Jo Jo. Jestem tu nowy.
lucaszz - 2006-08-20, 14:21
" />Witam, jestem tu nowy, nie mam jeszcze samochodu (co nie znaczy że nie mam pojencia o motoryzacji, wręcz przeciwnie miałem do tej pory 5 motocykli ), szukam moje poszukiwania zawenziły się w zasadzie tylko do civica 4-5g z gazem.
Jako że forum jest o 4g, to skupię sie na tym modelu. Samochód ma służyć do jazdy w tym roku mam mature a co za tym idzie bende mieć mało czasu na siedzenie pod samochodem tudzież w komorze silnikowej
Czy są szanse żeby 4g okazała się bez awaryjna? Tzn, wiadomo zawsze trzeba bendzie coś małego naprawić, poprawić, ale chciałbym się ustrzeć większych napraw remontów itd. Na co mam zwrócić uwage przy kupnie żeby właśnie nie mieć takich problemów?
Jaki silnik 1.3 czy 1.5? Który jest bardziej ekonomiczny? Który ma niższe koszty utrzymania? Czy 1.3 (z LPG) nie bendzie całkowitym mułem, w dodatku który trza wysoko kręcić? Jaka jest waga tego samochodu?
Jak nie naciąć się na bity samochód? Ile maksymalnie można dać za 1.3-1.5 z Gazem?
Z góry dzienki za odpowiedź.
Dzilas - 2006-08-20, 15:34
" />
Covallus - 2006-08-20, 15:58
" />Witam.
Ja polecam (chociaż na razie nie powinienem się chyba wypowiadać - Hanię mam 2 tygodnie ) właśnie 1,5 z gazem - pali przy normalnej jeździe (nie jestem szaleńcem na 7000 obrotów ) w cyklu mieszanym 9,5L a w trasie 7,5L gazu. Koleś, od którego ją kupowałem mówił, że wyregulowanie instalacji powinno jeszcze te współczynniki obniżyć...
Pracuje równo, nie muli. Ponieważ jest to mój pierwszy samochód nie mam zbyt dużego porównania, ale ja jestem bardzo zadowolony
pozdr.
lucaszz - 2006-08-20, 16:32
" />A 1.5 to jak już z wtryskiem czy bez? Z wtryskiem chyba ciężko dostać?
G-Unit - 2006-08-20, 16:36
" />
Dzilas - 2006-08-20, 17:06
" />
lucaszz - 2006-08-20, 19:15
" />
Covallus - 2006-08-20, 19:24
" />jeśli się mylę to poprawią mnie lepiej wiedzący, ale z tego co już zdążyłem poczytać, to na gaźnikach była wersja 1,4L (D14A1) - nominalnie miała tyle samo koni, co D15B2, czyli 90.
Guail_FH - 2006-08-21, 09:55
" />dokladnie tak oba maja 90 koni a 1.5 wystepowalo tez na 2 gaznikach. z tego co pamietam
lucaszz - 2006-08-21, 20:26
" />Ok, a jak jest z eksploatacją? Co ile w praktyce olej ile litrów i za ile, co którą zmiane filtr i co ile, czy trzeba często regulować zawory, co często pada w tym samochodzie?
tfidos - 2006-08-21, 20:34
" />kurde poczytaj forum to sie wszystkiego dowiesz co komu pada w samochodzie!
Jak trafisz dobry egzemplarz to nie bedzie czegos co szybko pada w samochodzie.... albo inaczej...czesci eksploatacyjne trzeba co jakis czas wymieniac
TO JEST HONDA A NIE FIAT CZLOWIEKU!!!
Dzida - 2006-08-25, 21:30
" />Jak bedziesz miał D14A1 i D15B2 do wyboru myślę że żadnego wyboru nie pożałujesz.
Moje D14A1 pali 6-8 litrów gazu w trasie, 8-9,5 (dziesięciu chyba nie spalił) w mieście. Muła nie ma, kręcić wysoko nie trzeba (mój kierowca nie nalezy do wysoko kręcących jeśli go troche nie pocisne :>) awaryjność zerowa. Chyba, że się o coś nie zadba. Powtarzam to kazdemu. Zmieniać płyny, nie oszczędzać na płynach, kontrolować zawieszenie. Odwdzięczy się
1,4 i 1,5 ma 90 km, ale 1,5 ma trochę wyżej moment.
Aha. Jak będziesz się rozglądał za 1,4 to nie patrz na to, ze dymi na zimnym silniku. Ten typ na ssaniu tak mazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
lucaszz - 2006-08-20, 14:21
" />Witam, jestem tu nowy, nie mam jeszcze samochodu (co nie znaczy że nie mam pojencia o motoryzacji, wręcz przeciwnie miałem do tej pory 5 motocykli ), szukam moje poszukiwania zawenziły się w zasadzie tylko do civica 4-5g z gazem.
Jako że forum jest o 4g, to skupię sie na tym modelu. Samochód ma służyć do jazdy w tym roku mam mature a co za tym idzie bende mieć mało czasu na siedzenie pod samochodem tudzież w komorze silnikowej
Czy są szanse żeby 4g okazała się bez awaryjna? Tzn, wiadomo zawsze trzeba bendzie coś małego naprawić, poprawić, ale chciałbym się ustrzeć większych napraw remontów itd. Na co mam zwrócić uwage przy kupnie żeby właśnie nie mieć takich problemów?
Jaki silnik 1.3 czy 1.5? Który jest bardziej ekonomiczny? Który ma niższe koszty utrzymania? Czy 1.3 (z LPG) nie bendzie całkowitym mułem, w dodatku który trza wysoko kręcić? Jaka jest waga tego samochodu?
Jak nie naciąć się na bity samochód? Ile maksymalnie można dać za 1.3-1.5 z Gazem?
Z góry dzienki za odpowiedź.
Dzilas - 2006-08-20, 15:34
" />
Covallus - 2006-08-20, 15:58
" />Witam.
Ja polecam (chociaż na razie nie powinienem się chyba wypowiadać - Hanię mam 2 tygodnie ) właśnie 1,5 z gazem - pali przy normalnej jeździe (nie jestem szaleńcem na 7000 obrotów ) w cyklu mieszanym 9,5L a w trasie 7,5L gazu. Koleś, od którego ją kupowałem mówił, że wyregulowanie instalacji powinno jeszcze te współczynniki obniżyć...
Pracuje równo, nie muli. Ponieważ jest to mój pierwszy samochód nie mam zbyt dużego porównania, ale ja jestem bardzo zadowolony
pozdr.
lucaszz - 2006-08-20, 16:32
" />A 1.5 to jak już z wtryskiem czy bez? Z wtryskiem chyba ciężko dostać?
G-Unit - 2006-08-20, 16:36
" />
Dzilas - 2006-08-20, 17:06
" />
lucaszz - 2006-08-20, 19:15
" />
Covallus - 2006-08-20, 19:24
" />jeśli się mylę to poprawią mnie lepiej wiedzący, ale z tego co już zdążyłem poczytać, to na gaźnikach była wersja 1,4L (D14A1) - nominalnie miała tyle samo koni, co D15B2, czyli 90.
Guail_FH - 2006-08-21, 09:55
" />dokladnie tak oba maja 90 koni a 1.5 wystepowalo tez na 2 gaznikach. z tego co pamietam
lucaszz - 2006-08-21, 20:26
" />Ok, a jak jest z eksploatacją? Co ile w praktyce olej ile litrów i za ile, co którą zmiane filtr i co ile, czy trzeba często regulować zawory, co często pada w tym samochodzie?
tfidos - 2006-08-21, 20:34
" />kurde poczytaj forum to sie wszystkiego dowiesz co komu pada w samochodzie!
Jak trafisz dobry egzemplarz to nie bedzie czegos co szybko pada w samochodzie.... albo inaczej...czesci eksploatacyjne trzeba co jakis czas wymieniac
TO JEST HONDA A NIE FIAT CZLOWIEKU!!!
Dzida - 2006-08-25, 21:30
" />Jak bedziesz miał D14A1 i D15B2 do wyboru myślę że żadnego wyboru nie pożałujesz.
Moje D14A1 pali 6-8 litrów gazu w trasie, 8-9,5 (dziesięciu chyba nie spalił) w mieście. Muła nie ma, kręcić wysoko nie trzeba (mój kierowca nie nalezy do wysoko kręcących jeśli go troche nie pocisne :>) awaryjność zerowa. Chyba, że się o coś nie zadba. Powtarzam to kazdemu. Zmieniać płyny, nie oszczędzać na płynach, kontrolować zawieszenie. Odwdzięczy się
1,4 i 1,5 ma 90 km, ale 1,5 ma trochę wyżej moment.
Aha. Jak będziesz się rozglądał za 1,4 to nie patrz na to, ze dymi na zimnym silniku. Ten typ na ssaniu tak ma