ocena stanu silnika - trochę dymi
adamus - 2009-02-02, 13:23
" />Czy jeżeli civiczek puści nie za wielką niebieską chmurkę przy dojściu do odcięcia na luzie, to dyskwalifikuje go totalnie w kwestii zakupu.
Oglądałem pewnego 1,6 dohc, pracuje równo, nie słychać podejrzanych odgłosów, naprawdę ładnie ciągnie w każdym zakresie obrotów, ale w trakcie 'próby oleju' - przygazówka do odcięcia na jałowym - puścił taką średnią niebieską chmurkę, ale większość czasu leciał biało siwy dym (wilgoć i temp. robi swoje)
Mike - 2009-02-02, 13:25
" />moim zdaniem to jest normalne w takim aucie, mi po remoncie przy odcięciu nawet zakopcił, ale dolałem do oleju magiczny dodatek i jest gitara.
jeżeli faktycznie to niewielka chmurka przy samej odcince to moim zdaniem jest ok. uważaj raczej na panewki w tym silniku ale jak nic nie stuka to jest ok (narazie)
adamus - 2009-02-02, 13:36
" />Dotychczasowy właściciel mówił że pali ok. 0,5l oleju / 1000km.
Z tego co mi sie wydaje to chyba nie najgorzej, ale czy to prawda?:)
No chmurka duża nie była, ale nie można powiedzieć, że ledwo ją dostrzegłem, powiedzmy że to był taki niebieski bąk. Dzięki Mike za szybką odpowiedź
Mike - 2009-02-02, 13:37
" />0,5l/1000km
to nie małe spalanie ale w też bez dramatu jeżeli ogólnie reszta auta jest w porządku to może warto kupić
mAx - 2009-02-02, 13:39
" />Nie ma dramatu ? 5L na 10 tys km ? Jak dla mnie silnik do remontu kompletnego.
matiass87 - 2009-02-02, 13:40
" />0.5 litra na 1000 km to troche dużo. na 10 tyś km wyjdzie 5 litrów!!!!
adamus - 2009-02-02, 13:41
" />ps. zapomniałem dodać że ten bączek poszedł przy 5-6k obrotów.
A jak należy przyjrzeć się panewkom? Tzn. jak absolutnie nie powinno być - i rozumiem że usterka panewek oznacza że silnik trup?
matiass87 - 2009-02-02, 13:46
" />No jeśli panewy słychać to silnik TYLKO do remontu..
A jak je sprawdzić? na oko nie sprawdzisz. Jesli na wolnych obrotach nic nie stuka z silnika to jest teraz ok. Ale może być tak że za pare tyś km sie odezwa i dupa
doodo1 - 2009-02-02, 13:51
" />wysokoobrotowiec:) przy obratach około 5, 6 tys zawsze ci weźmie troche oleju:) możesz robić remonty ale to nic nie da:) mój też tak sie zachowywał i po remoncie to samo:) a na 10000 tys dolewałem niecały litr oleju:)
adamus - 2009-02-02, 13:54
" />Co do 0,5l/1000km to czytałem w paru miejscach że producenci podają że mniej więcej takie spalanie oleju to norma dla takiego ich silnika (słyszałem o nissanie-almera i mazdzie, czyli japończyki)
Dodam że auto będzie robić pewnie nie więcej niż 5000km rocznie.
wbr98wa - 2009-02-02, 13:55
" />w skrocie...
kopci: przy 6-7 ma prawo...jeżeli kopci przy 2-5 usczelniacze lub pierscienie-KOSZTY DUŻE
stuka na wolnych obrotach,po rozgrzaniu mniej-zawory -regulacja za 50pln
stuka jak dodajesz gazu-PANEWKI do wymiany
najlepiej weź sprzedawce zalej auto przejedz się w trasę ok 100km i bedziesz wiedział co i jak
mAx - 2009-02-02, 14:03
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
adamus - 2009-02-02, 13:23
" />Czy jeżeli civiczek puści nie za wielką niebieską chmurkę przy dojściu do odcięcia na luzie, to dyskwalifikuje go totalnie w kwestii zakupu.
Oglądałem pewnego 1,6 dohc, pracuje równo, nie słychać podejrzanych odgłosów, naprawdę ładnie ciągnie w każdym zakresie obrotów, ale w trakcie 'próby oleju' - przygazówka do odcięcia na jałowym - puścił taką średnią niebieską chmurkę, ale większość czasu leciał biało siwy dym (wilgoć i temp. robi swoje)
Mike - 2009-02-02, 13:25
" />moim zdaniem to jest normalne w takim aucie, mi po remoncie przy odcięciu nawet zakopcił, ale dolałem do oleju magiczny dodatek i jest gitara.
jeżeli faktycznie to niewielka chmurka przy samej odcince to moim zdaniem jest ok. uważaj raczej na panewki w tym silniku ale jak nic nie stuka to jest ok (narazie)
adamus - 2009-02-02, 13:36
" />Dotychczasowy właściciel mówił że pali ok. 0,5l oleju / 1000km.
Z tego co mi sie wydaje to chyba nie najgorzej, ale czy to prawda?:)
No chmurka duża nie była, ale nie można powiedzieć, że ledwo ją dostrzegłem, powiedzmy że to był taki niebieski bąk. Dzięki Mike za szybką odpowiedź
Mike - 2009-02-02, 13:37
" />0,5l/1000km
to nie małe spalanie ale w też bez dramatu jeżeli ogólnie reszta auta jest w porządku to może warto kupić
mAx - 2009-02-02, 13:39
" />Nie ma dramatu ? 5L na 10 tys km ? Jak dla mnie silnik do remontu kompletnego.
matiass87 - 2009-02-02, 13:40
" />0.5 litra na 1000 km to troche dużo. na 10 tyś km wyjdzie 5 litrów!!!!
adamus - 2009-02-02, 13:41
" />ps. zapomniałem dodać że ten bączek poszedł przy 5-6k obrotów.
A jak należy przyjrzeć się panewkom? Tzn. jak absolutnie nie powinno być - i rozumiem że usterka panewek oznacza że silnik trup?
matiass87 - 2009-02-02, 13:46
" />No jeśli panewy słychać to silnik TYLKO do remontu..
A jak je sprawdzić? na oko nie sprawdzisz. Jesli na wolnych obrotach nic nie stuka z silnika to jest teraz ok. Ale może być tak że za pare tyś km sie odezwa i dupa
doodo1 - 2009-02-02, 13:51
" />wysokoobrotowiec:) przy obratach około 5, 6 tys zawsze ci weźmie troche oleju:) możesz robić remonty ale to nic nie da:) mój też tak sie zachowywał i po remoncie to samo:) a na 10000 tys dolewałem niecały litr oleju:)
adamus - 2009-02-02, 13:54
" />Co do 0,5l/1000km to czytałem w paru miejscach że producenci podają że mniej więcej takie spalanie oleju to norma dla takiego ich silnika (słyszałem o nissanie-almera i mazdzie, czyli japończyki)
Dodam że auto będzie robić pewnie nie więcej niż 5000km rocznie.
wbr98wa - 2009-02-02, 13:55
" />w skrocie...
kopci: przy 6-7 ma prawo...jeżeli kopci przy 2-5 usczelniacze lub pierscienie-KOSZTY DUŻE
stuka na wolnych obrotach,po rozgrzaniu mniej-zawory -regulacja za 50pln
stuka jak dodajesz gazu-PANEWKI do wymiany
najlepiej weź sprzedawce zalej auto przejedz się w trasę ok 100km i bedziesz wiedział co i jak
mAx - 2009-02-02, 14:03
" />