Kontrolka Check i błąd 16 ECU
Vitec - 2007-04-27, 10:46
" />Witam wszystkich.
Od roku jestem właścicielem Civic-a LX v.USA i dopadł mnie problem z 16 kodem z tym, że kontrolka Check zapala się odrazu po uruchomieniu silnika. Samochód jest zagazowany Lovato z przełącznikiem Stag2w, 3 pozycje automat, gaz, etylina. W pozycji etylina dochodzi efekt ograniczenia obrotów silnika w czasie przyspieszania do 3750obr/min. silnik się wyłącza, obroty spadają do 3500obr/min silnik się załącza i tak w kółko. Usterka powstała zaraz po tym gdy przegapiłem moment tankowania Pb i próbowałem uruchomić silnik na pustym baku. W końcu odpaliłem na LPG i pojechałem się zatankować. Po tankowaniu wyskoczył już błąd. Resetowałem komputer ale jest bez zmian. Pompę paliwa sprawdziłem, podaje prawidłowe ciśnienie. Silnik d15b2 z dwu-punktowym wtryskiem. Przekaźnik profilaktycznie przelutowany. Przed wizytą w warsztacie chciałbym wiedzieć co padło. Na gazie silnik pracuje prawidłowo w całym zakresie obrotów więc coś jest z zasilaniem benzynki, tylko co?
pokrzyw - 2007-04-27, 10:56
" />Nieśmiało spytam bo coś mi tu nie pasuje:
w USA były następujące samochody (sedany):
DX,EX - d15b2
LX - d16z2
Więc albo LX albo dwupunkt...
Vitec - 2007-04-27, 15:51
" />Nie wiem co bylo robione z autem od 94r. tj od pierwszej rej. w kraju. Z tyłu jest napis LX a pasy bezpieczeństwa są dzielone na biodra i klatkę zapinane na słupek z szyną wokół drzwi (taki bajer, po wyłączeniu silnika pas zjerzdża do kierownicy - szkoda, że nie działa.) Silnik D15B2 z "Dual Point" bez listwy wtryskowej. Więc piszę to co mam a nie to co powinno być.
Randal - 2007-04-27, 17:59
" />pokrzyw, ja mam (miałem) ED3 z silnikiem D15B2 w wersji LX, tak więc jest to seryjnie możliwe
Vitec, mamy bliźniacze wersje autek I mi też pasy nie działają już
W związku z błędem sprawdź wtryskiwacze! Są 2 sztuki (nie pamiętam który jest główny który pomocniczy) pod przepustnicą w kolektorze dolotowym. Sprawdź na początek czy wtyczki dobrze siedzą, potem rezystancję wtrysków według manuala.
pokrzyw - 2007-04-27, 20:19
" />Ja mam DX z taką konfiguracją. W manualu oryginalnym z 91r. pisali to co mówię... Ale mniejsza z tym.
Mi pasy działają
Fajnie że jest więcej amerykanek na forum
zayonnc - 2007-04-27, 23:37
" />A może nasz słynny przekaźnik pompy paliwa?
Bo on też potrafi przecież błąd 16 robić
Pozdr
P.S. Vitec nie masz problemów z odpalaniem na ciepłym silniku?
Vitec - 2007-04-28, 06:40
" />Problem odpalania na ciepłym silniku występuje faktycznie, po przekręceniu zapłonu niby silnik odpala ale zdycha zaraz i muszę wtedy odpalić ją z delikatnym gazem i jest OK'. Ale nie zawsze tak jest, przeważnie na zimnym czy ciepłym silniku pali bez problemu, aczkolwiek przed wystąpieniem usterki rozruch silnika był lepszy.
Co do przekaźnika to pisałem, że profilaktycznie go przelutowałem więc co, spróbować wymienić?
zayonnc - 2007-04-28, 08:50
" />O kurcze nie zauważyłem, że przelutowałeś już
Nie ma chyba sensu go wymieniać, jakby to był on to by były przypadki, że nie ma tego "pyk" po przekręceniu kluczyka (zanim odpalasz auto).
Czyli trzeba by sprawdzić wtryski i ich kabelki, bo może z instalacją elektryczną coś jest nie tak? Tak jak Randal pisał sprawdź rezystancję wtrysków.
Pozdr
Vitec - 2007-04-28, 09:22
" />Sprawdziłem rezystencję jest prawidłowa w/g manuala - dolny zielony 9.9 Ohm, górny brązowy 1.3 Ohm. Znalazłem coś takiego jeszcze - po odłączeniu wtyczki górnej (brązowej) silnik gaśnie (na logikę prawidłowo), po odłączeniu wtyczki zielonej silnik pracuje dalej. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie czy tak powinno być czy silnik powinien zgasnąć w obu przypadkach?
28-04-2007 15:10
No i ....... znalazłem przyczynę usterki. Taka mała pierdułka a tyle mi nerw napsuła. Podobno nieszczęścia chodzą parami i tak też było w moim przypadku. Brak benzyny zbiegł się w czasie z uszkodzeniem jednego przekaźnika odcinającego wtrysk po przełączeniu na gaz. Przekaźnik dostał wilgoci, zardzewiał w środku i stracił przewodzenie na stykach. Wymiana przekaźnika usunęła usterkę.
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi i nakierowanie mnie na dobry trop oraz za manuale zamieszczone tu na forum bo bez tego ani rusz. Parę stówek zostało w kieszeni.
zwibel - 2007-05-11, 19:41
" />
Vitec - 2007-05-12, 06:55
" />Jeśli masz instalkę LPG zwykłą, najzwyklejszą bez emulatora i komputera to szukaj po przewodach elektrycznych od wtryskiwaczy. W którymś miejscu w jeden przewód od jednego wtrysku powinien mieć wcinkę na dwa przewody które idą do przekaźnika. Tak samo jest z drugim wtryskiem do drugiego przekaźnika. A przekaźnik to zwykła kostka (u mnie czarna, ale widziałem też inne kolory) z pięcioma wsówkami od spodu. Kupując nowy przekaźnik trzeba zwrócić uwagę na typ przekaźnika, od świateł do Poloneza i pochodnych się nie nadaje gdyż nie posiada pary styków które są zwarte w czasie gdy przekaźnik jest bez prądu a akurat te styki w tym przypadku są wykorzystywane.
Dorzucę foto przekaźnika. Widoczny nr to typ przekaźnika.
Borobej - 2007-05-17, 15:16
" />Podłączę się pod temat, skoro już jest. Skoro silniki 1,6 są na wtsrysku i z kompem, to czy to normalne, że nie mam tej całej kontrolki w zegarach?
EDIT: dobra, jednak ona jest, tylko się nie świeci . Będe musiał podłączyć.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Vitec - 2007-04-27, 10:46
" />Witam wszystkich.
Od roku jestem właścicielem Civic-a LX v.USA i dopadł mnie problem z 16 kodem z tym, że kontrolka Check zapala się odrazu po uruchomieniu silnika. Samochód jest zagazowany Lovato z przełącznikiem Stag2w, 3 pozycje automat, gaz, etylina. W pozycji etylina dochodzi efekt ograniczenia obrotów silnika w czasie przyspieszania do 3750obr/min. silnik się wyłącza, obroty spadają do 3500obr/min silnik się załącza i tak w kółko. Usterka powstała zaraz po tym gdy przegapiłem moment tankowania Pb i próbowałem uruchomić silnik na pustym baku. W końcu odpaliłem na LPG i pojechałem się zatankować. Po tankowaniu wyskoczył już błąd. Resetowałem komputer ale jest bez zmian. Pompę paliwa sprawdziłem, podaje prawidłowe ciśnienie. Silnik d15b2 z dwu-punktowym wtryskiem. Przekaźnik profilaktycznie przelutowany. Przed wizytą w warsztacie chciałbym wiedzieć co padło. Na gazie silnik pracuje prawidłowo w całym zakresie obrotów więc coś jest z zasilaniem benzynki, tylko co?
pokrzyw - 2007-04-27, 10:56
" />Nieśmiało spytam bo coś mi tu nie pasuje:
w USA były następujące samochody (sedany):
DX,EX - d15b2
LX - d16z2
Więc albo LX albo dwupunkt...
Vitec - 2007-04-27, 15:51
" />Nie wiem co bylo robione z autem od 94r. tj od pierwszej rej. w kraju. Z tyłu jest napis LX a pasy bezpieczeństwa są dzielone na biodra i klatkę zapinane na słupek z szyną wokół drzwi (taki bajer, po wyłączeniu silnika pas zjerzdża do kierownicy - szkoda, że nie działa.) Silnik D15B2 z "Dual Point" bez listwy wtryskowej. Więc piszę to co mam a nie to co powinno być.
