PILNE szarpie i dusi się, zbyt wysoki poziom oleju?
bike - 2009-09-13, 12:31
" />Postaram się jak najkrócej i jak najtreściwiej opisac:
Jadę hańką już ponad 300km i nagle coś zaczyna tarpać. Jechałem na lpg, przełączam na benzynę, jakby lepiej ale tylko na chwilę. Szarpanie tak do około 2,5-3 k rpm, powyżej jest ok, z tym że szarpanie dużo bardziej odczuwalne na lpg niż na pb.
Bardzo podobne (o ile nie identyczne) objawy miałem gdy w jednym z kabli zapłonowych gumka z fajki się skruszyła i wyskakiwała ze świecy. Wtedy wiadomo było że na niskich obrotach nie było iskry na jednym garze.
Kable co prawda mam nowe, ale pomyślałem, że znów kabel wyskoczył. Sprawdzam, ale wszystko na swoim miejscu.
Zauważyłem jednak, że w kapturkach (tych co się wtyka do kopułki) są krople jakiejś cieczy, nie za wiele ale jednak wilgoć. Wilgotne też były kable w miejscu w którym okrywają je kapturki, a także te dziurki w kopułce.
Wtedy przypomniałem sobie że 3 dni wcześniej był zmieniany olej w silniku, i pracownik zakładu w którym był wymieniany olej wlał za dużo (jakieś 2mm ponad kreskę MAX).
Czy możliwe że olej z silnika jakoś przedostaje się do aparatu zapłonowego i przez kopułkę do kabli? I przez to zanik iskry i szarpanie?
Czy może jakaś wilgoć w opisanych miejscach jest normalna? Bo ciężko mi jednozacznie stwierdzić czy to był olej.
I ewentualnie co zrobić z tą wilgocią? Samo wyschnie pod wpływem ciepła na postoju czy trzeba suszyć samemu?
ppiotrek - 2009-09-13, 15:30
" />A zdjąłeś kopułkę? Olej może się przedostać do aparatu zapłonowego i wątpię aby to było spowodowane zbyt wysokim poziomem oleju. Zobacz ten temat http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=23827
Ja na Twoim miejscu zdjąłbym kopułkę i zobaczył co tam się dzieje. Poza tym należałoby spuścić trochę tego oleju albo przepalić
bike - 2009-09-14, 08:35
" />Dzięki za linka, pod kopułkę nie zaglądałem jeszcze bo jedna śrubka jest zepsuta i ciężko odkręcić, trzeba raczej cały aparat zdjąć i potem próbować kopułkę. Dziś może coś z tym zrobię.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
bike - 2009-09-13, 12:31
" />Postaram się jak najkrócej i jak najtreściwiej opisac:
Jadę hańką już ponad 300km i nagle coś zaczyna tarpać. Jechałem na lpg, przełączam na benzynę, jakby lepiej ale tylko na chwilę. Szarpanie tak do około 2,5-3 k rpm, powyżej jest ok, z tym że szarpanie dużo bardziej odczuwalne na lpg niż na pb.
Bardzo podobne (o ile nie identyczne) objawy miałem gdy w jednym z kabli zapłonowych gumka z fajki się skruszyła i wyskakiwała ze świecy. Wtedy wiadomo było że na niskich obrotach nie było iskry na jednym garze.
Kable co prawda mam nowe, ale pomyślałem, że znów kabel wyskoczył. Sprawdzam, ale wszystko na swoim miejscu.
Zauważyłem jednak, że w kapturkach (tych co się wtyka do kopułki) są krople jakiejś cieczy, nie za wiele ale jednak wilgoć. Wilgotne też były kable w miejscu w którym okrywają je kapturki, a także te dziurki w kopułce.
Wtedy przypomniałem sobie że 3 dni wcześniej był zmieniany olej w silniku, i pracownik zakładu w którym był wymieniany olej wlał za dużo (jakieś 2mm ponad kreskę MAX).
Czy możliwe że olej z silnika jakoś przedostaje się do aparatu zapłonowego i przez kopułkę do kabli? I przez to zanik iskry i szarpanie?
Czy może jakaś wilgoć w opisanych miejscach jest normalna? Bo ciężko mi jednozacznie stwierdzić czy to był olej.
I ewentualnie co zrobić z tą wilgocią? Samo wyschnie pod wpływem ciepła na postoju czy trzeba suszyć samemu?
ppiotrek - 2009-09-13, 15:30
" />A zdjąłeś kopułkę? Olej może się przedostać do aparatu zapłonowego i wątpię aby to było spowodowane zbyt wysokim poziomem oleju. Zobacz ten temat http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=23827
Ja na Twoim miejscu zdjąłbym kopułkę i zobaczył co tam się dzieje. Poza tym należałoby spuścić trochę tego oleju albo przepalić
bike - 2009-09-14, 08:35
" />Dzięki za linka, pod kopułkę nie zaglądałem jeszcze bo jedna śrubka jest zepsuta i ciężko odkręcić, trzeba raczej cały aparat zdjąć i potem próbować kopułkę. Dziś może coś z tym zrobię.