Problem z pracą motoru i zimnym startem
<mtm> - 2010-08-05, 19:02
" />Witam
Od kilku dni mam niemały problem ze startem/ paleniem motoru.
Normalnie na zimnym zapala tak:
http://w202.wrzuta.pl/film/2wE77FHAyZ3/d16a6_starting
jak widać pali jakoś dziwnie, jakby nie wszystkie gary naraz. Paliła tak przed jak i po swapie silnika (?)
Na ciepłym zapala od strzała
W ostatnich dniach miałem kilka takich samych sytuacji: obroty spadają bardzo nisko ( nawet ~200 rpm ksztusi się) i gaśnie, później problem z odpaleniem: przekaźnik działa/nie działa, jak przekaźnik zadziała to odpalę, ale zaraz zgaśnie albo odpali i jadę
Muszę odczekać swoje i to przewaźnie jest lekiem.
Niby problem to czasem nie działający przekaźnik pompy , ale :
1. Dlaczego jak już przekaźnik zadziała to zaraz spadają obroty i gaśnie i problem z odpaleniem ponawia się ?
2. Dlaczego ogólnie motor tak dziwnie pali nawet po swapie?
Czyżby pompa paliwa dawała słabe cisnienie ? jak to sprawdzić?
Damian - 2010-08-05, 19:13
" />Miałem taki sam problem jak odpaliłem było normalnie przejechałem troche zgasła musiałem odczekać chwile odpaliła mogłem jechać dalej krztusiła sie dziwnie chodziła tak jak by jej brakowało paliwa wymieniłem pompkę i jest malina;]
<mtm> - 2010-08-05, 19:18
" />A jak było z paleniem na zimnym ?
Jeżeli pompa to problem to wymieniam i jeżdżę, ale nauczyłem sie przy hani, żeby dokładnie sprawdzić przyczynę bo nieraz było tak, że nawymieniałem kupe części a przyczyna była gdzie indziej. Jak to sprawdzić czy to pompa? a może przewody paliwowe coś ? (napewno nic nie cieknie ani nie smierdzi bo jest garażowana i nie ma tego typu objawów.
Damian - 2010-08-05, 20:54
" />Sprawdź jakie ciśnienie daje pompka...
<mtm> - 2010-08-06, 18:42
" />Co do zimnego startu . . .
Jeżeli kilkukrotnie przekręce zapłon, aby podać paliwo kilkukrotnie to zapala tak samo jakbym przekręcił normalnie jeden raz.
Teoretycznie jeżeli byłaby to pompa to wówczas powinna mi palić normalnie od kopa po kilku podaniach paliwa a nie jak na filmiku. . .
?
HondaPolice - 2010-08-06, 21:24
" />Kable dobre bez przebić ?
Ryba - 2010-08-07, 04:17
" />
<mtm> - 2010-08-07, 16:33
" />Kable wizualnie dobre-nie popękane w każdym razie fabryczne. Mam jeszcze drugi komplet kabli-również fabryka więc sprawdze na nich, ale to raczej nie kable bo jak pisałem wcześniej miałem swapa razem z osprzętem a w poprzedniej hance silnik palił normalnie pozatym. . jeżeli problem byłby w kablach to chyba zapalałaby przy zimnym i ciepłym silniku tak samo ?
Jak sprawdzić stan kabli ?
Coraz bardziej przekonany jestem , że może to być ta pompa
ppiotrek - 2010-08-07, 17:17
" />nie słyszałem jeszcze, żeby komuś nawaliła pompa. według mnie bardziej prawdopodobną przyczyną usterki są stare kable, świece, filtr paliwa albo po prostu przekaźnik. poza tym czy zapłon może wpływać na to jak auto pali? poddaję takie pytanie do dyskusji.
<mtm> - 2010-08-07, 20:28
" />filtr paliwa wymieniany, świece nówki NGK , kable. . . . nie omieszkam sprawidzć. . . wg mojego wyczucia pompa sprawdze to w tygodniu
Ryba - 2010-08-08, 08:19
" />
ppiotrek - 2010-08-08, 15:44
" />Wyjątek potwierdza regułę? Faktycznie gumy miałeś zużyte... Zaczniesz jeździć autem to będą o wiele lepszezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
<mtm> - 2010-08-05, 19:02
" />Witam
Od kilku dni mam niemały problem ze startem/ paleniem motoru.