Randal - 2007-04-27, 17:59
" />pokrzyw, ja mam (miałem) ED3 z silnikiem D15B2 w wersji LX, tak więc jest to seryjnie możliwe
Vitec, mamy bliźniacze wersje autek I mi też pasy nie działają już
W związku z błędem sprawdź wtryskiwacze! Są 2 sztuki (nie pamiętam który jest główny który pomocniczy) pod przepustnicą w kolektorze dolotowym. Sprawdź na początek czy wtyczki dobrze siedzą, potem rezystancję wtrysków według manuala.
pokrzyw - 2007-04-27, 20:19
" />Ja mam DX z taką konfiguracją. W manualu oryginalnym z 91r. pisali to co mówię... Ale mniejsza z tym.
Mi pasy działają
Fajnie że jest więcej amerykanek na forum
zayonnc - 2007-04-27, 23:37
" />A może nasz słynny przekaźnik pompy paliwa?
Bo on też potrafi przecież błąd 16 robić
Pozdr
P.S. Vitec nie masz problemów z odpalaniem na ciepłym silniku?
Vitec - 2007-04-28, 06:40
" />Problem odpalania na ciepłym silniku występuje faktycznie, po przekręceniu zapłonu niby silnik odpala ale zdycha zaraz i muszę wtedy odpalić ją z delikatnym gazem i jest OK'. Ale nie zawsze tak jest, przeważnie na zimnym czy ciepłym silniku pali bez problemu, aczkolwiek przed wystąpieniem usterki rozruch silnika był lepszy.
Co do przekaźnika to pisałem, że profilaktycznie go przelutowałem więc co, spróbować wymienić?
zayonnc - 2007-04-28, 08:50
" />O kurcze nie zauważyłem, że przelutowałeś już
Nie ma chyba sensu go wymieniać, jakby to był on to by były przypadki, że nie ma tego "pyk" po przekręceniu kluczyka (zanim odpalasz auto).
Czyli trzeba by sprawdzić wtryski i ich kabelki, bo może z instalacją elektryczną coś jest nie tak? Tak jak Randal pisał sprawdź rezystancję wtrysków.
Pozdr
Vitec - 2007-04-28, 09:22
" />Sprawdziłem rezystencję jest prawidłowa w/g manuala - dolny zielony 9.9 Ohm, górny brązowy 1.3 Ohm. Znalazłem coś takiego jeszcze - po odłączeniu wtyczki górnej (brązowej) silnik gaśnie (na logikę prawidłowo), po odłączeniu wtyczki zielonej silnik pracuje dalej. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie czy tak powinno być czy silnik powinien zgasnąć w obu przypadkach?
28-04-2007 15:10
No i ....... znalazłem przyczynę usterki. Taka mała pierdułka a tyle mi nerw napsuła. Podobno nieszczęścia chodzą parami i tak też było w moim przypadku. Brak benzyny zbiegł się w czasie z uszkodzeniem jednego przekaźnika odcinającego wtrysk po przełączeniu na gaz. Przekaźnik dostał wilgoci, zardzewiał w środku i stracił przewodzenie na stykach. Wymiana przekaźnika usunęła usterkę.
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi i nakierowanie mnie na dobry trop oraz za manuale zamieszczone tu na forum bo bez tego ani rusz. Parę stówek zostało w kieszeni.
zwibel - 2007-05-11, 19:41
" />
Vitec - 2007-05-12, 06:55
" />Jeśli masz instalkę LPG zwykłą, najzwyklejszą bez emulatora i komputera to szukaj po przewodach elektrycznych od wtryskiwaczy. W którymś miejscu w jeden przewód od jednego wtrysku powinien mieć wcinkę na dwa przewody które idą do przekaźnika. Tak samo jest z drugim wtryskiem do drugiego przekaźnika. A przekaźnik to zwykła kostka (u mnie czarna, ale widziałem też inne kolory) z pięcioma wsówkami od spodu. Kupując nowy przekaźnik trzeba zwrócić uwagę na typ przekaźnika, od świateł do Poloneza i pochodnych się nie nadaje gdyż nie posiada pary styków które są zwarte w czasie gdy przekaźnik jest bez prądu a akurat te styki w tym przypadku są wykorzystywane.
Dorzucę foto przekaźnika. Widoczny nr to typ przekaźnika.
Borobej - 2007-05-17, 15:16
" />Podłączę się pod temat, skoro już jest. Skoro silniki 1,6 są na wtsrysku i z kompem, to czy to normalne, że nie mam tej całej kontrolki w zegarach?
EDIT: dobra, jednak ona jest, tylko się nie świeci . Będe musiał podłączyć.