X
ďťż

Optymalna wymiana uszkodzonego silnika.



Adriano - 2006-09-15, 12:15
" />Szukam dla znajomego silnika d16a9 (poprzedni się zatarł) i mam problem - bardzo ciężko znaleźć ten właśnie, konkretny silnik, a nie wiem czy np. da się go wymienić na d16z5 bez wymiany osprzętu.
W związku z tym 2 pytania:
1.ile orientacyjnie kosztować będzie wymiana całego silnika z osprzętem (np. na d16z2).
Chodzi mi o to ile mniej więcej straci na wymianie całości (zakładając, że sprzeda to, co pozostało po uszkodzonym d16a9 i cały osprzęt do niego).
2.znalazłem d16z5 - czy trzeba wymieniać jakieś graty do niego, czy wszystko pasuje?
pozdr.




Michuu - 2006-09-15, 12:25
" />Pasi prawie wszytko. Do Z5 musisz miec komputer i zrobic wiazke do sobdy lamda.
Reszta to klocki lego.



aurii - 2006-09-16, 09:06
" />stryy jezeli masz osprzet sprawny a zatarty masz blok (bo to zazwyczaj sie zaciera) to nie lepiej kupic drugi blok w dobrym stanie!!!! wydasz jakies 800 zł albo 500 zł hehe i bedziesz mial silniczke jak trzeba A nowy silnik to ci wyniesie jakies 2000 zł



Adriano - 2006-09-16, 09:39
" />no i tak chcę zrobić, tylko znajdź mi blok d16a9 w dobrym stanie za mniej niż 2000 zł




gniedz83 - 2006-09-16, 09:39
" />



Adriano - 2006-09-16, 10:01
" />no ja się nie znam na tym niestety, wiem tylko, że z5 ma seryjnie katalizator, a a9 nie



kejkej - 2006-09-16, 10:29
" />Ja bym sie nie bawil w wymienianie osprzetu, jakbym musial podmienic A9 na Z5 to bym przerzucil sam silnik i koniec. Na co komu problem szukania sondy lambda, kolektora wydechowego, katalizatora, wiazki czy chocby filtra weglowego czy co to tam jest za wynalazek. Przeciez Z5 to byla wersja glownie do Niemiec bo oni maja/mieli tam jakies porypane podatki od mocy pojazdu (musieli zejsc ponizej 130hp) i cerka musiala spelniac jakies normy emisji spalin i wg mnie blok i glowica nie roznia sie wcale i po takiej podmiance powinien spokojnie chodzic



Adriano - 2006-09-16, 20:55
" />Hehehe, sprawa się trochę skomplikowała.
Okazuje się, że samochód, który ma kolega to swoisty składak. A konkretniej składakiem jest silnik, który złożony został z d16z2 i jakiegoś dwuwałkowca (prawdopodbnie d16a9).
Niższa część bloku silnika pochodzi od d16z2, a górna (wałki, pokrywa ...) od innego silnika.
Nie wiem jak to możliwe, ale tak właśnie jest i nie ma co do tego wątpliwości. Chyba nie pozostaje nic innego jak wymienić cały blok silnika na d16a9, ew. d16z5 lub sprzedać cifa na części. Szczęście, że to kolegi, a nie mój..
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.