Napiecia ladowania akumulatora
Golota26 - 2008-06-15, 09:36
" />Witam
Dzis rano walczyłem z akumulatorem w mojej Hani EC8 D13B2 musialm zmienić klemy bo były za duże po zmianie wyczyszczeniu klem sprawdzeniu poziomu wody i gęstości w każdej celi wychodzi mniej więcej tak :
Sam akumulator odłączony napięcie 12,27 V
Gęstość
od minusa liczac 1
1. 1.22
2. 1.22
3. 1.25
4. 1.25
5. 1.27
6. 1.27
Napięcie podczas pracy bez świateł jałowy bieg obroty po ssaniu 14.01 V
Napięcie podczas pracy z światłami jałowy bieg obroty po ssaniu 13.98 V
Napięcie podczas pracy bez świateł obroty 2500 obroty po ssaniu 14.01 V
Napięcie podczas pracy z światłami obroty 2500 obroty po ssaniu 14.02 V
Czy napięcie ładownia jest w normie czy nie powinno być około 14.4 V
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
stealth - 2008-06-15, 11:32
" />Tu trzeba rozróżnić dwie sprawy: odłączony akumulator, czyli sprawdzenie stanu jego naładowania i akumulator podłączony, czyli sprawdzenie przede wszystkim skuteczności ładowania.
12,27V na odłączonym aku to trochę mało - tak o te 0,3-0,4V mogłoby być więcej, ale być może po prostu jest niedoładowany. Przy pomiarze gęstości musisz jeszcze znać temperaturę elektrolitu, bo jego gęstość silnie od niej zalezy i wyniki mocno się różnią.
Napięcie na biegu jałowym raczej ok - w innych autach zwykle jest wyższe, ale u mnie podobne i tak jest od dawna. Włączenie świateł nie powoduje istotnego spadku - też dobrze.
Przy obrotach 2500 napięcie powinno być wyższe. Mój regulator napięcia ma Vmax 14,2V i alternator wyciąga tyle już przy ok 900-1000 obr/min. Przy 2500 myślę, że co najmniej tyle powinieneś mieć, a (jeśli regulator pozwoli) nawet do 14,4V.
D@ro - 2008-06-20, 09:15
" />Pierwsza sprawa to czy jesteś pewien miernika? Bo i bez ładowania i z masz trochę za niskie napięcia. Weź inny woltomierz i sprawdź.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Golota26 - 2008-06-15, 09:36
" />Witam
Dzis rano walczyłem z akumulatorem w mojej Hani EC8 D13B2 musialm zmienić klemy bo były za duże po zmianie wyczyszczeniu klem sprawdzeniu poziomu wody i gęstości w każdej celi wychodzi mniej więcej tak :
Sam akumulator odłączony napięcie 12,27 V
Gęstość
od minusa liczac 1
1. 1.22
2. 1.22
3. 1.25
4. 1.25
5. 1.27
6. 1.27
Napięcie podczas pracy bez świateł jałowy bieg obroty po ssaniu 14.01 V
Napięcie podczas pracy z światłami jałowy bieg obroty po ssaniu 13.98 V
Napięcie podczas pracy bez świateł obroty 2500 obroty po ssaniu 14.01 V
Napięcie podczas pracy z światłami obroty 2500 obroty po ssaniu 14.02 V
Czy napięcie ładownia jest w normie czy nie powinno być około 14.4 V
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
stealth - 2008-06-15, 11:32
" />Tu trzeba rozróżnić dwie sprawy: odłączony akumulator, czyli sprawdzenie stanu jego naładowania i akumulator podłączony, czyli sprawdzenie przede wszystkim skuteczności ładowania.
12,27V na odłączonym aku to trochę mało - tak o te 0,3-0,4V mogłoby być więcej, ale być może po prostu jest niedoładowany. Przy pomiarze gęstości musisz jeszcze znać temperaturę elektrolitu, bo jego gęstość silnie od niej zalezy i wyniki mocno się różnią.
Napięcie na biegu jałowym raczej ok - w innych autach zwykle jest wyższe, ale u mnie podobne i tak jest od dawna. Włączenie świateł nie powoduje istotnego spadku - też dobrze.
Przy obrotach 2500 napięcie powinno być wyższe. Mój regulator napięcia ma Vmax 14,2V i alternator wyciąga tyle już przy ok 900-1000 obr/min. Przy 2500 myślę, że co najmniej tyle powinieneś mieć, a (jeśli regulator pozwoli) nawet do 14,4V.
D@ro - 2008-06-20, 09:15
" />Pierwsza sprawa to czy jesteś pewien miernika? Bo i bez ładowania i z masz trochę za niskie napięcia. Weź inny woltomierz i sprawdź.