piski i syki w przednim hamulcu !!
m5m - 2007-01-05, 13:34
" />witam !!
Problem mam następujący , poniekąt tak jak w temacie a wygląda to tak :
po odpaleniu auta i ruszeniu słyszęze w przednim lewym kole coś trze, tarcie ustępuje po gwałtownym hamowaniu (zapięciu bloków) i czasami pojawia się podczas jazdy?? jednakże zawsze jak mocniej nacisne hamulec to ustępuje...... jak myslicie co się może dziać??
zwibel - 2007-01-05, 13:39
" />Podejrzewam że masz zapieczone prowadnice klocków hamulcowych i dobrze nieodbijają. należałoby ściągnąc koło i zacisk wszystko poprzeczyszczać. Ew. sprawdź czy czasami ci nie odkleja się okładzina od klocka.
m5m - 2007-01-06, 15:31
" />a jednak nie
starł się kloek wewnętrzny i to tarcie powodował pręcik oznaczający koniec klocka (
niestety podczas wymiany klocków na nowe zaczęły sieproblemy (((
sailence - 2007-01-06, 19:07
" />czyszcząc alufelgi plastikową szczotką zdarza mi się delikatnie puknąć czołem szczotki w tarczę hamulcową, niby nic się nie dzieje, ale gdy szczotka trafi trochę niżej, pod tarczę, to słyszę taki metaliczny dźwięk, tak jakbym uderzał w metalowy bębenek (to rezonuje), tak jakby jakaś metalowa ochronka w okolicy piasty się urwała (w obu kołach przednich to samo, z tyłu mam bębny), wiecie może co to może być?
m5m - 2007-01-06, 22:34
" />najlepsza metoda to rozkręc i zobacz co jest nietak !! ja tak zrobiłem i gitara......odkryłem usterkę!!
u mnie kończyły się klocki !! wymieniam na nowe a przy okazji regeneruje zaciski i zrobie z tego turiala !!
simon_55 - 2007-01-09, 10:41
" />m5m, dokladnie tak jak mowisz ,rozebrac i looknac. ja mam to samo i tez klocki sie koncza,znaczy skonczyly.
p.s. kiedy zrobisz tego tutrioala bo tez nad tym myslalem ale jestes pierwszy
nosql - 2007-01-09, 10:50
" />sailence, tam jest z tego co pamiętam taka blaszka (osłona) i najprawdopodobniej to masz luźne albo poprostu ten typ tak ma
m5m, powodzenia w robieniu tutoriala!
sailence - 2007-01-09, 21:17
" />możliwe nosql, i pewnie niedługo się dowiem, bo mam prawe przednie łożysko do wymiany ech... kolejne wydatki...
nosql - 2007-01-10, 08:20
" />Dobrze, że nie tylne
tylne są razem z piastą a japońskie nie należą do najtańszych
stealth - 2007-01-10, 23:55
" />Panowie, nie chodzi o to, kto pierwszy napisze, że robi tutoriala. Chodzi o to, kto pierwszy go zrobi A zresztą co dwa, to nie jeden i w tym przypadku od przybytku głowa nie boli.
Trzymam kciuki za te tutoriale, bo niedługo sam będę się musiał zająć hamulcami i opis ze zdjęciami bardzo by mi pomógł.
Jeżol - 2008-08-23, 10:14
" />Witam! Podczepiam się do tematu, ponieważ jak w pierwszym poście cosik mi tam skrzypiało w przednim lewym kole. Miało to miejsce najczęściej przy wolnej jeździe i delikatnych skrętach. Zajrzałem do zacisku i przeczyściłem prowadnice klocków i prowadnice zacisku. Czynność ta pomogła, ale nie jestem pewien czy zrobiłem wszystko by mój zacisk działał w 100% swoich sił Przy zdejmowaniu zacisku udało mi się tylko tak odbić tłoczek by z dużym wsparciem siłowym zdjąć całe ustrojstwo z tarczy. Po zdjęciu klocków, sporą lolką nie udało mi się wepchnąć tłoczka głębiej .
Mam, zatem pytanie na ile powinny odbijać klocki od tarczy, gdy wszystko jest złożone i czy przy zdjętym zacisku tłoczek powinien dać się chować w całości w zacisk (u mnie się nie chował, dodaję że wszystko robiłem bez rozszczelniania układu hamulcowego, bo to nie jest moja pierwsza zabawa z zaciskiem i w innych furkach udało się wcisnąć tłoczek bez problemu )
Dzięki z góry za odpowiedź i pozdrawiamzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
m5m - 2007-01-05, 13:34
" />witam !!
Problem mam następujący , poniekąt tak jak w temacie a wygląda to tak :
po odpaleniu auta i ruszeniu słyszęze w przednim lewym kole coś trze, tarcie ustępuje po gwałtownym hamowaniu (zapięciu bloków) i czasami pojawia się podczas jazdy?? jednakże zawsze jak mocniej nacisne hamulec to ustępuje...... jak myslicie co się może dziać??
zwibel - 2007-01-05, 13:39
" />Podejrzewam że masz zapieczone prowadnice klocków hamulcowych i dobrze nieodbijają. należałoby ściągnąc koło i zacisk wszystko poprzeczyszczać. Ew. sprawdź czy czasami ci nie odkleja się okładzina od klocka.
m5m - 2007-01-06, 15:31
" />a jednak nie
starł się kloek wewnętrzny i to tarcie powodował pręcik oznaczający koniec klocka (
niestety podczas wymiany klocków na nowe zaczęły sieproblemy (((
sailence - 2007-01-06, 19:07
" />czyszcząc alufelgi plastikową szczotką zdarza mi się delikatnie puknąć czołem szczotki w tarczę hamulcową, niby nic się nie dzieje, ale gdy szczotka trafi trochę niżej, pod tarczę, to słyszę taki metaliczny dźwięk, tak jakbym uderzał w metalowy bębenek (to rezonuje), tak jakby jakaś metalowa ochronka w okolicy piasty się urwała (w obu kołach przednich to samo, z tyłu mam bębny), wiecie może co to może być?
m5m - 2007-01-06, 22:34
" />najlepsza metoda to rozkręc i zobacz co jest nietak !! ja tak zrobiłem i gitara......odkryłem usterkę!!
u mnie kończyły się klocki !! wymieniam na nowe a przy okazji regeneruje zaciski i zrobie z tego turiala !!
simon_55 - 2007-01-09, 10:41
" />m5m, dokladnie tak jak mowisz ,rozebrac i looknac. ja mam to samo i tez klocki sie koncza,znaczy skonczyly.
p.s. kiedy zrobisz tego tutrioala bo tez nad tym myslalem ale jestes pierwszy
nosql - 2007-01-09, 10:50
" />sailence, tam jest z tego co pamiętam taka blaszka (osłona) i najprawdopodobniej to masz luźne albo poprostu ten typ tak ma
m5m, powodzenia w robieniu tutoriala!
sailence - 2007-01-09, 21:17
" />możliwe nosql, i pewnie niedługo się dowiem, bo mam prawe przednie łożysko do wymiany ech... kolejne wydatki...
nosql - 2007-01-10, 08:20
" />Dobrze, że nie tylne
tylne są razem z piastą a japońskie nie należą do najtańszych
stealth - 2007-01-10, 23:55
" />Panowie, nie chodzi o to, kto pierwszy napisze, że robi tutoriala. Chodzi o to, kto pierwszy go zrobi A zresztą co dwa, to nie jeden i w tym przypadku od przybytku głowa nie boli.
Trzymam kciuki za te tutoriale, bo niedługo sam będę się musiał zająć hamulcami i opis ze zdjęciami bardzo by mi pomógł.
Jeżol - 2008-08-23, 10:14
" />Witam! Podczepiam się do tematu, ponieważ jak w pierwszym poście cosik mi tam skrzypiało w przednim lewym kole. Miało to miejsce najczęściej przy wolnej jeździe i delikatnych skrętach. Zajrzałem do zacisku i przeczyściłem prowadnice klocków i prowadnice zacisku. Czynność ta pomogła, ale nie jestem pewien czy zrobiłem wszystko by mój zacisk działał w 100% swoich sił Przy zdejmowaniu zacisku udało mi się tylko tak odbić tłoczek by z dużym wsparciem siłowym zdjąć całe ustrojstwo z tarczy. Po zdjęciu klocków, sporą lolką nie udało mi się wepchnąć tłoczka głębiej .
Mam, zatem pytanie na ile powinny odbijać klocki od tarczy, gdy wszystko jest złożone i czy przy zdjętym zacisku tłoczek powinien dać się chować w całości w zacisk (u mnie się nie chował, dodaję że wszystko robiłem bez rozszczelniania układu hamulcowego, bo to nie jest moja pierwsza zabawa z zaciskiem i w innych furkach udało się wcisnąć tłoczek bez problemu )
Dzięki z góry za odpowiedź i pozdrawiam