naciąganie paska klinowego
Adriano - 2006-09-10, 20:45
" />Jak naciągnąć pasek klinowy od alternatora?
Samochód strasznie piszczy przez jakieś 5 sek. po uruchomieniu na zimnym silniku.
Dzida - 2006-09-10, 21:30
" />Jak naciągnąć?
Łom, klucz numer 13. Odkręcasz od góry (luzujesz) śrubę trzymającą alternator, zapierasz się łomem o silnik i alternator, naciągasz i dokręcasz. Luz po środku paska powinien być cm w górę i w dół.
Walter - 2006-09-11, 12:29
" />Ten pasek jest wieloklinowy.
Dzida - 2006-09-11, 12:58
" />Ano
Merfi - 2006-09-11, 15:01
" />klucz nr 12.
13 to masz w maluchu.
dokrecasz lekko srube naciagu (pasek zalozony) pukasz malymi ruchami w ramie alternatora poprzez drewniany trzonek aby naciagnac pasek. ugiecie paska powinno byc ok 1 cm.
jurasjo - 2008-06-26, 18:38
" />Takie małe pytanko: jeżeli pasek piszczy to jest za mocno naciągnięty czy za lekko ?
C00li - 2008-06-26, 18:54
" />
TO-MASS - 2008-06-26, 19:11
" />Pasek piszczy bo sie ślizga, a ślizga się ponieważ...
po długim używaniu jego wewnętrzna powierzchnia czyli ta którą styka się z kołem staje się śliska, twarda jak plastyk. W nowym jest jak typowa guma więc tarcie maleje.
Wniosek... nowy pasek [tym bardziej że koszt niewielki, spokój na dłuższy czas i wstydu nie ma ]
Nie biorę pod uwagę że jest za luźny, bo jak ktoś dokręca alternator to chyba porządnie?
jurasjo - 2008-06-26, 19:42
" />No właśnie pasek jest nowy. Jestem świeżo po wymianie rozrządu i pasek przy okazji wymieniony. Więc za luźny ?
Co do wewnętrznej strony to mi sie wydawała taka włochata... chyba, że coś mi sie pie...oli
Gr00bY - 2008-06-26, 21:05
" />Zewnętrzna jest włochata Czasem piszczy nie pasek a łożysko w alternatorze, ale to juz inny pisk
jurasjo - 2008-06-29, 19:01
" />Wypiłem dwa piwka, poszedłem do wozu, odkręciłem śrubę, jeb..em 2 razy młotkiem, dokręciłem i nie piszczy
Teraz to przynajmniej nie zwracam uwagi odgłosamizanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Adriano - 2006-09-10, 20:45
" />Jak naciągnąć pasek klinowy od alternatora?
Samochód strasznie piszczy przez jakieś 5 sek. po uruchomieniu na zimnym silniku.
Dzida - 2006-09-10, 21:30
" />Jak naciągnąć?
Łom, klucz numer 13. Odkręcasz od góry (luzujesz) śrubę trzymającą alternator, zapierasz się łomem o silnik i alternator, naciągasz i dokręcasz. Luz po środku paska powinien być cm w górę i w dół.
Walter - 2006-09-11, 12:29
" />Ten pasek jest wieloklinowy.
Dzida - 2006-09-11, 12:58
" />Ano
Merfi - 2006-09-11, 15:01
" />klucz nr 12.
13 to masz w maluchu.
dokrecasz lekko srube naciagu (pasek zalozony) pukasz malymi ruchami w ramie alternatora poprzez drewniany trzonek aby naciagnac pasek. ugiecie paska powinno byc ok 1 cm.
jurasjo - 2008-06-26, 18:38
" />Takie małe pytanko: jeżeli pasek piszczy to jest za mocno naciągnięty czy za lekko ?
C00li - 2008-06-26, 18:54
" />
TO-MASS - 2008-06-26, 19:11
" />Pasek piszczy bo sie ślizga, a ślizga się ponieważ...
po długim używaniu jego wewnętrzna powierzchnia czyli ta którą styka się z kołem staje się śliska, twarda jak plastyk. W nowym jest jak typowa guma więc tarcie maleje.
Wniosek... nowy pasek [tym bardziej że koszt niewielki, spokój na dłuższy czas i wstydu nie ma ]
Nie biorę pod uwagę że jest za luźny, bo jak ktoś dokręca alternator to chyba porządnie?
jurasjo - 2008-06-26, 19:42
" />No właśnie pasek jest nowy. Jestem świeżo po wymianie rozrządu i pasek przy okazji wymieniony. Więc za luźny ?
Co do wewnętrznej strony to mi sie wydawała taka włochata... chyba, że coś mi sie pie...oli
Gr00bY - 2008-06-26, 21:05
" />Zewnętrzna jest włochata Czasem piszczy nie pasek a łożysko w alternatorze, ale to juz inny pisk
jurasjo - 2008-06-29, 19:01
" />Wypiłem dwa piwka, poszedłem do wozu, odkręciłem śrubę, jeb..em 2 razy młotkiem, dokręciłem i nie piszczy
Teraz to przynajmniej nie zwracam uwagi odgłosami