Problem z właściwą dawką paliwa
Gesiu - 2007-12-20, 12:19
" />Witam,
proszę o rade w następującej sprawie: Niedawno zakupione auto zaczęło sprawiać mi nastepujące problemy:
1) Nie zapala na ciepłym silniku
przy tym wszystkim przekaźnik się załącza (słychać tzw "cyk") Jak powiedziałem dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Zima i mróz mu nie straszne. Chociaz problem ten był już gdzies opisywany to nie znalazł jednoznacznego rozwiązania. Piszę o tym problemie gdyż wg mojego mechanika (pasjonat, samouk) łączy się on z drugim problemem. Oto on:
2) auto skacze (zrywa) przy dodawaniu gazu. Problem ten zaczyna być szczególnie silny gdy auto sie rozgrzeje do normalnej temperatury. Gdy pedał gazu jest na stałym ustalonym poziomie autem nie szarpie - nie zrywa go. Wciskanie pedału gazu powoduje ten fatalny efekt. Im wyższy bieg tym ten efekt (szarpania) jest mniejszy. Szczególnie uciążliwy jest na drugim biegu.
Innymi słowy auto sprawuje się dobrze przez krótką chwilę do momentuy gdy osiągnie temperaturę normalnej pracy.
Warto przy tej okazjo dodać jeszcze jeden szczegół: Korpus aparatu zapłonowego w swej metalowej cześci jest (z nieznanych mi powodów) nacięty pilarką kątową. W taki sposób, iż nie stanowi on szczelnej obudowy jest w nim dziura o przekroju wąskiego długiego prostokąta. Wyglada jakby ktoś (zanim go tam wmontował, bo ewidentnie nacięcie to, jest zrobione na wymontowanym korpusie lub całym aparacie) wmontował taki własnie bo innego nie miał, zdobył gdzies z niewiadomego źródła.
Przy kupnie auta przedstawiciel autoryzowanego serwisu zwrócił uwagę na ten fakt (bo to dziwne) ale stwierdził, ze tak nie powinno być. Nie stwierdził natomiast też, że będzie to problemem - przypadek wyjątkowy - podczas normalnego uzytkowania nie sposób dorobić się takiej dziury w tym korpusie.
Zdaniem mojego mechanika, które w duzej cześci popieram, problemem moze wlasnie być:
- przekaźnik
- pompa paliwa
- aparat zapłonowy (konkretnie cewka)
- fakt dziurawego korpusu w aparacie zapłonowym
podczas dotychczasowych prac. Odrzucono czujnik temperatury płynu do komputera (wymieniliśmy) oraz sondę lambda (przemierzona)
No i cóż... Czekam na rady, propozycje.
qpx - 2007-12-20, 13:08
" />przelutuj przekaźnik paliwa, jak nadal będzie to samo, to będziemy szukali usterki dalej...
Gesiu - 2007-12-20, 13:14
" />Hmm. A czy fakt, iż słychać jak przekaźnik zaskakuje nie oznacza, że jest on sprawny??
Grzegorz G.
qpx - 2007-12-20, 16:33
" />Gesiu, wiele osób już tak miało na zinym auto pali dobrze, na rozgrzanym nie odpala itp. przelutowali cały przekaźnik - usterki ustały.
Poczytaj tu sobie:
http://www.civic4g.pl/forum/topics9/811.htm
Jak przelutujesz przekaźnik i nadal będzie źle to poszukamy dalej
EDIT: jak coś to możesz pisać na gg, odpowiem szybciej, bo na forum ciągle mnie nie ma
Gesiu - 2007-12-21, 19:14
" />Witam,
przelutowałem przekaźnik, mimo iż nie widać było na nim śladów tzw "zimnych lutów" Szarpanie w żaden sposób nie ustało. Jesli chodzi o zapalanie na ciepłym silniku to nie udało mi się jeszcze zasymulować sytuacji w której problem by się pojawił. Więc nie wiem czy problem ten jeszcze posiadam ani też czy zniknął. Szarpanie autem tak mnie wkurzyło, że pojechałem tylko do sklepu po browar i własnie go pije. Testów zapłonu na ciepłym dokonam jutro. Eeeh. Sprawdza się stara zasada: "Stare auto i młoda żona to nie masz na nic czasu ani pięniędzy"
G
wodar1 - 2007-12-21, 19:27
" />mam ten sam problem tylko najdziwniejsze ze na gazie jest wszystko ok. przerywanie na benzynie sie konczy powyzej 3500. probowalem sprawdzic wtryski ale jeden nie chce wyjsc a drugi wyglada ok. bledow zadnych.
qpx - 2007-12-21, 20:11
" />Gesiu, filtr paliwa w jakim stanie?
Dzilas - 2007-12-21, 22:50
" />
Gesiu - 2007-12-22, 11:44
" />Witam,
zdecydowanie jako chwilowa przerwa w dostawie paliwa. Nie towarzyszą temu żadne efekty dzwiękowe.
Wymieniłem filtr paliwa a i przy okazji filtr powietrza.
Nie pomogło
G
qpx - 2007-12-22, 22:15
" />i jak ma ktoś jakieś pomysły...?? Pomóżcie koledze!
wodar1 - 2007-12-23, 14:21
" />ja ostatnio moja troche przepalowalem tak ze 3km ze 160km/h na blacie i jest jakby lepiej na serio
Dzilas - 2007-12-23, 14:54
" />jeszce bym obstawial swiece i kable zaplonowe. najlepiej podmienic na dobre, bo organoleprycznie patrzac na nie moze nam sie wydawac, ze sa dobre.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Gesiu - 2007-12-20, 12:19
" />Witam,
proszę o rade w następującej sprawie: Niedawno zakupione auto zaczęło sprawiać mi nastepujące problemy:
1) Nie zapala na ciepłym silniku
przy tym wszystkim przekaźnik się załącza (słychać tzw "cyk") Jak powiedziałem dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Zima i mróz mu nie straszne. Chociaz problem ten był już gdzies opisywany to nie znalazł jednoznacznego rozwiązania. Piszę o tym problemie gdyż wg mojego mechanika (pasjonat, samouk) łączy się on z drugim problemem. Oto on:
2) auto skacze (zrywa) przy dodawaniu gazu. Problem ten zaczyna być szczególnie silny gdy auto sie rozgrzeje do normalnej temperatury. Gdy pedał gazu jest na stałym ustalonym poziomie autem nie szarpie - nie zrywa go. Wciskanie pedału gazu powoduje ten fatalny efekt. Im wyższy bieg tym ten efekt (szarpania) jest mniejszy. Szczególnie uciążliwy jest na drugim biegu.
Innymi słowy auto sprawuje się dobrze przez krótką chwilę do momentuy gdy osiągnie temperaturę normalnej pracy.
Warto przy tej okazjo dodać jeszcze jeden szczegół: Korpus aparatu zapłonowego w swej metalowej cześci jest (z nieznanych mi powodów) nacięty pilarką kątową. W taki sposób, iż nie stanowi on szczelnej obudowy jest w nim dziura o przekroju wąskiego długiego prostokąta. Wyglada jakby ktoś (zanim go tam wmontował, bo ewidentnie nacięcie to, jest zrobione na wymontowanym korpusie lub całym aparacie) wmontował taki własnie bo innego nie miał, zdobył gdzies z niewiadomego źródła.
Przy kupnie auta przedstawiciel autoryzowanego serwisu zwrócił uwagę na ten fakt (bo to dziwne) ale stwierdził, ze tak nie powinno być. Nie stwierdził natomiast też, że będzie to problemem - przypadek wyjątkowy - podczas normalnego uzytkowania nie sposób dorobić się takiej dziury w tym korpusie.
Zdaniem mojego mechanika, które w duzej cześci popieram, problemem moze wlasnie być:
- przekaźnik
- pompa paliwa
- aparat zapłonowy (konkretnie cewka)
- fakt dziurawego korpusu w aparacie zapłonowym
podczas dotychczasowych prac. Odrzucono czujnik temperatury płynu do komputera (wymieniliśmy) oraz sondę lambda (przemierzona)
No i cóż... Czekam na rady, propozycje.
qpx - 2007-12-20, 13:08
" />przelutuj przekaźnik paliwa, jak nadal będzie to samo, to będziemy szukali usterki dalej...
Gesiu - 2007-12-20, 13:14
" />Hmm. A czy fakt, iż słychać jak przekaźnik zaskakuje nie oznacza, że jest on sprawny??
Grzegorz G.
qpx - 2007-12-20, 16:33
" />Gesiu, wiele osób już tak miało na zinym auto pali dobrze, na rozgrzanym nie odpala itp. przelutowali cały przekaźnik - usterki ustały.
Poczytaj tu sobie:
http://www.civic4g.pl/forum/topics9/811.htm
Jak przelutujesz przekaźnik i nadal będzie źle to poszukamy dalej
EDIT: jak coś to możesz pisać na gg, odpowiem szybciej, bo na forum ciągle mnie nie ma
Gesiu - 2007-12-21, 19:14
" />Witam,
przelutowałem przekaźnik, mimo iż nie widać było na nim śladów tzw "zimnych lutów" Szarpanie w żaden sposób nie ustało. Jesli chodzi o zapalanie na ciepłym silniku to nie udało mi się jeszcze zasymulować sytuacji w której problem by się pojawił. Więc nie wiem czy problem ten jeszcze posiadam ani też czy zniknął. Szarpanie autem tak mnie wkurzyło, że pojechałem tylko do sklepu po browar i własnie go pije. Testów zapłonu na ciepłym dokonam jutro. Eeeh. Sprawdza się stara zasada: "Stare auto i młoda żona to nie masz na nic czasu ani pięniędzy"
G
wodar1 - 2007-12-21, 19:27
" />mam ten sam problem tylko najdziwniejsze ze na gazie jest wszystko ok. przerywanie na benzynie sie konczy powyzej 3500. probowalem sprawdzic wtryski ale jeden nie chce wyjsc a drugi wyglada ok. bledow zadnych.
qpx - 2007-12-21, 20:11
" />Gesiu, filtr paliwa w jakim stanie?
Dzilas - 2007-12-21, 22:50
" />
Gesiu - 2007-12-22, 11:44
" />Witam,
zdecydowanie jako chwilowa przerwa w dostawie paliwa. Nie towarzyszą temu żadne efekty dzwiękowe.
Wymieniłem filtr paliwa a i przy okazji filtr powietrza.
Nie pomogło
G
qpx - 2007-12-22, 22:15
" />i jak ma ktoś jakieś pomysły...?? Pomóżcie koledze!
wodar1 - 2007-12-23, 14:21
" />ja ostatnio moja troche przepalowalem tak ze 3km ze 160km/h na blacie i jest jakby lepiej na serio
Dzilas - 2007-12-23, 14:54
" />jeszce bym obstawial swiece i kable zaplonowe. najlepiej podmienic na dobre, bo organoleprycznie patrzac na nie moze nam sie wydawac, ze sa dobre.