po wymianie silnika brak odejścia
yogi - 2009-10-12, 21:53
" />jest taki problem otóż silnik d15b2 z 91r został zastąpiony innym d15 ponoc też b2 z 94 z hondy concerto
niby młodszy o 30-40kkm ale po zmianie silnik nie wkręca się tak ochoczo na obroty
w porównaniu do starego (poprzedniego) w którym wciągało płyn chłodniczy ale to tak na marginesie...
PRIMO
"nowy silnik" nie rozpędza się więcej niż 140km/h po prostu staje nawet gdy zredukuje się do 4, a na niższych biegach nie ciągnie do odcinki tak jak powinien
w trakcie przekładki był mały incydent... zerwał się pasek rozrządu czy to miało by wpływ że coś się mogło stać ? rozrząd zrobiony wg manuala czyli nie powinien być przestawiony
chociaż górne koło trzeba było przekręcic dosłownie o pół ząbka żeby pasek wrzedł na swoje miejsce
ktoś ma jakies pomysły ?
SECUNDO
silnik trzyma wysokie obroty ok 1000-950rpm nawet po nagrzaniu
ps
dlaczego w "nowym" silniku kanały kolektora dolotowego są czarne i mokre jakąś żółtą cieczą, natommiast stary silnik, który wciągał płyn ma czyste kanały ? czy to zatkana odma ? cofanie spalanej mieszanki ?
trochę chaotycznie ale nie mam punktu zaczepienia co jest nie tak niby powinno byc p&p
misza - 2009-10-12, 22:20
" />
yogi - 2009-10-12, 22:42
" />przekładka została zrobiona i na pierwszej jeździe pech że się zerwał.... no comment
scanikwwo - 2009-10-12, 22:57
" />Stać się nic raczej nie stało, chyba że potem chcieliście go odpalać po kilka razy. Jak dla mnie też rozrząd... W sumie typowe objawy, że nie ciągnie jak powinien i w pewnym momencie blokada i więcej nie jedzie. Sprawdź to jeszcze raz.
yogi - 2009-10-13, 09:19
" />OK dzięki
a co z tymi okopconymi kanałami kolektora, o których pisałem w pierwszym poscie ?
i jeszcze jedno jaki ma kąt wyprzedzenia aparat zapłonowy w d15b2 ? bo źródła podają
że w 91r miał 2 stopnie a w 94r 16 stopni... może Wy to zweryfikujecie
DamianP - 2009-10-13, 09:58
" />Witam Mam to samo też zmieniłem silnik ale ja włożyłem z nowszej generacja d15b2 . U mnie też słabo ciągnie , na samym początku myślałem że to zapłon . Ustawiłem zapłon (na lampe) trochę lepiej , zmieniłem świece na nowe , dalej to samo . Ostatnio myłem silnik i okazało sie że mam przebicie na kablach , myślę ze to jest wina bo jest duży ubytek prądu (taki ze jak dotknę kabli to mnie kopie ). Na dniach wymienię kable zobaczymy co z tego wyjdzie .
PS. Ten silnik co założyłeś długo leżał ??
scanikwwo - 2009-10-13, 09:59
" />Kąt dla b2 w naszych autkach wynosi 18 (+/- 2 st.). Kolektor dolotowy czasem zasyfia się jak się dość długo nie "depcze" autka - taka pochodna PSJ-ty (Piz*owatego Stylu Jazdy) Jeśli silnik ochoczo zbierał się do jazdy w Concordzie i nie przepalał hektolitrów oleju, to nie martwiłbym się na zapas
yogi - 2009-10-17, 15:47
" />został podmieniony kolektor dolotowy wraz z krokowym, przepustnicą i termostatem
zaczęło to się rozpędzać podobnie jak za dobrych czasów narazie nie ma warunków czy rozbuja sie to wiecej niz 140
yogi - 2009-10-19, 20:30
" />mam kolejne pytanie czy
ustawienie zapłonu będzie miało wpływ na to, że samochód będzie jechał więcej niż obecne 140km/h
czy może kompresja na cylindrach może mieć na to wpływ ?
uszkodzone wtryskiwacze ?
szukam powodu dlaczego "nowy silnik" nie chce się tak ochoczo wkręcać i rozpedzać do 170-190 tak jak stary
czy ewidentnie upatrywać rozrząd ?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
yogi - 2009-10-12, 21:53
" />jest taki problem otóż silnik d15b2 z 91r został zastąpiony innym d15 ponoc też b2 z 94 z hondy concerto
niby młodszy o 30-40kkm ale po zmianie silnik nie wkręca się tak ochoczo na obroty
w porównaniu do starego (poprzedniego) w którym wciągało płyn chłodniczy ale to tak na marginesie...
PRIMO
"nowy silnik" nie rozpędza się więcej niż 140km/h po prostu staje nawet gdy zredukuje się do 4, a na niższych biegach nie ciągnie do odcinki tak jak powinien
w trakcie przekładki był mały incydent... zerwał się pasek rozrządu czy to miało by wpływ że coś się mogło stać ? rozrząd zrobiony wg manuala czyli nie powinien być przestawiony
chociaż górne koło trzeba było przekręcic dosłownie o pół ząbka żeby pasek wrzedł na swoje miejsce
ktoś ma jakies pomysły ?
SECUNDO
silnik trzyma wysokie obroty ok 1000-950rpm nawet po nagrzaniu
ps
dlaczego w "nowym" silniku kanały kolektora dolotowego są czarne i mokre jakąś żółtą cieczą, natommiast stary silnik, który wciągał płyn ma czyste kanały ? czy to zatkana odma ? cofanie spalanej mieszanki ?
trochę chaotycznie ale nie mam punktu zaczepienia co jest nie tak niby powinno byc p&p
misza - 2009-10-12, 22:20
" />
yogi - 2009-10-12, 22:42
" />przekładka została zrobiona i na pierwszej jeździe pech że się zerwał.... no comment
scanikwwo - 2009-10-12, 22:57
" />Stać się nic raczej nie stało, chyba że potem chcieliście go odpalać po kilka razy. Jak dla mnie też rozrząd... W sumie typowe objawy, że nie ciągnie jak powinien i w pewnym momencie blokada i więcej nie jedzie. Sprawdź to jeszcze raz.
yogi - 2009-10-13, 09:19
" />OK dzięki
a co z tymi okopconymi kanałami kolektora, o których pisałem w pierwszym poscie ?
i jeszcze jedno jaki ma kąt wyprzedzenia aparat zapłonowy w d15b2 ? bo źródła podają
że w 91r miał 2 stopnie a w 94r 16 stopni... może Wy to zweryfikujecie
DamianP - 2009-10-13, 09:58
" />Witam Mam to samo też zmieniłem silnik ale ja włożyłem z nowszej generacja d15b2 . U mnie też słabo ciągnie , na samym początku myślałem że to zapłon . Ustawiłem zapłon (na lampe) trochę lepiej , zmieniłem świece na nowe , dalej to samo . Ostatnio myłem silnik i okazało sie że mam przebicie na kablach , myślę ze to jest wina bo jest duży ubytek prądu (taki ze jak dotknę kabli to mnie kopie ). Na dniach wymienię kable zobaczymy co z tego wyjdzie .
PS. Ten silnik co założyłeś długo leżał ??
scanikwwo - 2009-10-13, 09:59
" />Kąt dla b2 w naszych autkach wynosi 18 (+/- 2 st.). Kolektor dolotowy czasem zasyfia się jak się dość długo nie "depcze" autka - taka pochodna PSJ-ty (Piz*owatego Stylu Jazdy) Jeśli silnik ochoczo zbierał się do jazdy w Concordzie i nie przepalał hektolitrów oleju, to nie martwiłbym się na zapas
yogi - 2009-10-17, 15:47
" />został podmieniony kolektor dolotowy wraz z krokowym, przepustnicą i termostatem
zaczęło to się rozpędzać podobnie jak za dobrych czasów narazie nie ma warunków czy rozbuja sie to wiecej niz 140
yogi - 2009-10-19, 20:30
" />mam kolejne pytanie czy
ustawienie zapłonu będzie miało wpływ na to, że samochód będzie jechał więcej niż obecne 140km/h
czy może kompresja na cylindrach może mieć na to wpływ ?
uszkodzone wtryskiwacze ?
szukam powodu dlaczego "nowy silnik" nie chce się tak ochoczo wkręcać i rozpedzać do 170-190 tak jak stary
czy ewidentnie upatrywać rozrząd ?