polsyntetyk...czym to grozi??



simon_55 - 2006-12-03, 17:22
" />witam! jestem w trakcie wymiany uszczelki pod glowica oraz renowacji glowicy . jezdzilem na mineralnym oleju i moje pytanie brzmi: jak duze szkody moze spowodowac polsyntetyk jesli go zaleje po mineralnym???
pozdro




Kto¶Tam - 2006-12-03, 17:28
" />ja zalałem i nic mi się nie stało, ale nie ma reguły...



motorola - 2006-12-03, 18:12
" />no nie wiem.

ja raczej osttroznie bym do tego podszedl. Wkoncu lejesz rzadszy olej po gestym, moze cos zawsze wyplukac, tak mi sie zdaje.

zazwyczaj sie robi schodki w druga strone syntetyk->polsyntetyk->mineralny

wszystko zalezy od kondycji silnika.



LimaK - 2006-12-03, 18:33
" />ja na wymianie co 10kkm leje półsyntetyk a dolewam mineralnym jak za duzo ubędzie.. złego nic nie powinno się stać. Zreszt± Twój mechanik napewno ma swoj± teorie




mariusz 123 - 2006-12-03, 21:29
" />limak czy ja dobrze zrozumialem,lejesz 10w40 a dolewasz jak upije 15w40????????????ktory twoj mechanik ci to powiedzial??????? zmien sobie go odrazu i lej na dolewke tylko taki jak wlales przy wymianie,nie musi byc tej samej firmy[ale powinien]ale lepkosc musi sie zgadzac,SIMON ile na tym 15w40 zrobiles kilometrow?od poczatku jak masz auto???ja tez zmienilem na 10w40 z 15w40,i jakos dwa lata jezdzi.wiec nie pwoinno nic sie stac ale to roznie bywa przebieg zuzycie silnika,ogolnie aso i mechanicy nie polecjaja do hond[wysokoobrotowych silnikow]minerlanych olejow,aha jak komus lyka 0.5l na 1000k.to po zmianie z 10w40 na 15w40 nic sie nie zmieni wiec lac polsyntetyka i sie nie przejmowac smarowanie musi byc



siviq - 2006-12-04, 09:31
" />simon problem moze byc taki, ze syntetyk czy polsysnetyk zacznie wyczyszczac Ci silnik i zacznie się lac bokami:/ zostan przy tym co masz, to nie boli:) jak napisal motorola, zazwyczaj leje sie syntetyk, polsyntetyk i mineralny, nie odwrotnie

nigdy nie slyszalem o mieszaniu olejów!!! przeca to nie ma sensu!



beddom - 2006-12-04, 10:05
" />ja po remoncie tez wymienilem z 15w40 na 10w 40 przejechalem jak narazie ponad 3000km i nie widze zadnych wyciekow...



simon_55 - 2006-12-04, 11:38
" />uuu to chyba zostane juz na mineralnym. co prawda patrzylem na cylinderki i powiem szczerze za sa w bardzo dobrej kondycji, zadnych hordcore rantow dalem ciala jak ja kupilem bo zalalem mineralnym sgerujac sie wiekiem i tak rok przehulalem az mi uszczelke pod glowica wydmuchalo. no i teraz mi po glowie chodzi polsyntetyk ale z drgiej strony mam srake ze nowu bede rzezbil z autem, zamiast jezdzic. mariusz 123, na mineralu zrobilem z 7tysiakow a nie wiem co wczesniej bylo lane



Chbr - 2006-12-04, 13:20
" />



HIO - 2006-12-04, 14:23
" />ja po kupnie samochodu nei mialem pojecia co bylo zalane (chociaz mam obawy ze byl mineralny)- wlalem pol syntetyk i jakos zyje... chociaz nie zrobilem za duzo kilometrow- niecale 2 tys w ciagu pol roku.
czy mi bieze olej... nie wiem wyglada ze jest OK.
na wiosne i tak zmienie olej na nowy.



Talib - 2006-12-04, 17:41
" />Ja zmieniłem olej z minerała na półsyntetyk w dwóch silnikach i nic złego się z nimi nie działo. Żaden się nie rozszczelnił, zero problemów. Ale nie ma reguły niestety



pxc19 - 2006-12-05, 16:58
" />A ja zalewam swój pełnym syntetykiem 5W/40 Statoil. Przejechane mam już 28 tys. km i nie ma konieczno¶ci dolewania oleju pomiędzy wymianami.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu