ďťż

nawiew - dziwnie działa ?



michals - 2010-09-26, 20:41
" />Generalnie problem numer jeden to masakryczne parowanie szyby - nawiew na maxa nic nie daje, muszę sobie spuścić obie szyby przynajmniej do połowy to odparuje jednak to oczywiście nie jest dobre rozwiązanie...

z powodu powyższego problemu przyjrzałem się dokładniej gdzie, co i jak dmucha, i zaobserwowałem takie zjawiska:

0. ogolnie w aucie ejst dośc duszno nawet przy dmuchawie włączanej na 1
1. ciepłe powierzę leci tylko ze środkowych nawiewów
2. tylko ze środkowych nawiewów dmucha porządnie
3. z bocznych praktycznie w ogolę nic nie leci a jak leci to zimne (nawet jak jest pokrętło ustawione na "ciepło")
4. jak ustawię dmuchawę na szybę to ledwo dmucha, nawet na "maksymalnym dmuchaniu". coś tam dmucha głownie tylko z okolicy środka konsoli - im bardziej na zewnątrz tym słabiej, tak ledwo ledwo. Z nawiewów na szyby boczne też słabo.

5. I jeszcze jedna rzecz, która mnie zaintrygowała bo nie widziałem czegoś takiego w żadnym innym aucie - pod lewym bocznym nawiewem jest suwak, na którym jest symbol "obieg otwarty" i strzałka. do czego to służy? Jego działanie w mojej hondzie jest takie, że w jednej pozycji nawiew jest "otwarty" (ale tak jak napisałem wyżej ledwo co z niego leci) a w drugiej pozycji zamyka się.

No i zastanawiam się czy tak to działa w naszych autach czy coś mam pozatykane...

btw.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, pomysł na mały projekcik. są elektryczne osuszacze powietrza na 12v , takie do przyczep kempingowych , namiotów, żaglówek, camperów itp. jak by trochę pomcgyverzyć to może dało by się to jakoś zastosować w samochodzie (np wbudować gdzieś w dmuchawę czy gdzieś)




Toffik12456 - 2010-09-28, 17:41
" />Powodów problemu może być kilka. Ja bym sprawdził po kolei:

Czy dmuchawa chodzi tak jak powinna (tzn czy kręci się normalnie (porównaj z innym autem, najlepiej civiciem), czy ledwo się obraca)

Czy klapki w mechanizmie za konsolą są ok (może któreś się wyrwały z tych ramion co je trzymają i pochylają) i czy się przemieszczają jak ruszasz regulacją...może któraś jest urwana, i nie otwiera kanałów bocznych, lub tylko się uchyla...

Możliwe że masz zapchane czymś kanały... nie znam sposobu jak to sprawdzić, ale chyba właśnie to, albo poprzedni problem są najbardziej prawdopodobne...

Może masz zatkany filtr powietrza?...

Niby banalne rzeczy, ale dużo razy można się potknąć na takich banałach

Co do lewego nawiewu, to masz obieg zamknięty (bodajże jak jest na lewo ustawione), i obieg otwarty (na prawo). Chodzi o to, że np możesz mieć na ten nawiew włączony obieg zamknięty (np kiedy chcesz żeby tam leciało ciepłe powietrze), a możesz ustawić sobie nawiew "z zewnątrz" (np pasażer chce mieć ciepło a ty lubisz zimny wiaterek )
Moim zdaniem jest to świetne rozwiązanie, szczególnie wtedy kiedy pasażer lubi grzebać w nawiewach

Co do parowania szyb, to jeśli masz klimę, to ustaw dmuchanie na szyby, na ciepłe, i włącz A/C. Oczywiście nie będzie wtedy chłodzić bo masz ustawione na ciepłe, ale powietrze do kabiny idzie przez filtr klimy (nie wiem dokładnie co on tam filtruje ) i np u mnie w ten sposób para schodzi w kilka sekund

Pozdrawiam!



michals - 2010-10-02, 10:07
" />klimatyzacja posiada coś takiego jak osuszacz i to ona załatwia problem, niestety ja nie mam klimy ;]

wlanie myślę czy nie mam czegoś zatkanego, może gdzieś liście powpadały, to by moze tez tłumaczyło czemu wali z nawiewu jak jest wilgoć - może gdzieś te liście zgniły . nie wiem jak tam się dostać za bardzo, będę próbował zdjąć podszybie i coś tam pogmyrać



nadola - 2010-10-03, 18:35
" />sprawdź najpierw czy przypadkiem one nie pogniły przy nagrzewnicy.

Odkręć część zaznaczoną na czerwono. Rękę wsadź w miejsce zaznaczone na zielono i wyciągnij stamtąd cały syf który się gromadził przez tyle lat.




michals - 2010-10-08, 18:28
" />rozkręciłem, tak jak na powyższym rysunku, za wiele śmieci tam nie znalazłem, pare suchych małych listków i trochę kurzu. przedmuchałem powietrzem z kompresora w każdą dziurę. Przy okazji zauważyłem że ten "rękaw" łączący dmuchawę z kokpitem jest nieszczelny na łączniach - uszczelniająca go gąbkowa uszczelka całkiem się wykruszyła i spora ilość powietrza uciekała. Kupiłem tąką gąbkową uszczelkę do okien i poobklejałem łączenia, dość pomogło. oprócz lewego nadmuchu na kierowcę i prawego na szybę, z których ledwo co wieje(czyli nic się nie zmieniło), to z pozostałych dmucha o wiele lepiej



Toffik12456 - 2010-10-14, 09:15
" />Może masz kanaliki zatkane dalej gdzieś (tzn przy lewym i prawym nawiewie...) może wiatrak przedmuchał jakieś liście czy coś podobnego i to dalej utknęło...
A jak dmuchałeś sprężarką w kanały, to dmuchało z tych bocznych? może po prostu dmuchawa już nie wyrabia i nie dodmuchuje do najdłuższych kanalików?



michals - 2010-10-16, 15:43
" />dmuchawa całkiem nezle dmucha sama w sobie. Myślę ze gdzieś po drodze jest rozszczelnione bo z kompresora jak puszczałem powietrze to leciało też słabiej



Toffik12456 - 2010-10-19, 19:17
" />To obadaj gdzie wywiewa... jak na jakichś łącznikach, to może uszczelki się rozsypały ( w końcu nie najmłodsze ) jak chcesz to można nowe uszczelki ;P ale taniej wydaje mi się silikonem zakleić, i śmigać dalej
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu