olej cieknie i .....
nurexx - 2007-09-19, 20:09
" />i jest malu problem bo nie wiem skad...
zawsze silnik byl suchutki az do czasu regulacji zaworow. po odebraniu z warsztatu olej lal sie spod dekla... wrocilem do warsztatu i powiedzieli ze uszczelka ktora im kupilem byla nie oryginalna tylko z inter cars i nie trzyma wymiarow ( ciekawe dlaczego nie powiedzieli mi tego przed zalozeniem...)
odkrecili dekiel jszcze raz i skrecili ponownie. niby lepiej bylo ale...
znowu zaczelo ciec najpier mniej teraz bardziej tylko nie jestem pewien czy tym razem spod dekla bo niby zarosiale jest pod calym deklem ale najwieksze ' nawisy ' z zakrzepnietego oleju sa w okolicah oslony rozrzadu... i jakby pod uszczelka od glowicy... ... i teraz sam nie wiem skad to leci ...
jak wzialem szmatei wytarlem a kumpel gazowal to jakby z nikad nie cieklo na pewno nie spod dekla moze od spodu jakos spodglowicy lub rozrzadu , ale nie bylo widac...
juz w innym warsztacie , poleconym przez paru znajomych , powiedzieli ze przy uszczelnianiu rozrzadu nalezaloby wymienic pasek ( ja zrobilem honda ok 15000km, poprzedni wlasciciem ok 10000km a jeszcze poprzedni tez go nie wymienial) wiec pewnie niezaleznie od wszystkiego trzeba go wymienic. ale podobno od razu wymienia sie jakies rolki i napinacze a w hondach pompe wody bo jak sie zostawi stara sprawna to nowy pasek ja rozp.... PRAWDA TO???
ILE MOZE KOSZTOWAC TAKA KOMPLEKSOWA WYMIANA- A DOKLADNIEJ CZESCI???
JAKBY KTOS MIAL JAKIES SUGESTIE DOT. MOJEGO TEMATU TO SLUCHAM... :-)
Dzida - 2007-09-19, 20:20
" />Piszę więc ja, jako przedstawiciel tych uczesanych na bogato.
Uszczelka pod deklem zaworów to bardzo często element ulegający zużyciu. Po pierwsze zamienniki nie są idealne, po drugie nawet uszczelka z ASO nie będzie szczelna przez 10 lat ściągana i zakładana 20 razy.
Większość z was zapewne reguluje zawory raz w roku, nie częściej i w takim przypadku warto wymienić uszczelkę pod deklem co regulację zaworów. Będzie większe prawdopodobieństwo szczelności, w przypadku zamiennika, i niemal pewność w przypadku cześci z ASO.
Ważne jest, by dokręcić odpowiednio dekiel zaworów (10Nm). Poza tym wyciek spod dekla jest niegroźny, skutkuje tylko konserwacją silnika i nieładnym zapachem jaranego oleju na gorącym silniku, poza tym . Może to wyglądać jak wyciek spod uszczelki pod głowicą - jak najbardziej. Nie ma się czym stersować, dopóki olej chłodniczy nie miesza się z olejem gra gitara.
Teraz sprawa rozrządu. Jeśli chodzi o wymienianie paska rozrządu podczas jego uszczelniania... To trochę patrzenie od złej strony. Taka teza wynika z poglądu (jak najbardziej słusznego), że nie należy zakładać 2 razy tego samego paska rozrządu. W końcu to pasek rozrządu. Ale należy spojrzeć w tą stronę. Przy wymianie rorządu warto go uszczelnić, raczej nie ma sensu ściągać dobrego paska tylko dla wymiany uszczelniaczy...
Co do pompy wody i rolek... Rolkę zawsze wymieniamy razem z paskiem, pompę wody co 160-200kkm.
nurexx - 2007-09-19, 20:27
" />tylko skd ja mam wiedziec ile km zrobila pompa skoro ja honda zrobilem 15000km? ???
ajezeli na stara pompe dajmy na to taka z przebiegiem 100kkm zalozymy nowy pasek to nie padnie ona? a jzeli padnie np po 2 miesiacachto przy wymianie tejze pompy caly rozrzad idzie ponownie do wymiany???
pytania moze glupie ale ja sie na tym nie znam
Dzida - 2007-09-19, 20:32
" />
nurexx - 2007-09-19, 20:34
" />przebieg samochodu znam 192000km ale nie wiem czy ktos pompy nie wymienil np przy 100000km :-)
stealth - 2007-09-19, 20:39
" />
nurexx - 2007-09-19, 20:41
" />wiem tylko tyle ze "rozrzad moze puszzac" i byla mowa o jakis uszczelniaczach zaworowych...
ja w te klocki ciemny jestem
Dzida - 2007-09-19, 20:43
" />Jest jeden uszczelniczacz na wałku rozrządu, drogi na wale korbowym. Oba warto wymienic. Nie jest to jakaś super droga impera nawet w ASO, a po co ma się pociś maleństwo?
stealth - 2007-09-20, 00:41
" />A robiłeś może coś z tego samodzielnie? W dziale "porady" jest oidp opisana wymiana paska i rolki. Pozostaje pompa i uszczelniacze. Jest to do ogarnięcia we własnym zakresie czy nie ma opcji i mechanik pozostaje?
Dzida - 2007-09-20, 04:34
" />Wszystko zależy od twoich zdolności, umiejętności, cierpliwości. Jeden zrobi sam remont, drugi wymieni u mechanika olej.
stealth - 2007-09-20, 05:55
" />No, powiedzmy, że jakbym remonty silników robił, to bym o takie rzeczy nie pytał Przejrzałem manual pobieżnie i żadnych wytycznych co i jak nie znalazłem, więc może lepiej nie będę tam łap pchać
pltz - 2007-09-20, 09:08
" />TU masz tutorialazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
nurexx - 2007-09-19, 20:09
" />i jest malu problem bo nie wiem skad...
zawsze silnik byl suchutki az do czasu regulacji zaworow. po odebraniu z warsztatu olej lal sie spod dekla... wrocilem do warsztatu i powiedzieli ze uszczelka ktora im kupilem byla nie oryginalna tylko z inter cars i nie trzyma wymiarow ( ciekawe dlaczego nie powiedzieli mi tego przed zalozeniem...)
odkrecili dekiel jszcze raz i skrecili ponownie. niby lepiej bylo ale...
znowu zaczelo ciec najpier mniej teraz bardziej tylko nie jestem pewien czy tym razem spod dekla bo niby zarosiale jest pod calym deklem ale najwieksze ' nawisy ' z zakrzepnietego oleju sa w okolicah oslony rozrzadu... i jakby pod uszczelka od glowicy... ... i teraz sam nie wiem skad to leci ...
jak wzialem szmatei wytarlem a kumpel gazowal to jakby z nikad nie cieklo na pewno nie spod dekla moze od spodu jakos spodglowicy lub rozrzadu , ale nie bylo widac...
juz w innym warsztacie , poleconym przez paru znajomych , powiedzieli ze przy uszczelnianiu rozrzadu nalezaloby wymienic pasek ( ja zrobilem honda ok 15000km, poprzedni wlasciciem ok 10000km a jeszcze poprzedni tez go nie wymienial) wiec pewnie niezaleznie od wszystkiego trzeba go wymienic. ale podobno od razu wymienia sie jakies rolki i napinacze a w hondach pompe wody bo jak sie zostawi stara sprawna to nowy pasek ja rozp.... PRAWDA TO???
ILE MOZE KOSZTOWAC TAKA KOMPLEKSOWA WYMIANA- A DOKLADNIEJ CZESCI???
JAKBY KTOS MIAL JAKIES SUGESTIE DOT. MOJEGO TEMATU TO SLUCHAM... :-)
Dzida - 2007-09-19, 20:20
" />Piszę więc ja, jako przedstawiciel tych uczesanych na bogato.
Uszczelka pod deklem zaworów to bardzo często element ulegający zużyciu. Po pierwsze zamienniki nie są idealne, po drugie nawet uszczelka z ASO nie będzie szczelna przez 10 lat ściągana i zakładana 20 razy.
Większość z was zapewne reguluje zawory raz w roku, nie częściej i w takim przypadku warto wymienić uszczelkę pod deklem co regulację zaworów. Będzie większe prawdopodobieństwo szczelności, w przypadku zamiennika, i niemal pewność w przypadku cześci z ASO.
Ważne jest, by dokręcić odpowiednio dekiel zaworów (10Nm). Poza tym wyciek spod dekla jest niegroźny, skutkuje tylko konserwacją silnika i nieładnym zapachem jaranego oleju na gorącym silniku, poza tym . Może to wyglądać jak wyciek spod uszczelki pod głowicą - jak najbardziej. Nie ma się czym stersować, dopóki olej chłodniczy nie miesza się z olejem gra gitara.
Teraz sprawa rozrządu. Jeśli chodzi o wymienianie paska rozrządu podczas jego uszczelniania... To trochę patrzenie od złej strony. Taka teza wynika z poglądu (jak najbardziej słusznego), że nie należy zakładać 2 razy tego samego paska rozrządu. W końcu to pasek rozrządu. Ale należy spojrzeć w tą stronę. Przy wymianie rorządu warto go uszczelnić, raczej nie ma sensu ściągać dobrego paska tylko dla wymiany uszczelniaczy...
Co do pompy wody i rolek... Rolkę zawsze wymieniamy razem z paskiem, pompę wody co 160-200kkm.
nurexx - 2007-09-19, 20:27
" />tylko skd ja mam wiedziec ile km zrobila pompa skoro ja honda zrobilem 15000km? ???
ajezeli na stara pompe dajmy na to taka z przebiegiem 100kkm zalozymy nowy pasek to nie padnie ona? a jzeli padnie np po 2 miesiacachto przy wymianie tejze pompy caly rozrzad idzie ponownie do wymiany???
pytania moze glupie ale ja sie na tym nie znam
Dzida - 2007-09-19, 20:32
" />
nurexx - 2007-09-19, 20:34
" />przebieg samochodu znam 192000km ale nie wiem czy ktos pompy nie wymienil np przy 100000km :-)
stealth - 2007-09-19, 20:39
" />
nurexx - 2007-09-19, 20:41
" />wiem tylko tyle ze "rozrzad moze puszzac" i byla mowa o jakis uszczelniaczach zaworowych...
ja w te klocki ciemny jestem
Dzida - 2007-09-19, 20:43
" />Jest jeden uszczelniczacz na wałku rozrządu, drogi na wale korbowym. Oba warto wymienic. Nie jest to jakaś super droga impera nawet w ASO, a po co ma się pociś maleństwo?
stealth - 2007-09-20, 00:41
" />A robiłeś może coś z tego samodzielnie? W dziale "porady" jest oidp opisana wymiana paska i rolki. Pozostaje pompa i uszczelniacze. Jest to do ogarnięcia we własnym zakresie czy nie ma opcji i mechanik pozostaje?
Dzida - 2007-09-20, 04:34
" />Wszystko zależy od twoich zdolności, umiejętności, cierpliwości. Jeden zrobi sam remont, drugi wymieni u mechanika olej.
stealth - 2007-09-20, 05:55
" />No, powiedzmy, że jakbym remonty silników robił, to bym o takie rzeczy nie pytał Przejrzałem manual pobieżnie i żadnych wytycznych co i jak nie znalazłem, więc może lepiej nie będę tam łap pchać
pltz - 2007-09-20, 09:08
" />TU masz tutoriala