ďťż

jaki wydech środkowy ?



nurexx - 2008-02-12, 14:21
" />podczepialem sie z tym tematem pod inne tematy ale zeby nie zasmiecac innych pokrewnych tematów załozyłem swój, ponieważ nie wszystko jeszcze wiem i mam juz konkretne opcje.

przypomnienie:

obecnie jest tak : kolektor 4-2-1 DC SPORT , dluga zardzewiała rura spawana z mniejszych rurek o roznej srednicy ,poprzeczny el-tec

zamierzam wywalic wszystko od kolektora do koncowego tłumika i przyokazji wyciszyć troche wydech

obecnie jest tak www.honda.civic.wydech.patrz.pl

troche wyje przy 3000 obr. a generalnie dzwiek to " wiertarka"

mam pare opcji i nie wiem co wybrac - jaki bedzie efekt koncowy :

1) tak jak teraz czyli nowa dluga rura ( jaka srednica wew) ?

2) jeden tłumik środkowy NIE PRZELOTOWY

3) jeden tłumik srodkowy prelotowy

4) dwa tłumiki przelotowe podobno od d16a9 http://www.catalogue.bosal.com/images/e ... 808250.gif taki srodkowy jest za 150zl

zalezy mi na tym zeby

* troche wyciszyć
* nie zamulić

dziekuje za odp typu " BIERZ SAMA RURE" LUB " WSADZ 2 TŁUMIKI" poprosze uzasadnienie




mum666 - 2008-02-12, 22:48
" />średnice zrób max 2 cale, jeden przelotowy od passata starego pasuje ztcw, albo jakiś z alledrogo uniwersalny nie najtańszy jak najdalej od kolektora sie da i tyle, najprościej i najlepiej.



noofaq - 2008-02-27, 22:03
" />jak głośny jest standardowy wydech bez kata i środkowego, tylko ze standradowym końcowym?

i czy warto cos takiego robić?

jestem n00bem wydechowym



grajos - 2008-03-01, 18:29
" />jest tak jak seria.Środkowy mamy i tak przelotowy seryjnie.Wczoraj mi się akurat urwał końcowy i ryczy niemiłosiernie,dodam że mam pustą puchę po kacie,jutro będę spawał.

Edit (02.03.08):
Dzisiaj przy prubie spawania środkowego tłumika do kołnierza łączącego go z końcowym wydechem urwał się na spawie za katalizatorem przy wlocie do puchy,więc wspawaliśmy zamiast środkowego tłumika kawałek rury i przy okazji w puszcze po katalizatorze pojawiła sie też rurka.Jest trochę lepiej lecz końcowy zaczął brzęczeć
Teraz mam przelotowy wydech na seryjnej średnicy wydechu z końcowym seryjnym tłumikiem




trip - 2008-04-16, 17:21
" />jest jakas róznica miedzy kwasówka a zwykla ruła chodzi mi o wydajnosc ??
ma jakies znaczenie jaki bedzie srodkowy przelotowy ?? chodzi mi o firme albo z jakiego auta??



sailence - 2008-04-17, 10:11
" />to czy kwas czy zwykła wpływa na żywotność wydechu, na osiągi nie

to jaki będzie środek ma znaczenie, chodzi o jego pojemność, im będzie większa tym zwiększasz pojemność całego wydechu, także bezpiecznie byłoby obliczyć żeby było ciut ponad serię (nie za dużo bo odprężony za mocno wydech to qupa) i nie za mało bo w końcu chcemy szarpnąć trochę koników

grajos - u mnie takie wycięcie środkowego i wyprucie kata przyniosło dokładnie taki sam efekt, tzn. dochodzi takie brzęczenie, szczególnie jak schodzi z obrotów



trip - 2008-04-18, 04:57
" />ok dzieki a moglibyscie mi polecic jakis dobry srodkowy ?? moze jaki link z allego czy cos ??



Ryba - 2008-04-19, 15:17
" />Sailence Jak się liczy pojemnosć wydechu ??



sailence - 2008-04-19, 15:37
" />no proste

skoro seryjnie rura ma np 38mm a nowa 49mm (ok. 2") to ze wzoru pi*r^2*l wychodzi nam pojemność rury, zakładając że długości są takie same olewamy 'l' i przyrównujemy tylko stosunek starej średnicy do nowej, pojemność tłumików z objętości figur przestrzennych, warto nad tym pogłówkować bo wiadomo jak zachowanie odpowiedniej pojemności jest ważne, przy naszych silnikach efektu falowego praktycznie nie ma, dlatego należy zadbać o to aby efekt dynamiczny (podciśnieniowy) był jak największy

PS. tylko że w sumie nie ma co liczyć skoro było juz na forum tak dużo różnych wersji układów że każdy dobierze cos dla siebie

pozdrawiam



Fawor - 2008-04-19, 17:33
" />A wziales pod uwage, ze spaliny nie poruszają się tylko po prostej objetosci walca, ale rownież w przestrzeni tłumiącej ponad tym walcem? Nie. Nie ma co kombinowac z jakąs fizykąz poziomu liceum, bo to jest strasznie złożone zjawisko falowe z mechaniki płynów... Nie bez kozery projektują to inżynierowie i doktorzy.

Do naszych zwyklych wydechów przeznaczonych do zwykłych aut trzeba kupowac sprawdzone rozwiazania uniwersalne. Kup trip przelotowy tlumik AWG z allegro o odpowiedniej do posiadanego wydechu srednicy i po problemie.



sailence - 2008-04-19, 18:33
" />fizyka z poziomu liceum? a piszesz tak jakbyś wogóle nie czytał co napisałem jakie zjawisko falowe? przecież napisałem że przy naszych pojemnościach występuje ono w zakresie 150orb/min więc jest całkowicie pomijalne, najważniejszy jest efekt dynamiczny

mechanika płynów? przestrzeń tłumiąca ponad walcem? ty wiesz o czym wogóle piszemy? spaliny raczej zapinają w rurze, a nie ponad nią to raz. większość najwyższej jakości wydechów nie jest jakoś silnie skomplikowana (for example: invidia jednego z forumowiczów), budowa ma być prosta, nie hamująca przepływu

tym tekstem z zjawiskiem falowym i przestrzenią tlumiącą to jak kulą w płot...

PS. AWG jest najtańszą opcją jeśli chodzi o środkowy, ale nie najlepiej dobraną dla naszych 1,3-1,6, także nie jest to ideał tylko jedno z ekonomicznych rozwiązań



trip - 2008-04-19, 19:02
" />no to co bedzie lepsze od AWG i wogole co myslicie o d15b2 i zeby wydech wygladał nastepujaco kolektor 4-2-1 rura 60mm przelotwy srodkowy awg i koncowy przelotowy ??
wiem pewnie powiecie ze 60 mm to za duzo ale umnie jest dostepne albo 50 mm albo 60 a mam w planach ostry wałek i reg kolko no i 50 wtedy bylo by za malo
i ogolnie niemysle o swapie tylko o mocnym d15b2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu