Problem z układem chłodniczym
el_kozako - 2010-03-01, 10:40
" />Witam wszystkie tęgie głowy
Problem jest taki:
- Jak się silnik rozgrzeje, puchnie górny wąż,
- odpowietrzanie nic nie daje bo leci płyn przez zaworek - teoretycznie ok.
- Wiatrak się nie załącza, ale jest sprawny bo pod +12V kręci.
- Termostat jet sprawny - testowałem w domu.
- Jeśli ma to znaczenie, to olej był wymieniany jakieś 3 dni temu z filtrem. Koleś który wymieniał, jak go pytałem o stan starego oleju mówił, że jest okej.
- Korek od wlewu oleju czysty - brak wody,
- korek od chłodnicy bez majonezu
- auto troche kopci na biało ale to kwestia temperatury otoczenia, w sensie, że raz kopci a jak jest cieplej to nie.
- ostatnio na spuchniętym wężu odkręciłem korek wywaliło płyn - normalne, ale czemu nie wylało go do zbiornika wyrównawczego ? Dodam, że chłodnica ma jakieś 2 - 3 miesiące i przy sprawdzaniu termostatu przepłukałem ją i zalałem świeżym płynem.
CO TO MOŻE BYĆ
Co moge jeszcze sprawdzić W przyszłym tygodniu wymieniam pasek rozrządu to lukne na pompe, ale watpie , że to to.
Już nie wiem co robić
n0rbi666 - 2010-03-01, 14:24
" />A korek na chłodnicy jaki ? 0.9 czy 1.1 ?
el_kozako - 2010-03-01, 18:12
" />1.1
oktanxxx - 2010-03-01, 21:09
" />Może z pompą wody coś nie tak?
el_kozako - 2010-03-01, 21:23
" />W sumie gdyby pompa wody była walnięta, to bym 50km bez rozsadzenia układu nie dał rady przejechać. Spróbuje wyciągnąć termostat i wtedy zobacze czy to na pewno nie on. Korek podmienie z sąsiadem na 0.9. Trzeba kombinować
n0rbi666 - 2010-03-01, 21:28
" />Heh, kombinuj, a ja będę patrzył - bo mam ten sam problem
Korek wymieniłem z 1.1 na 0.9 - i nic nie pomogło, ze zbiorniczka sobie płyn zasysa, a nie wraca do niego
el_kozako - 2010-03-02, 08:41
" />Jak nie bedzie padać to wydupcam dzisiaj termostat i pokruzuje troche żeby zobaczyć jak wtedy sytuacja bedzie wyglądać Bo zapomniałem dodać, że termostat niby sprawny ale wąż dolny nie puchnie
n0rbi666 - 2010-03-02, 18:44
" />U mnie też wąż dolny jest ok - a nawet trochę zimny, ale sprawdzałem to przy mrozach, dmuchawa odpalona - więc miał prawo być chłodny
A teraz przeczytałem resztę - i mam praktycznie wszystkie objawy takie same No oprócz wentylatora, bo ten bez problemów się załącza.
el_kozako - 2010-03-03, 18:27
" />Wedle obietnicy wydupcyłem termostat , zrobiłem prowizoryczną uszczelke i heja w miasto. 20 minutowy OS przez miasto - nie oszczędzałem hanki. Zatrzymałem się otwieram maske a tam wszystko jak trzeba, czyli elegancko, węże ok, oba ciepłe. Czyli przyczyną był pozornie działający termostat Juto zakładam nowy i heja banana. Kamień z serca bo długi czas kombinowałem.
A tak wogóle to przy ilu stopniach wentylator się załącza?
EDIT :
Wymieniłem dziada i wąż na dole łapie temperature czyli okej, górny jeszcze troche napuchnięty, ale odpowietrze solidnie i wymienie wąż górny na kolankowy bo ten mam nieźle poskręcany - potyczki ciąg dalszy
dEboo - 2010-03-07, 11:01
" />nie wiem przy jakiej temp się załącza ale w zimie raczej tego nie zobaczysz..... u mnie w lato przy upałach rzadko kiedy się włączał wentylator a co dopiero w zimie. Układ chłodzenia w hondach jest dobrze przemyślany.
el_kozako - 2010-03-11, 13:42
" />Wkur*ić się to mało Od nowa zakładałem i płukałem chłodnice, wymieniłem termostat, odpowietrzyłem i dalej wąż górny puchnie Dodam, że duży obieg też chodzi bo dolny wąż ciepły
Błagam Was, doradźcie coś bo mnie już uj strzela
dEboo - 2010-03-11, 17:01
" />pompa wody lub uszczelka pod głowicą w takim razie zostaje.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
el_kozako - 2010-03-01, 10:40
" />Witam wszystkie tęgie głowy
Problem jest taki:
- Jak się silnik rozgrzeje, puchnie górny wąż,
- odpowietrzanie nic nie daje bo leci płyn przez zaworek - teoretycznie ok.
- Wiatrak się nie załącza, ale jest sprawny bo pod +12V kręci.
- Termostat jet sprawny - testowałem w domu.
- Jeśli ma to znaczenie, to olej był wymieniany jakieś 3 dni temu z filtrem. Koleś który wymieniał, jak go pytałem o stan starego oleju mówił, że jest okej.
- Korek od wlewu oleju czysty - brak wody,
- korek od chłodnicy bez majonezu
- auto troche kopci na biało ale to kwestia temperatury otoczenia, w sensie, że raz kopci a jak jest cieplej to nie.
- ostatnio na spuchniętym wężu odkręciłem korek wywaliło płyn - normalne, ale czemu nie wylało go do zbiornika wyrównawczego ? Dodam, że chłodnica ma jakieś 2 - 3 miesiące i przy sprawdzaniu termostatu przepłukałem ją i zalałem świeżym płynem.
CO TO MOŻE BYĆ
Co moge jeszcze sprawdzić W przyszłym tygodniu wymieniam pasek rozrządu to lukne na pompe, ale watpie , że to to.
Już nie wiem co robić
n0rbi666 - 2010-03-01, 14:24
" />A korek na chłodnicy jaki ? 0.9 czy 1.1 ?
el_kozako - 2010-03-01, 18:12
" />1.1
oktanxxx - 2010-03-01, 21:09
" />Może z pompą wody coś nie tak?
el_kozako - 2010-03-01, 21:23
" />W sumie gdyby pompa wody była walnięta, to bym 50km bez rozsadzenia układu nie dał rady przejechać. Spróbuje wyciągnąć termostat i wtedy zobacze czy to na pewno nie on. Korek podmienie z sąsiadem na 0.9. Trzeba kombinować
n0rbi666 - 2010-03-01, 21:28
" />Heh, kombinuj, a ja będę patrzył - bo mam ten sam problem
Korek wymieniłem z 1.1 na 0.9 - i nic nie pomogło, ze zbiorniczka sobie płyn zasysa, a nie wraca do niego
el_kozako - 2010-03-02, 08:41
" />Jak nie bedzie padać to wydupcam dzisiaj termostat i pokruzuje troche żeby zobaczyć jak wtedy sytuacja bedzie wyglądać Bo zapomniałem dodać, że termostat niby sprawny ale wąż dolny nie puchnie
n0rbi666 - 2010-03-02, 18:44
" />U mnie też wąż dolny jest ok - a nawet trochę zimny, ale sprawdzałem to przy mrozach, dmuchawa odpalona - więc miał prawo być chłodny
A teraz przeczytałem resztę - i mam praktycznie wszystkie objawy takie same No oprócz wentylatora, bo ten bez problemów się załącza.
el_kozako - 2010-03-03, 18:27
" />Wedle obietnicy wydupcyłem termostat , zrobiłem prowizoryczną uszczelke i heja w miasto. 20 minutowy OS przez miasto - nie oszczędzałem hanki. Zatrzymałem się otwieram maske a tam wszystko jak trzeba, czyli elegancko, węże ok, oba ciepłe. Czyli przyczyną był pozornie działający termostat Juto zakładam nowy i heja banana. Kamień z serca bo długi czas kombinowałem.
A tak wogóle to przy ilu stopniach wentylator się załącza?
EDIT :
Wymieniłem dziada i wąż na dole łapie temperature czyli okej, górny jeszcze troche napuchnięty, ale odpowietrze solidnie i wymienie wąż górny na kolankowy bo ten mam nieźle poskręcany - potyczki ciąg dalszy
dEboo - 2010-03-07, 11:01
" />nie wiem przy jakiej temp się załącza ale w zimie raczej tego nie zobaczysz..... u mnie w lato przy upałach rzadko kiedy się włączał wentylator a co dopiero w zimie. Układ chłodzenia w hondach jest dobrze przemyślany.
el_kozako - 2010-03-11, 13:42
" />Wkur*ić się to mało Od nowa zakładałem i płukałem chłodnice, wymieniłem termostat, odpowietrzyłem i dalej wąż górny puchnie Dodam, że duży obieg też chodzi bo dolny wąż ciepły
Błagam Was, doradźcie coś bo mnie już uj strzela
dEboo - 2010-03-11, 17:01
" />pompa wody lub uszczelka pod głowicą w takim razie zostaje.