Mam problem z okresleniem silnika D14A1 czy D15B2?
cpr - 2010-03-27, 17:59
" />Czesc, tydzien temu kupiłem nareszcie honde i dzis niespodziewanie pojawil sie dylemat
jaki mam w niej konkretnie silnik i jaka moze miec moc?
Ryba - 2010-03-27, 18:08
" />To, że masz 1,4 to wcale nie gorzej, bo to bardziej trwałe silniki od 1,5. Moc będzie raczej ta sama - pomijalnie wyższa/niższa.
Sprężyny możesz kupić Jamex, ja mam takie już od 3 lat i dalej działają tak samo - czyli dobrze
Stoki Chan - 2010-03-27, 18:10
" />wygląda na to ,że blok jest z d14 . Najwidoczniej poprzedniemu właścicielowi d15 za dużo piło oleju i nie opłacało mu się remontować silnika , to wsadził d14 .
Moc taka sama zapewne będzie , może być ciutke mniej Nm (pojemność) .
Co do modów , to poszukaj na forum , bo sporo pisane o tym było .
Pozdro
cpr - 2010-03-27, 18:18
" />no dobra ale te jamexy gdzie kupowales i za ile bo na allegro są za 300zł komplet ale czytałem po forum opinie ze koles jakies ma nieoryginalne i tylko w pudełka jamex je przepakowuje? Jesli nie jamexy to jakie tak do max 600zł??
misza - 2010-03-27, 18:25
" />a juz myslalem ze o moje stare ed6 z d14
blok masz na pewno d14 ale pokrywa zworów jest czarna jak w d15 a nie srebrna jak w oryginale. sprawdz z tyłu głowicy czy otwór na pompe paliwową jest zaslepiony fabrycznie czy jest home made a bedziesz wiedzial wszystko. poza tym glowice są identyczne. rozrząd , filtr oleju itd. są takie same w obu silnikach..
adamac - 2010-03-27, 18:56
" />
misza - 2010-03-27, 19:11
" />
Damian - 2010-03-27, 19:13
" />Teraz ja mam pytanie bo prawie we wszystkich silnikach z serii d średnica cylindra jest taka sama zmienia sie tylko skok tłoka i czy to nie wiąże sie z tym , ze blok może być niższy lub wyższy czy pasek może być inny( może mieć więcej lub mniej zębów) np w d15 a d14 czy paski są takie same i tą różnice nadrabia się napinaczem? Jeśli ktoś mnie zrozumiał to z góry dzięki za odpowiedz ;]
misza - 2010-03-27, 19:15
" />d13, d14 i d15 maja identyczne bloki, d16 jest wyższy a pasek do d16 dłuzszy o 1 "ząbek"
adamac - 2010-03-27, 19:15
" />w d13 d14 i d15 blok jest taki sam d16 ma wyższy.
edit: Spaliłem
Damian - 2010-03-27, 19:21
" />Jak jest taki sam to czemu jest inna pojemność przecież muszą sie czymś różnic jak nie średnicą to tłokami chyba , że to jest za mądre na moją głowę:D
misza - 2010-03-27, 19:25
" />no chyba...
joke
przecież skok tłoka (a tym samym pojemność) zależy od wykorbienia wału. inne są wały, prawdopodobnie korbowody, na pewno tłoki. bloki sa takei same.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
cpr - 2010-03-27, 17:59
" />Czesc, tydzien temu kupiłem nareszcie honde i dzis niespodziewanie pojawil sie dylemat
jaki mam w niej konkretnie silnik i jaka moze miec moc?
Ryba - 2010-03-27, 18:08
" />To, że masz 1,4 to wcale nie gorzej, bo to bardziej trwałe silniki od 1,5. Moc będzie raczej ta sama - pomijalnie wyższa/niższa.
Sprężyny możesz kupić Jamex, ja mam takie już od 3 lat i dalej działają tak samo - czyli dobrze
Stoki Chan - 2010-03-27, 18:10
" />wygląda na to ,że blok jest z d14 . Najwidoczniej poprzedniemu właścicielowi d15 za dużo piło oleju i nie opłacało mu się remontować silnika , to wsadził d14 .
Moc taka sama zapewne będzie , może być ciutke mniej Nm (pojemność) .
Co do modów , to poszukaj na forum , bo sporo pisane o tym było .
Pozdro
cpr - 2010-03-27, 18:18
" />no dobra ale te jamexy gdzie kupowales i za ile bo na allegro są za 300zł komplet ale czytałem po forum opinie ze koles jakies ma nieoryginalne i tylko w pudełka jamex je przepakowuje? Jesli nie jamexy to jakie tak do max 600zł??
misza - 2010-03-27, 18:25
" />a juz myslalem ze o moje stare ed6 z d14
blok masz na pewno d14 ale pokrywa zworów jest czarna jak w d15 a nie srebrna jak w oryginale. sprawdz z tyłu głowicy czy otwór na pompe paliwową jest zaslepiony fabrycznie czy jest home made a bedziesz wiedzial wszystko. poza tym glowice są identyczne. rozrząd , filtr oleju itd. są takie same w obu silnikach..
adamac - 2010-03-27, 18:56
" />
misza - 2010-03-27, 19:11
" />
Damian - 2010-03-27, 19:13
" />Teraz ja mam pytanie bo prawie we wszystkich silnikach z serii d średnica cylindra jest taka sama zmienia sie tylko skok tłoka i czy to nie wiąże sie z tym , ze blok może być niższy lub wyższy czy pasek może być inny( może mieć więcej lub mniej zębów) np w d15 a d14 czy paski są takie same i tą różnice nadrabia się napinaczem? Jeśli ktoś mnie zrozumiał to z góry dzięki za odpowiedz ;]
misza - 2010-03-27, 19:15
" />d13, d14 i d15 maja identyczne bloki, d16 jest wyższy a pasek do d16 dłuzszy o 1 "ząbek"
adamac - 2010-03-27, 19:15
" />w d13 d14 i d15 blok jest taki sam d16 ma wyższy.
edit: Spaliłem
Damian - 2010-03-27, 19:21
" />Jak jest taki sam to czemu jest inna pojemność przecież muszą sie czymś różnic jak nie średnicą to tłokami chyba , że to jest za mądre na moją głowę:D
misza - 2010-03-27, 19:25
" />no chyba...
joke
przecież skok tłoka (a tym samym pojemność) zależy od wykorbienia wału. inne są wały, prawdopodobnie korbowody, na pewno tłoki. bloki sa takei same.