Problem z rozrusznikiem/elektryka
Peblos - 2007-11-23, 06:24
" />To tak niecały miesiac temu stałem sie szczęsliwym właścicielem leciwej Hondy (1.5 z 88 roku) no i juz sie zaczyna... ale coz liczyłem sie z tym
Problem polega na tym ze wymątowałem rozrusznik na krutko podłaczyłem i kręci a w autku zero reakcji przekręcam stacyjke i cisza... nic sie nie dzieje absolutna cisza nie zaskakuje wogole automat...
Super mechanikiem to ja nie jestem wiec potrzebuje porady....
w sumie mam nadzieje ze moze to być np bezpiecznik.. ale wie ktos ktory za to odpowiada??
Lub co moze być przyczyną?? jutro bede sie za to zabierać wiec wdzieczny bede za wszelakie sugestie...
akumulator sprawy jak co ubiegając co poniektóre rady
Ryba - 2007-11-23, 07:30
" />Jeżeli na krótko działa to przyczyny musisz szukać w okablowaniu budy:
- Masa silnika (z tego co pamiętam na skrzynię/rozrusznik nie ma osobnej )
- Kabel + rozrusznika
- Kabel "sygnałowy" do automatu
Być może coś się stało w stacyjce, ale raczej bym tego nie obstawiał
Najprostsza metoda na wykrycie niesprawności automatu rozrusznika (rozrusznik musi być w aucie):
1 koleś trzyma cały czas przekręcony kluczyk od stacyjki tak jakby chciał zapalić, a 2 stuka lekko w obudowe automatu. Jeśli po takim zabiegu auto odpala to automat jest do wymiany.
Najpierw sprawdź tym sposobem automat, jeśli nie podziała przejdź do kabli, chociaż wydaje mi się, że na 70-80% to będzie automat, gdyż jak się zaczyna psuć to takie właśnie jaja z nim są
stealth - 2007-11-23, 16:43
" />Peblos, na krótko rozrusznik kręci, ale czy zębnik się wysuwa?
Ja bym zmostkował na moment zacisk automatu z 12V z akumulatora i sprawdził czy wówczas kręci i się zazębia. Jeśli tak - wina gdzieś w obwodzie stacyjki. Jeżeli nie, to pewnie sam automat. W rozruszniku nippon denso z przekładnią nie ma typowego bendiksa przesuwanego dźwigienką w stronę wieńca na kole zamachowym, stąd chyba mała szansa żeby się zacinał.
No i posprawdzaj wszystkie przewody czy są podłączone prawidłowo.
Ryba - 2007-11-23, 20:19
" />Na pewno nie zaszkodzi ale czy jest sens ?? W każdym samochodzie jaki dotychczas widziałem jest 1 masa podłączona przeważnie do silnika - więc 1 starcza. Ważniejsza jest raczej czystość połączenia i dobre przewodzenie
stealth - 2007-11-24, 20:00
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Peblos - 2007-11-23, 06:24
" />To tak niecały miesiac temu stałem sie szczęsliwym właścicielem leciwej Hondy (1.5 z 88 roku) no i juz sie zaczyna... ale coz liczyłem sie z tym
Problem polega na tym ze wymątowałem rozrusznik na krutko podłaczyłem i kręci a w autku zero reakcji przekręcam stacyjke i cisza... nic sie nie dzieje absolutna cisza nie zaskakuje wogole automat...
Super mechanikiem to ja nie jestem wiec potrzebuje porady....
w sumie mam nadzieje ze moze to być np bezpiecznik.. ale wie ktos ktory za to odpowiada??
Lub co moze być przyczyną?? jutro bede sie za to zabierać wiec wdzieczny bede za wszelakie sugestie...
akumulator sprawy jak co ubiegając co poniektóre rady
Ryba - 2007-11-23, 07:30
" />Jeżeli na krótko działa to przyczyny musisz szukać w okablowaniu budy:
- Masa silnika (z tego co pamiętam na skrzynię/rozrusznik nie ma osobnej )
- Kabel + rozrusznika
- Kabel "sygnałowy" do automatu
Być może coś się stało w stacyjce, ale raczej bym tego nie obstawiał
Najprostsza metoda na wykrycie niesprawności automatu rozrusznika (rozrusznik musi być w aucie):
1 koleś trzyma cały czas przekręcony kluczyk od stacyjki tak jakby chciał zapalić, a 2 stuka lekko w obudowe automatu. Jeśli po takim zabiegu auto odpala to automat jest do wymiany.
Najpierw sprawdź tym sposobem automat, jeśli nie podziała przejdź do kabli, chociaż wydaje mi się, że na 70-80% to będzie automat, gdyż jak się zaczyna psuć to takie właśnie jaja z nim są
stealth - 2007-11-23, 16:43
" />Peblos, na krótko rozrusznik kręci, ale czy zębnik się wysuwa?
Ja bym zmostkował na moment zacisk automatu z 12V z akumulatora i sprawdził czy wówczas kręci i się zazębia. Jeśli tak - wina gdzieś w obwodzie stacyjki. Jeżeli nie, to pewnie sam automat. W rozruszniku nippon denso z przekładnią nie ma typowego bendiksa przesuwanego dźwigienką w stronę wieńca na kole zamachowym, stąd chyba mała szansa żeby się zacinał.
No i posprawdzaj wszystkie przewody czy są podłączone prawidłowo.
Ryba - 2007-11-23, 20:19
" />Na pewno nie zaszkodzi ale czy jest sens ?? W każdym samochodzie jaki dotychczas widziałem jest 1 masa podłączona przeważnie do silnika - więc 1 starcza. Ważniejsza jest raczej czystość połączenia i dobre przewodzenie
stealth - 2007-11-24, 20:00
" />