ďťż

Padło D15B2 i jest szansa na tanie D16A9..co pasuje a co nie



RomanK84 - 2009-03-11, 22:20
" />Witam!

Jak w temacie mój D15B2 stanowczo mówi PAPA i mam okazję tanio wyrwać D16A.
Co z mojego silnika podejdzie do niego... czy altek i rozrusznik podejdą i jak z wiązką i kompem?

D16A jest z kolektorami i wtryskiem.
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

EDIT:
Silnik który mogę kupić to D16A9




Randal - 2009-03-11, 22:49
" />Będziesz potrzebował: silnik z kolektorem dolotowym, aparat zapłonowy, map sensor, kompa, resistor box, kable od wtrysków, gumową rurę dolotu.
Alternator, rozrusznik są takie same. Zależy jeszcze jakie to D16A? A6, A7, A9?



RomanK84 - 2009-03-12, 08:24
" />Nowe wiadomości mam:

D16A jest z kolektorem i wtryskiem (to już pisałem)
ma aparat zapłonowy
rozrusznik i altek podejdą według powyższej wiadomości z mojego D15B2

"...map sensor, kompa, resistor box, kable od wtrysków, gumową rurę dolotu..."

Map sensor? gdzie go szukać bo może jest...?
Komp... jaki komp? No i co z wiązką? U mnei jest OBD 0 a w tym D16A jaka jest?
Resistor box... co to jest i do czego służy?
Kable od wtrysków są raczej bo silnik nie jest rozebrany na części pierwsze...
Gumowa rura dolotu to chyba nie jest pierwsza potrzeba do odpalenia silnika

Także panowie i panie proszę o dalsze info



wbr98wa - 2009-03-12, 08:34
" />resistor box to takie pudełeczko o wymiarach mniej więcej paczki fajek i z żeberkami wygląda jak mały wzmacniacz audio i z reguły znajduję się koło tabliczki znanomiowej..
przewody potzrebujesz na 4 wtryski bo d15b2 ma dwa i musisz mieć wiązke na 4.
komputer masz pod nogami pasażera i jego tez musisz zmienić.
masz odb0 a tam jest odb1 ale jak masz przewoy to ładnie wszytsko prowadzisz od nowa.
rura dolotu to ta co idzie od filtra powietrza do kolektora...
powiem Ci że poczytaj temat viewtopic.php?f=9&t=4625
a dowiesz się wszytsko..szczerze jeżeli nie masz pojęcia ( sorki ale po Twojej wypowiedzi to wnioskuje) to nie zabieraj sie za to sam bo rozpiepszysz wszytsko




Sebisz111 - 2009-03-12, 08:38
" />Map sensor to takie cuś przy przegrodzie do czego dochodzą wężyki od podciśnień.
Komputer (pod nogami pasażera) z D15 nie będzie pasował do D16
Resistor box to coś takiego co steruje wtryskami (skrzyneczka po stronie kierowcy koło zawiasu maski)



Panfillo - 2009-03-12, 08:44
" />d15b2 nie ma resistor box wiec na próżno go szukać pod maską...



RomanK84 - 2009-03-12, 09:08
" />



n0rbi666 - 2009-03-12, 09:44
" />d16a9 to obd0 AFAIK ...
Map sensor powinien podejść od d15b2, więc zostaje tylko resstor box. I dłubanie w wiązce (2 dodatkowe wtryski, przerabianie wtyczek np od aparatu zapłonowego - w f15 czujnik położenia cylindra jest w aparacie, a w d16a9 - jest osobny czujnik. d15b2 ma sondę, d16a9 - IMA sensor, też trzeba to ogarnąć.
Więc albo rzeźbienie z wiązką, albo kompletna wiązka od 16a9 będzie potrzebna.



v-rod - 2009-03-12, 10:01
" />Chłopaki nie przesadzajcie nie ma dużo dłubaniny, w wiązce, gorzej można z drugą pogubic sie prowadząc, lepiej pare kabli dołożyc, tym bardziej że jest opis swapu wielopunktu, nie wiem tylko jak z tą wiązką do położenia drugiego wałka ktorego w D16z2/a6 nie ma.Bo patrzac na przekłądanie wiązki to nieźle trzeba bajzel w samochodzie zrobic żeby pod deska rozdzielcza kable poprzeprowadzać, ale to moja zdanie



RomanK84 - 2009-03-12, 10:14
" />Podsumowując swap z D15B2 na D16A9...

Potrzebuję:

+ Silnik
+ kolektor dolotowy uzbrojony we wtrysk wielopunktowy
+ kolektor wydechowy który się różni od tego z D15B2
+ Kompa PM7
+ Resistor BOXa
+ Map sensor podejdzie z D15B2 ale nie wykluczone, że dostanę oryginał z silnikiem
+ Rura dolotu, którą zawsze można zastąpić inną rurą

Wszędzie plusy więc niby wszystko by było co potrzebne

No i trzeba przerobić wiązkę na potrzeby dodatkowych 2 wtrysków.

Czy o czymś jeszcze zapomniałem?



wbr98wa - 2009-03-12, 10:15
" />okaże się podczas swapu ;-)
wyglada na komplet



Sebisz111 - 2009-03-12, 11:27
" />Wąż od chłodnicy do bloku!!!!!! ten u góry!!!!!! Nie zastąpisz go z d15
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu