Dlatego też najpoważniejsi poducenci strumienic w Polsce (inż Pachoń oraz Lech Węglarski) nie dobierają ich na zasadzie średnicy wewnętrznej wydechu tylko optymalnej średnicy wewnętrznej strumienicy tak aby zbytnio niehamowały pracującego silnika. Bardzo podobna sytuacja jest w przypadku całej reszty układu wydechowego ale największy wpływ na poprawną pracę jak i osiągi ma właśnie tłumik końcowy."
Co o tym myslicie, prosze o wypowiedzenie sie osob ktore cos wiedza na ten temat a nie tylko gdzies slyszeli. Pozdrawiam
HIO - 2007-01-13, 19:31
" />ja bym nie robil na zamowienie tylko kupil taki jaki jest juz sprawdzony. lepiej, taniej... i to sa wystarczajace argumenty.
demo - 2007-01-13, 20:02
" />
HIO - 2007-01-13, 20:14
" />
demo - 2007-01-13, 20:34
" />http://moto.allegro.pl/item156167520_no ... mruk_.html
ten tlumik kilku uzytkownikow poleca wiec moze sie na niego zdecyduje, w warsztacie powiedzieli ze montaz takiego tlumika to koszt 60-90 zł. Co o tej opcji myslicie
Randal - 2007-01-13, 20:50
" />
dyzio - 2007-01-15, 09:27
" />sharky ja mam taki tlumiczek i sprawdza sie pozatym nie wale nim o glebe tak jak poprzecznym a mialem remusa i go wyjelem ten jest zdecydowanie lepszy a zero ruznicy pozdro
nosql - 2007-01-15, 09:30
" />Ja mam poprzeczny i jest gicio, z tym, że dedykowany jest, nawet na glebie nigdy nim nie zawadziłem....
Pozdrawiam!
Stasiek - 2007-01-15, 10:12
" />
Randal - 2007-01-15, 10:21
" />Ja mam pusty katalizator, seryjny środek i końcowy m-tech. Do 3 tyś obr. jest ok, ale tak między 3 a 4tyś obr. w srodku strasznie buczy.
U kumpla był nie wiem jaki katalizator i też seryjny środek, końcowy WM.