ďťż

pomiar ciśnienia sprężania w d15b2



golem - 2007-05-05, 13:14
" />Szykuje się do zakupu Hanki. Pomyślałem, że w celu zbadania kondycji silnika zmierzyłbym ciśnienie w cylindrach. Czy ktoś z szanownych forumowiczów podejmował się takowego zadania samodzielnie? I czy takim przyrządem da się to ogarnąć? Chodzi mi o jakość tego próbnika, końcówkę, czy bez problemu będzie można go podpiąć pod Hanię? Widziałem w przypadku bardziej profesjonalnych narzędzi, że mają różne końcówki do różnych samochodów.
Jak dokładnie przeprowadzić taką operację, czy ściągnąć przewody i wykręcić świece, po czym podłączać próbnik na miejsce każdej z nich i kręcić rozrusznikiem przy wciśniętym pedale gazu? Czy może cała operacja powinna wyglądać inaczej?
Poniżej jakiego wskazania odpuścić sobie zakup? Wiem, że różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami nie powinna przekraczać 1,5 bara. A dolne wartości? Dla silnika 1.5 i dla silnika 1.6 wskazania można traktować tak samo, czy mogą być różnice - oczywiście pomijając stan silnika?

A może po prostu są mniej inwazyjne sposoby sprawdzenia stanu silnika, oprócz:
- wycieków oleju
- kopcenia, zwłaszcza na wysokich obrotach
- problemu z odpaleniem.

Będę wdzięczny za wszystkie rady.




lopo - 2007-05-05, 14:37
" />ja przeprowadzałem wlasnoręcznie pomiar cisnienia sprężania w swoim 1.5 ed6, przy pomocy miernika wkręcanego o gwincie M14x1,25 http://www.allegro.pl/item190599572_pro ... zania.html
Ważne jest aby końcówka była wkręcana w otwór po świecy. Przy pomiarze takim jak pokaałeś (stykowym) wynik pomiaru będzie nieprawdziwy.
Pomiar zaczynamy od doprowadzenia silnika do normalnej temperatury pracy, odłączenia przekaźnika pompki paliwa i odłączenia dwużyłowego przewodu między cewką a rozdzielaczem zapłonu, wykręcamy wszystkie świece, wkręcamy czujnik po kolei w każde gniazdo świecy i kręcimy rozrusznikiem do momentu aż czujnik nie będzie wskazywał wzrostu ciśnienia. Minimalne ciśnienie sprężania w 1,5 ed6 wynosi 0,95 MPa. Przy nowym silniku wartość ta powinna wynosić 1,3 MPa a różnica pomiędzy cylindrami nie może wynosić więcej niż 0,2 MPa.



kyzer - 2007-05-06, 08:49
" />Jak to wszystkie świece ? odrazu?
Ja mierzyłem tak,że pokolei odkręcałem tą zamiast której wkręcałem miernik..



Walter - 2007-05-06, 08:51
" />Tak wszystkie od razu





Ice1985 - 2007-07-05, 22:47
" />Kupujesz nanometr koszt na allegro 70 zl. Sciagasz przewód ze świecy i wykrecasz pierwsza świece. Odpinasz najprościej przekaźnik do pompy paliwa (szara puszka obok bezpiecnzików) odcinasz zapłon (kilka sposobów ale ja nawet nie odcinalem zaplonu...pamietja tylko aby swieca byla na przewodzie) Wkrecasz nanometr i krecisz silnikiem aby zakrecil 3-4 razy. Sprawdzasz pomiar i tak dla reszty u mnei wyszlo 11.2, 11.3, 11.2, 11.3. minimalna wartosc to 9,3. Nowy silnik z tego co pamietam to ok 12. Pamietaj ze jak ktos naleje motodoktora to po kilkuset km bedziesz mial mniejsze cisnienie. Male cisnienie moze byc spowodowane zbyt malym luzem zaworowym, przepalonym tlokiem, uszkdozonym pierscionkiem lub uszkdoznym uszczelniaczem



stealth - 2007-08-01, 15:22
" />Jak najłatwiej odłączyć zapłon w gaźnikowcu? Rozłączenie tej wtyczki przy aparacie zapłonowym może być? Bo pompy paliwa nie odłączę.

Jaką w końcu metodą zrobić - wykręcić naraz wszystkie świece i wkręcać po kolei manometr czy po kolei, pojedynczo wykręcać świece i mierzyć przy trzech pozostałych wsadzonych?

Chciałem też przy okazji sprawdzić pierścienie metodą próby olejowej. Ile tam tego oleju trzeba wlać do cylindra tak mniej więcej? Przekręcić wał kilka razy, żeby się olej rozsmarował czy właśnie nie?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu