ďťż

Problem z obrotami i mocą!!



drakaa - 2007-11-20, 14:04
" />Witam... mam pytanko czy ktoś wie co mojej hani dolega, otóż:
Wracam sobie z wrocka na wekend i samochód od pewnego momentu zaczął się bardzo dziwnie zachowywać... gdy obroty mam między 1000 a 2000 i dodam gazu (tak więcej od połowy do dechy) samochód zaczyna skakać - tak jakby dostawał mocy ale nagle mu zabrakło... gdy już jest powyżej 2000 ide bardzo płynnie. Dodam, że objawia się to na każdym biegu z wyjątkiem 1 (no i 5 bo go nie mam ). Dodam również, że jak silnik pracuje słychać cykanie pod maską... również zauważyłem, że gdy dodam nagle dużo gazu gdy chodzi na wolnych obrotach to słychać takie ssanie, dosyć głośne (wysłuchałem, że jest to koło puszki z filtrem ale nie jestem pewien bo ojciec powiedzial że gdzieś indziej on to słyszy)... mam nadzieje, że dobrze przedstawiłem swój problem... a teraz PROSZE O POMOCCCCCCC!!!!




epol9 - 2007-11-20, 19:07
" />ja mam D16A7 i od 2 tysięcy to sie zaczyna coś wogle dziać i nie uważam że jest toc cos dziwnego. tak ma być że trzeba auto troche wkręcić żeby jechało. Sprecyzuj o co chodzi że zaczyna skakać, jak to rozumieć?
Cykanie pod maską to prawdopodobnie nic innego jak dźwięk jaki wydają zawory proszące o ustawianienie, tzn. jak cykanie bardzo przypomina diesla to już napeweno czas na ustawianko a jeśli jeszcze nie jest tak głośno to możesz jeszcze troche pojeździć, lecz wizyta u mechanika się zbliża!
Jeśli chodzi o syczenie koło puszki z filtrem to w zasadzie nie wiem jak ma być w D15B1,może masz jakąś sportową wkładke filtra lub jakąś nieszczelność?



sailence - 2007-11-20, 23:18
" />jeśli dodasz nagle gazu na wolnych obrotach to filtr powietrza zassie dosyć szybko powietrze, stąd ten syk (czyli jest wszystko ok), gdybyś miał stożek i dobry dolot do niego to przy dodaniu gazu (w D16Z2) usłyszałbyś takie HYYYP

silników w naszych autkach nie ma co spuszczać do obrotów <2000 i pałować bo przy tym zakresie nie mają wogóle mocy i właśnie stąd ten efekt, jeśli chcesz płynnie przyśpieszać to zakręć silniczek do 5-6tys - zobaczysz jak ładnie "nie szarpie"



Proti - 2007-11-21, 00:03
" />bzdura, kazdy silnik powinien pracować równo na każdych obrotach, wogóle wyśmienita rada,

ja bym sprawdził rozrząd , ale obroty Ci faluja na obrotomierzu czy na silniku i to sluszysz, bo skakac tez moga przez padajacą cewke/moduł w aparacie




drakaa - 2007-11-21, 08:18
" />Problem był i to poważny.... samochód nie powinien się tak zachowywać: może niedokłądnie opisałem co mu dolegało stąd te wątpliwości:
- chodziło o to, że w przedziale obrotów 1000 - 2000 strasznie szarpało całym samochodem. skakał jak kangur (brak płynności w tym zakresie).

Ale co się okazało - czeski błąd - nie zauważyłem, że przewód wysokiego napiecia który idzie do pierwszej świecy był niedociśnięty... a cykanie to poprostu przeskakująca iskra
Teraz musze wymienić świece, bo ta napewno dostała w du*****e i to strasznie.



Ryba - 2007-11-21, 08:32
" />E tam
Ja bym się aż tak nie przejmował. Wyjmij tą świecę, oczyść w miejscu styku z kablem, to samo w kablu tak samo powierzchnie pracy, gdyż od słabej iskry odłożył się pewnie jakiś nagar



sailence - 2007-11-21, 09:42
" />



simon_55 - 2007-11-21, 21:44
" />drakaa, zacznij od reseta kompa przez kleme. ja mialem w d15b2 cos podobnego. juz mialem zamawiac nowy map sensor ale zrobilem reset i problem ustapil



drakaa - 2007-11-23, 07:27
" />Nie wiem ale nie wszyscy czytaja dokladnie... napisalem ze problem rozwiazany - problem poluzowana swieca. Ale podziekowal za rady. simon_55, komp to pierwsze co zrobilem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu