ladowanie-co jest nie tak ???
miksu - 2010-08-22, 16:11
" />Witam... mam pytanie co do ladowania w 4g z D15B2 a wiec:
- na wolnych obrotach okolo 750-800 rpm:
ladowanie bez obciazenie -14,24V
ladowanie z obciazeniem (spadek obrotow na okolo 550) i ladowanie 11,65V
- teraz 3 krpm i...
ladowanie bez obciazenia- 14,17V
ladowanie z obciazeniem- 13,92V
Na obu klemach akku zbiera sie bardzo duze bialego nalotu,pasek jest naciagniety a kontrolka ladowania sie nie swieci...
Z tego co wyczytalem na forum to ladowanie przy 3 krpm powinno byc stale w granicach 13,5-14,5 bez wzgledu na obciazenie i tak jest (odpuszczalna odchylka to 0,4V),ale dlaczego na wolnych obrotach z obciazeniem spadaja obroty i jest niskie ladowanie ????? gdzie szukac przyczyny ????
Z gory dzieki za wszystkie rady...
Pozdro 4All....
kirpek - 2010-08-22, 18:43
" />nie napisałeś jak bardzo spadają obroty. ale to można wyregulowac. w tutkach poszukaj o czyszczeniu silniczka krokowego i ustawianiu wolnych obrotów. o ładowaniu niech wypowie się ktoś kompetentny.
Dzida - 2010-08-22, 18:56
" />Wszystko jest w porządku. Koniec tematu, poza tymi spadającymi obrotami pod obciążeniem. Musiałbyć zdefiniować obciążenie, ale jeżeli na postoju zapalasz światła drogowe, włączasz klimatyzacje, masz wspomaganie, kręcisz kierownicą, ustawiasz nawiew na maks, włączasz do tego ogrzewanie tylnej szyby i bawisz się elektrycznymi szybami i jeszcze wciskasz pedał hamulca, to nie ma w tym nic dziwnego.
miksu - 2010-08-23, 05:33
" />Dzieki za rady... Przez obciazenie silnika faktycznie mialem na mysli wlaczenie wiekszosci odbiornikow elektrycznych,czyli jak dobrze rozumiem usterka tkwi w spadajacych obrotach przy obciazeniu ???? Przeszukam tutki na temat czyszczenia i regulacji i dam znac...
Po krotkiej lekturze na temat czyszczenia i regulacji wolnych obrotow w 4g doszedlem do wniosku ze chyba dam sobie z tym spokuj. Obroty faktycznie spadaja po wlaczeniu swiatel lub ogrzewania szyby,ale nie ma tragedii,nic sie nie telepie w srodku,a nizsze obroty w/g mnie nie zagrazaja silnikowi...W wiekszosci Waszych przypadkow czyszczenie IAC nic nie pomoglo,a czasami nawet zaszkodzilo,wiec mysle ze wymienie szczotki w alternatorze i jezeli to nie pomoze to napewno nie zaszkodzi,a IAC nie bede ruszal chyba ze na wolnych obrotach zaczna mi plomby wypadac od wibracji wtedy pomysle o czyszczeniu...
Dziekuje za rady i temat do zamkniecia...
Pozdro 4All.....zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
miksu - 2010-08-22, 16:11
" />Witam... mam pytanie co do ladowania w 4g z D15B2 a wiec:
- na wolnych obrotach okolo 750-800 rpm:
ladowanie bez obciazenie -14,24V
ladowanie z obciazeniem (spadek obrotow na okolo 550) i ladowanie 11,65V
- teraz 3 krpm i...
ladowanie bez obciazenia- 14,17V
ladowanie z obciazeniem- 13,92V
Na obu klemach akku zbiera sie bardzo duze bialego nalotu,pasek jest naciagniety a kontrolka ladowania sie nie swieci...
Z tego co wyczytalem na forum to ladowanie przy 3 krpm powinno byc stale w granicach 13,5-14,5 bez wzgledu na obciazenie i tak jest (odpuszczalna odchylka to 0,4V),ale dlaczego na wolnych obrotach z obciazeniem spadaja obroty i jest niskie ladowanie ????? gdzie szukac przyczyny ????
Z gory dzieki za wszystkie rady...
Pozdro 4All....
kirpek - 2010-08-22, 18:43
" />nie napisałeś jak bardzo spadają obroty. ale to można wyregulowac. w tutkach poszukaj o czyszczeniu silniczka krokowego i ustawianiu wolnych obrotów. o ładowaniu niech wypowie się ktoś kompetentny.
Dzida - 2010-08-22, 18:56
" />Wszystko jest w porządku. Koniec tematu, poza tymi spadającymi obrotami pod obciążeniem. Musiałbyć zdefiniować obciążenie, ale jeżeli na postoju zapalasz światła drogowe, włączasz klimatyzacje, masz wspomaganie, kręcisz kierownicą, ustawiasz nawiew na maks, włączasz do tego ogrzewanie tylnej szyby i bawisz się elektrycznymi szybami i jeszcze wciskasz pedał hamulca, to nie ma w tym nic dziwnego.
miksu - 2010-08-23, 05:33
" />Dzieki za rady... Przez obciazenie silnika faktycznie mialem na mysli wlaczenie wiekszosci odbiornikow elektrycznych,czyli jak dobrze rozumiem usterka tkwi w spadajacych obrotach przy obciazeniu ???? Przeszukam tutki na temat czyszczenia i regulacji i dam znac...
Po krotkiej lekturze na temat czyszczenia i regulacji wolnych obrotow w 4g doszedlem do wniosku ze chyba dam sobie z tym spokuj. Obroty faktycznie spadaja po wlaczeniu swiatel lub ogrzewania szyby,ale nie ma tragedii,nic sie nie telepie w srodku,a nizsze obroty w/g mnie nie zagrazaja silnikowi...W wiekszosci Waszych przypadkow czyszczenie IAC nic nie pomoglo,a czasami nawet zaszkodzilo,wiec mysle ze wymienie szczotki w alternatorze i jezeli to nie pomoze to napewno nie zaszkodzi,a IAC nie bede ruszal chyba ze na wolnych obrotach zaczna mi plomby wypadac od wibracji wtedy pomysle o czyszczeniu...
Dziekuje za rady i temat do zamkniecia...
Pozdro 4All.....