Pomocy, nie chce odpalić
Boci@n - 2008-08-24, 16:43
" />Mam problem, wielki problem. Rozpocząłem swap z d15b2 mpfi na d16a6. Wszystko szło ok aż do momentu odpalenia. To znaczy nie odpalił. Kolektor ssący, wiązka i aparat zapłonowy zostały te same. Wymieniłem blok z głowicą. W chwili obecnej na kompie nie ma błędów. Wtyczki podłączone ok, wężyki od podciśnienia też. Rozrusznik kręci, iskra jest, paliwo w listwie wtryskowej też. Ale mimo to nie chce opalić Co jeszcze mogło mi umknąć. Był moment, że po wykręceniu świeczek i przeczyszczeniu ich (bo już troszkę zalało je) udało się uruchomić ale bez kolektora wydechowego więc dźwięk był zabójczy. Wyłączyłem silnik. Przykręciłem kolektor i innych parę pierdół i lipa. Znowu kręci i nie pali. Rozrząd tęż już sprawdzałem pińćset razy i jest dobrze. Do zlotu zostało 5 dni a tu młyn. Pomocy
nice - 2008-08-24, 17:03
" />Może spróbuj jeszcze raz wyczyścić świeczki. Może jest zalany kompletnie. Patrzyłeś jak zapłon?
Boci@n - 2008-08-24, 17:05
" />świece wykręcane kilka razy, zapłon niby jest, daje iskrę na wszystkie świeczki, kable WN dobrze podłączone
Fawor - 2008-08-24, 22:19
" />
Boci@n - 2008-08-25, 19:04
" />Dziś kolejne zmagania nie przyniosły sukcesu. Przyjechał Simon i wykręciliśmy od niego aparat zapłonowy, kable WN i świece. Nadal nie odpalał. Sprawdziliśmy kompresje. Wszędzie po 15. Czyli git. Nadal nie pali. Paliwo jest. Który czujnik może unieruchomić silnik? Czy czujnik temp. wody idący do kompa może to zrobić? Ratunku. Jak jutro nie odpalę silnika to lipa ze zlotem. Może map sensor padł? Będą jakieś błędy? Nie będzie chciał odpalić. Już nic mi do głowy nie przychodzi. Trzy najważniejsze rzeczy są: paliwo, iskra, sprężanie. Mimo to silnik kręci ale nie zapala mieszanki. Nie ma detonacji. Tak jakby nie było iskry albo paliwa.
Dzida - 2008-08-25, 19:06
" />
Boci@n - 2008-08-25, 19:19
" />dokładnie, Ale kable są dobrze założone a aparatu inaczej nie można założyć. Zapłon jest ustawiony na środek, czyli powinien odpalić
Dzida - 2008-08-25, 19:23
" />Pobaw się przestawianiem aparatu w różne skrajne piozycje. No nie przeskoczysz pewnych rzeczy, skoro komprecha jest, paliwo też (które niejako automatycznie zasysane jest do komory spalania z momentem otwarcia zaworów dolotowych, a to też ma bezpośredni związek z samym położeniem aparatu zapłonowego) i iskra, no to musi palić, nie ma siły.
Boci@n - 2008-08-25, 19:38
" />Dostałem podpowiedz o czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Mimo iż nie ma błędu na kompie to ten czujnik może wysyłać złe wartości do kompa i przez to nie pali. Prawda to? Po odłączeniu czujnika (moa o tym obok czujnika ciśnienia oleju) błąd NIE WYSKAKUJE. wychodzą zniego 2 wtyczki (czarny kable i zółto-zielony) Ważna jest kolejność?
v-rod - 2008-08-25, 20:12
" />Sprawdź białe kable w kostce aparatu zapłonowgo, zamien miejscami, a potem zielone też zamień i zobacz, cos w instalacji masz napewno źle, powiedz jeszcze co robiłeś przy instalacji?
Boci@n - 2008-08-25, 20:14
" />ale na tej instalacji i aparacie jeździłem pół roku i nagle sie pozmieniała? myślę , że wyskoczyłby błąd.
v-rod - 2008-08-25, 20:19
" />Nie koniecznie, zobacz te kable co mówie, jutro taki sam swap mnie czeka, tyle że ja cały silnik do ed6 D15B2 na wielopunckie, włożyłem D16Z2 i podłacze pod elektryke tego co przerabiałem na wielopunkt, w najgorszym wypadku przełoże instalacje z D16Z2zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Boci@n - 2008-08-24, 16:43
" />Mam problem, wielki problem. Rozpocząłem swap z d15b2 mpfi na d16a6. Wszystko szło ok aż do momentu odpalenia. To znaczy nie odpalił. Kolektor ssący, wiązka i aparat zapłonowy zostały te same. Wymieniłem blok z głowicą. W chwili obecnej na kompie nie ma błędów. Wtyczki podłączone ok, wężyki od podciśnienia też. Rozrusznik kręci, iskra jest, paliwo w listwie wtryskowej też. Ale mimo to nie chce opalić Co jeszcze mogło mi umknąć. Był moment, że po wykręceniu świeczek i przeczyszczeniu ich (bo już troszkę zalało je) udało się uruchomić ale bez kolektora wydechowego więc dźwięk był zabójczy. Wyłączyłem silnik. Przykręciłem kolektor i innych parę pierdół i lipa. Znowu kręci i nie pali. Rozrząd tęż już sprawdzałem pińćset razy i jest dobrze. Do zlotu zostało 5 dni a tu młyn. Pomocy
nice - 2008-08-24, 17:03
" />Może spróbuj jeszcze raz wyczyścić świeczki. Może jest zalany kompletnie. Patrzyłeś jak zapłon?
Boci@n - 2008-08-24, 17:05
" />świece wykręcane kilka razy, zapłon niby jest, daje iskrę na wszystkie świeczki, kable WN dobrze podłączone
Fawor - 2008-08-24, 22:19
" />
Boci@n - 2008-08-25, 19:04
" />Dziś kolejne zmagania nie przyniosły sukcesu. Przyjechał Simon i wykręciliśmy od niego aparat zapłonowy, kable WN i świece. Nadal nie odpalał. Sprawdziliśmy kompresje. Wszędzie po 15. Czyli git. Nadal nie pali. Paliwo jest. Który czujnik może unieruchomić silnik? Czy czujnik temp. wody idący do kompa może to zrobić? Ratunku. Jak jutro nie odpalę silnika to lipa ze zlotem. Może map sensor padł? Będą jakieś błędy? Nie będzie chciał odpalić. Już nic mi do głowy nie przychodzi. Trzy najważniejsze rzeczy są: paliwo, iskra, sprężanie. Mimo to silnik kręci ale nie zapala mieszanki. Nie ma detonacji. Tak jakby nie było iskry albo paliwa.
Dzida - 2008-08-25, 19:06
" />
Boci@n - 2008-08-25, 19:19
" />dokładnie, Ale kable są dobrze założone a aparatu inaczej nie można założyć. Zapłon jest ustawiony na środek, czyli powinien odpalić
Dzida - 2008-08-25, 19:23
" />Pobaw się przestawianiem aparatu w różne skrajne piozycje. No nie przeskoczysz pewnych rzeczy, skoro komprecha jest, paliwo też (które niejako automatycznie zasysane jest do komory spalania z momentem otwarcia zaworów dolotowych, a to też ma bezpośredni związek z samym położeniem aparatu zapłonowego) i iskra, no to musi palić, nie ma siły.
Boci@n - 2008-08-25, 19:38
" />Dostałem podpowiedz o czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Mimo iż nie ma błędu na kompie to ten czujnik może wysyłać złe wartości do kompa i przez to nie pali. Prawda to? Po odłączeniu czujnika (moa o tym obok czujnika ciśnienia oleju) błąd NIE WYSKAKUJE. wychodzą zniego 2 wtyczki (czarny kable i zółto-zielony) Ważna jest kolejność?
v-rod - 2008-08-25, 20:12
" />Sprawdź białe kable w kostce aparatu zapłonowgo, zamien miejscami, a potem zielone też zamień i zobacz, cos w instalacji masz napewno źle, powiedz jeszcze co robiłeś przy instalacji?
Boci@n - 2008-08-25, 20:14
" />ale na tej instalacji i aparacie jeździłem pół roku i nagle sie pozmieniała? myślę , że wyskoczyłby błąd.
v-rod - 2008-08-25, 20:19
" />Nie koniecznie, zobacz te kable co mówie, jutro taki sam swap mnie czeka, tyle że ja cały silnik do ed6 D15B2 na wielopunckie, włożyłem D16Z2 i podłacze pod elektryke tego co przerabiałem na wielopunkt, w najgorszym wypadku przełoże instalacje z D16Z2