Normalnie na zimnym zapala tak:
http://w202.wrzuta.pl/film/2wE77FHAyZ3/d16a6_starting
jak widać pali jakoś dziwnie, jakby nie wszystkie gary naraz. Paliła tak przed jak i po swapie silnika (?)
Na ciepłym zapala od strzała
W ostatnich dniach miałem kilka takich samych sytuacji: obroty spadają bardzo nisko ( nawet ~200 rpm ksztusi się) i gaśnie, później problem z odpaleniem: przekaźnik działa/nie działa, jak przekaźnik zadziała to odpalę, ale zaraz zgaśnie albo odpali i jadę
Muszę odczekać swoje i to przewaźnie jest lekiem.
Niby problem to czasem nie działający przekaźnik pompy , ale :
1. Dlaczego jak już przekaźnik zadziała to zaraz spadają obroty i gaśnie i problem z odpaleniem ponawia się ?
2. Dlaczego ogólnie motor tak dziwnie pali nawet po swapie?
Czyżby pompa paliwa dawała słabe cisnienie ? jak to sprawdzić?
Damian - 2010-08-05, 19:13
" />Miałem taki sam problem jak odpaliłem było normalnie przejechałem troche zgasła musiałem odczekać chwile odpaliła mogłem jechać dalej krztusiła sie dziwnie chodziła tak jak by jej brakowało paliwa wymieniłem pompkę i jest malina;]
<mtm> - 2010-08-05, 19:18
" />A jak było z paleniem na zimnym ?
Jeżeli pompa to problem to wymieniam i jeżdżę, ale nauczyłem sie przy hani, żeby dokładnie sprawdzić przyczynę bo nieraz było tak, że nawymieniałem kupe części a przyczyna była gdzie indziej. Jak to sprawdzić czy to pompa? a może przewody paliwowe coś ? (napewno nic nie cieknie ani nie smierdzi bo jest garażowana i nie ma tego typu objawów.
Damian - 2010-08-05, 20:54
" />Sprawdź jakie ciśnienie daje pompka...
<mtm> - 2010-08-06, 18:42
" />Co do zimnego startu . . .
Jeżeli kilkukrotnie przekręce zapłon, aby podać paliwo kilkukrotnie to zapala tak samo jakbym przekręcił normalnie jeden raz.
Teoretycznie jeżeli byłaby to pompa to wówczas powinna mi palić normalnie od kopa po kilku podaniach paliwa a nie jak na filmiku. . .
?
HondaPolice - 2010-08-06, 21:24
" />Kable dobre bez przebić ?
Ryba - 2010-08-07, 04:17
" />
<mtm> - 2010-08-07, 16:33
" />Kable wizualnie dobre-nie popękane w każdym razie fabryczne. Mam jeszcze drugi komplet kabli-również fabryka więc sprawdze na nich, ale to raczej nie kable bo jak pisałem wcześniej miałem swapa razem z osprzętem a w poprzedniej hance silnik palił normalnie pozatym. . jeżeli problem byłby w kablach to chyba zapalałaby przy zimnym i ciepłym silniku tak samo ?
Jak sprawdzić stan kabli ?
Coraz bardziej przekonany jestem , że może to być ta pompa
ppiotrek - 2010-08-07, 17:17
" />nie słyszałem jeszcze, żeby komuś nawaliła pompa. według mnie bardziej prawdopodobną przyczyną usterki są stare kable, świece, filtr paliwa albo po prostu przekaźnik. poza tym czy zapłon może wpływać na to jak auto pali? poddaję takie pytanie do dyskusji.
<mtm> - 2010-08-07, 20:28
" />filtr paliwa wymieniany, świece nówki NGK , kable. . . . nie omieszkam sprawidzć. . . wg mojego wyczucia pompa sprawdze to w tygodniu
Ryba - 2010-08-08, 08:19
" />
ppiotrek - 2010-08-08, 15:44
" />Wyjątek potwierdza regułę? Faktycznie gumy miałeś zużyte... Zaczniesz jeździć autem to będą o wiele lepsze