ďťż

nierowne obroty w ee9



samson - 2008-09-25, 21:10
" />Witam wszystkich!
potrzebuje fachowej rady, w ee9 mojego ziomka skacza obroty w dolnym zakresie, jest podejzenie ze to czujnik zmiany faz rozrzadu, ale zadnej pewnosci
...czy moze ktos zna zaklad ktory by sie tym zajal, lub moglby sam to zrobic
p.s. dwoch mechanikow i serwis odmowilo podjecia sie tego problemu
z gory dzieki za pomoc




PeJot - 2008-09-26, 19:28
" />



nosql - 2008-09-26, 19:49
" />samson, powiedz mi lepiej co to za ee9 ?

czarne gucia (a może już byłe gucia bo chyba sprzedana) ?

wpadnij kiedyś na spota to obadamy co tam jest nie tak...




elmer - 2008-09-26, 20:36
" />Opisz bardziej szczegółowo co się dzieje, to spróbujemy pomóc.




PeJot - 2008-09-26, 22:41
" />



Faja - 2008-09-27, 14:03
" />Samodiagnostyka to raz(tj. niech sprawdzi błędy na komputerze), silniczek krokowy i przeczyścić przepustnice... A dalej to kable, świece...Pzdr



l.mormol - 2008-09-30, 20:38
" />Witam,

Na wstępie dziękuję wszystkim za odpowiedzi i ziomkowi Samsonowi, który rozpoczął wątek by mi pomóc.

Hondziawa jest mojej siostry Civic VTEC, z 91 roku. Ma przejechane na liczniku 250 t.km, a istnieje podejrzenie, że może i więcej tak więc całkiem sporo.

Do tej pory silnik chodził bez zarzutu zadziwiając mimo swojego wieku płynnością, dynamiką, mocą i w ogóle

Jakieś 2t temu pojawił się problem z nierównomiernością obrotów w dolnym zakresie. np. kilkukrotne sekwencje wahań pomiędzy 1,5 a 2 tysiące po czym stabilizacja.

Odkręcanie przepustnicy - czuć niemoc.

Jazda na wolnych obrotach często równała się żabkowaniu (spowodowane pewnie tymi wachaniami)

Diagnoza laptopem komputera -> czujnik zmiennych faz rozrządu. Informacja o tym iż to drogie urządzenie, i że najlepiej szukać w stanach, ale ocena też nie 100%, rada by zasięgnąć opinii w serwisie.

Serwis aut japońskich we Wrocku nie bardzo chce się podjąć, mówiąc, że przyczyn takich objawów może być sporo, rozregulowane zawory, katalizator, pompa oleju, i.t.d. - niechęć serwisanta do podjęcia prób naprawy.

Ale decydujemy się.

Serwis oddzwania po kilku dniach, rezultaty działań (regulacja zaworów) eliminują zjawisko wahań obrotów. Serwis mówi, że niestety nie działać będzie druga faza rozrządu. Auto zbiera się płynnie ale oczywiście brakuje tego kopniaka. Siostrze to jednak nie przeszkadza czy 150 KM czy trochę mniej to dla niej niewielka różnica.

Serwis raczej wyklucza uszkodzenie czujnika zmiennych faz rozrządu sugerując że z pompą olejową jest coś nie tak. Tłumaczyli coś o braku odpowiedniego ciśnienia i.t.d.

Generalnie temat dla nas jest póki co zamknięty, autem da się jeździć ale winny byłem Wam te wyjaśnienia więc proszę bardzo

Ciekaw też jestem Waszych opinii.

Dziękuję. Pozdr. L.Mormol, miłośnik Hond, ale przede wszystkim tych na dwóch kółkach http://zoltan.pl/motobiker



elmer - 2008-10-01, 09:34
" />Jak można zdiagnozować seryjnego 4. gen'a laptopem?

Przyczyn niedziałającego VTEC'a może być trochę:

- uszkodzony zawór
- brak ciśnienia oleju (sprawdzić poziom)
- walnięty termostat
- walnięty czujnik prędkości
- walnięty aparat zapłonowy



stealth - 2008-10-01, 09:52
" />Hm, gdyby było za słabe ciśnienie oleju, to VTEC po prostu by się nie włączał. Przynajmniej tak to działa w ojca aucie. Coś tam przy nim jest namotane, ale serwis pewnie na stałe odłączył, żeby nie wnikać, bo jednak niedziałanie VTECa po regulacji zaworów nie jest do końca normalne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu