ďťż

otworzyc warsztat



adam12 - 2009-01-11, 13:22
" />witam. przymierzam sie do otwarcia małego warsztatu związanego z blacharką i lakiernictwem .bardziej z tym drugim. a więc mój pomysł na przyciągniecie klienta jest następujący. mam zamiar zając sie blacharką typu wymiana progów reperaturek itd (o których mam szerokie pojęcie) z tym że chce robic to w sprawdzonym przeze mnie systemie jednej z najlepszych firm zajmujących sie technologią lakiernictwa (niepodam nazwy ) i mogę sobie pozwolic na śmiałe danie klientowi przynajmniej dwuletniej gwarancji na tzw korozje (co do tej pory dają jedynie serwisy i PZU) gdy klient przyjedzie po roku i rdza wyszła "sama z siebie" poprawiam wszystko free. dlatego to mi zależy na dobrze zrobionej robocie aby nie narobic sobie jej poraz kolejny. poza tym chciałbym oprzec swoją działalnośc na laminatach czyli montaż dokładek zderzaków progów itd gdyż w laminacie pracowałem bardzo długo i także stac mnie na bezbłędne wykonanie usługi. a temat jest bardzo szeroki. Kończąc oczywiście na "zwykłym" lakiernictwie czego nie chciałbym uiszczac w ogłoszeniu gdyż wymagania związane z ochroną środowiska są tak duże że pochłaniają ogromne fundusze a ja chciałbym robic to w warsztacie jednoosobowym tak żeby to miało ręce i nogi. mam fach w ręku dobry sprzęt i miejsce i chce to wykorzystac. prosze o maks wypowiedzi na ten temat z moim pomysłem i rad jako fachowcy i potencjalni klienic warsztatu




Ryba - 2009-01-11, 13:38
" />Jak chcesz się z tgo utrzymać to nie będziesz w stanie robić perfekt; z kolejii jesli będziesz robić super to nie wyżyjesz, bo wątpię, żeby ludzie mający auta za 2-4 tys zł (takie mamy na forum; nie oszukujmy się co do wartości rynkowej ) dadzą np 5 tys za malowanie całości + blacharka i nie będą czekać poł roku na auto; rozumiem miłość do auta i takie tam bzdety, ale nikt tu chyba nie jest idiotą Z drugiej strony za kwotę 2000 zł i w 1 miesiąc nie naprawisz auta w najlepszy mozliwy sposób i na najlepszych materiałach + godziwy zysk.

Na robotę dokładną mogą pozwolić sobie ludzie zajmujący się zabytkami, bo tam ceny zaczynają się od 10 tys, a terminiy praktycznie nie istnieją - ma być zrobione najlepiej jak można i tyle. W normalnch warsztatach ma być zrobiopne szybko i tak, żeby się "świeciło".



adam12 - 2009-01-11, 15:33
" />ale zgodzisz sie że za większą kwote (niewiele większą) można zrobic lepiej. trzeba znaleźc "złoty środek" pomiędzy ceną a jakością tak żeby zarobek był dobry i klient zadowolony tak jak i ty. powiedz. załóżmy miałbyś reperaturki do wymiany miałbyś zapłacic za robote z malowaniem 500zł. czy wolałbyś dac 600 i miec zrobione naprawde fachowo i z gwarancją??bo mniej więcej takie są proporcje w kosztach. można robić szybko i dobrze tylko trzeba trzymać sie pewnych z góry ustalonych zasad w lakiernictwie. nie mówie o biciu kokosów ale można wyżyc z dobrej roboty wierz mi. jeśli chodzi o całościówki fakt zgodze sie z tobą. ciężko z tego możliwy pieniądz wyciągnąć dlatego skupiam sie na elementach szybka dobra robota i dobry pieniądz z tego jest i klient także zadowolony



Ryba - 2009-01-11, 15:53
" />Przede wszystkim czas nie pozwala na przykładanie się do wszystkich zasad koniecznych dla dobrego i przede wszystkim trwałego efektu !
Możesz spróbować, nie twierdzę, że się nie uda ! Powodzenia
A tak przy okazji to u mnie w miescie wstawienie progów i reperaturek bez malowania, zabezpieczania i czegokolwiek, na uprzednio przygotowane nadwozie - oczyszczone, zapodkładowane, podorabiane ranty itp to koszt 500 zł




adam12 - 2009-01-11, 20:08
" />póki co robie auta po pracy prywatnie. staram sie i robie dokładnie i powoli bez żadnej fuszerki zresztą daje sie to odczuc jak klient przyjeżdża ponownie lub jego rodzina. fakt jest taki że z góry mówie ile czasu potrwa naprawa i stawiam klienta przed wyborem w sumie to nakłaniam go do dobrego wyboru: chce pan szybko ok nie ma sprawy ja zdąże wyszpachlować i pomalowac w podkład element ale jak za trzy miesiące wszystko siądzie i wyjdą rysy to prosze sobie przypomniec rozmowe. wtedy słysze co musi byc to musi dwa dni sie przemęcze a ja wygrzewam materiał lampą i jestem pewien swojej pracy. niestety ale w tym fachu szybkośc naprawy nie jest uzależniona od szybkości naszych rąk tylko. chemia też ma swój czas. Im więcej ma sie sprzętu profesjonalnego tym szybciej można dobrze wykonać daną naprawe chyba że ktoś maluje mokro na mokro i na drugi lub trzeci dzień oddaje auto. w moim przypadku biore auto na przynajmniej trzy dni i nie ważne czy to jest tylko zderzak do pomalowania czy trzy elementy. bo to dotyczy tylko pierwszego dnia mojej pracy. jak tylko zderzak to robie go godzine jak coś jeszcze to dłużej potem to musi odstać swoje wygrzane czy to jeden element czy 10. (ogólnie temat rzeka i dużo problemów które ciężko wytłumaczyc potencjalnemu klientowi który myśli że coś można zrobic w jeden dzień). widziałem już różne cuda i poprawiałem po innych takich co zarabiają duże pieniądze zapewne na naprawach. żal tylko klientów którzy cieszą sie dobrym zakupem a po miesiącu cały klar z auta złazi i trzeba zedrzeć wszystko do zera żeby to porawic. co do reperaturek to w mojej okolicy bierze sie od 70zł za wymiane progu i tak samo za sztuke reperaturki co do malowania to tak jak za cały element bo jednak cały trzeba malowac żeby dobrze wyglądało i przejście zgubić.
Co do moich planów.... hmm ciężko powiedziec jak będzie. póki co mam dobrą prace a garaż to moje hobby i dodatkowe pieniądze i nie musze sie martwic póki co że na zus nie starczy a gdzie wypłata dlatego waham sie bo z jednej strony by sie chciało dobrze a zdrugiej jest kurewsko ciężko pogodzic to wszystko ale mam nadzieje że da sie to zrobic w żetelny sposób z korzyścią dwustronną
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu