Problem z wolnymi obrotami....
Qjawa - 2006-10-14, 22:03
" />Wiem, że napiszecie mi, że to juz było ale szukałem i nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi.
Chciałem dziś podkręcić sobie oborty i więc sprawa pierwsza i na początek najwazniejsza. Przeczytałem tutka z stąd i prawie wszystko wiem ale...
1. Gdzie jest ta wtyczka w D15B2 od podlaczenia elektrycznego od ukladu IAC? To jest może to:


Jeżeli tak to jest OK i to odłanczałem.
Oborciki po odłączeniu tej wtyczki ładnie wyregulowałem. Silnik chodził na poziomie 700-800 rpm i było ok. Zgasiłem podłączyłem spowrootem tę kosteczkę i zrobiłem reset ECU. Jak ponownie odpaliłem to obroty były na poziomie 1500. Chwilę skakały ale się uspokoiły ale nie spadłu nawet ciutkę.
I tu zadam Was fachowcą 3 pytania:
1.Dlaczego po podłączeniu kostu IAC obroty były tak wysokie?
2.Co się stanie jak je wyregukuje bez odłączania tego układu?
3. Czy to napewno te kostkę odpinałem (CHECK zapalił się)?
Może to któraś z tych kostek:

A tą śrubą w kółku regulowałem oborty. Jest troche niewidooczna ale posiadacze D15B2 chyba wiedzą o co loto.
Sory za jakoś zdjęć ale robione były telefonem a apratu cyfrowgo nie posiadam
Randal - 2006-10-14, 22:14
" />Tak, dobrą wtyczkę odłączałeś.
Jeśli robiłes to ściśle według opisu (rozgrzany silnik, wyłączone odbiorniki, światła) to powinno być ok.
Qjawa - 2006-10-14, 22:18
" />No właśnie wszystko było wg. opisu. I to mnie bardzo dziwi. Silniczek krokowy jest chyba też OK bo jak sobie chodzi na jałowym biegu i włączę np: światła to spadną na dosłownie sekundkę o ok. 100 rpm i powracają do normy. NIe wiem o co chosi.
NoRo - 2006-10-15, 04:30
" />Ja znów mam tak, że po wyregulowaniu obrotów i podłaczenia krokowego skaczą cały czas od 900 do 1500 Nie wiem co jest grane czy silnik krokowy zepsuty czy coś źle zrobiłem, mogę jedynie napisać że jak odepnę krokowy to chodzi równiutko na 800...
elmer - 2006-10-15, 08:34
" />Reset po tej regulacji trzeba zrobić na zupełnie zimnym silniku i dopiero gdy się silnik w pełni rozgrzeje (wentylator się włączy) można zacząć jeździć.
Qjawa - 2006-10-15, 12:38
" />No to może chyba tak zrobie jak polecił elmer. A co się stanie złego jak wyreguleuje obroty nie odłanczając IAC??
elmer - 2006-10-15, 12:44
" />Nic złego się nie stanie, ale może nie być do końca wyregulowane jak chcesz.
To jest trochę bez sensu ogólnie, bo obroty się reguluje na w pełni rozgrzanym, a reset na kompletnie zimnym. Ale u mnie tylko w ten sposób dawało to efekty.
Qjawa - 2006-10-15, 12:48
" />No to jutro po pracy go wyreguluje bez IAC i poczekam aż ostygnie a potem reset i zobaczymy.
simon_55 - 2006-10-16, 22:11
" />napisz jak mozesz jakie efekty
Qjawa - 2006-10-17, 13:23
" />No i dupa za przeproszeniem. Wyregulwałem na ciepłym, reset zrobiłem na zimnym i dalej to samo. Wkurzyłem się, pokręciełm, "postukalem" i ustawiłem po swojemu: odłączyłem IAC, ustawiłem miniamalne obroty-tak żeby nie zgasł i podłączyłem IAC i jak zimny reset. Trzyma się na granicy 900-1000-troche dużo ale co zrobić. Nie mam teraz czasu, może w weekend podjade do mojego mechasa żeby looknoł.
A może ktoś ma jakiś inny pomysł na dolegliwość mojej Hanki?
qchar - 2006-11-05, 21:21
" />mam pytanko, czy może ktoś mi przesłać zdjęcie silnika D15B2, bo z dowodu rejestracyjnego wynika że taki mam, ale patrząc po zdjęciach to mój wygląda identycznie jak w turtorialu http://www.civic4g.pl/forum/topics9/17.htm, więc nie wiem czemu u kolegi Qjawy na zdjęciach wygląda to nieco inaczej, i czemu miał jakieś problemy z powyższym turtorialem, u mnie wszystko jest tak jak tam opisane.
Randal - 2006-11-05, 21:51
" />D15B2 jest pokazany TUTAJ na 3 zdjęciu (nie licząc tego tytułowego fotosa) w białym civicu z czarnym zderzakiem.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Qjawa - 2006-10-14, 22:03
" />Wiem, że napiszecie mi, że to juz było ale szukałem i nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi.
Chciałem dziś podkręcić sobie oborty i więc sprawa pierwsza i na początek najwazniejsza. Przeczytałem tutka z stąd i prawie wszystko wiem ale...
1. Gdzie jest ta wtyczka w D15B2 od podlaczenia elektrycznego od ukladu IAC? To jest może to:


Jeżeli tak to jest OK i to odłanczałem.
Oborciki po odłączeniu tej wtyczki ładnie wyregulowałem. Silnik chodził na poziomie 700-800 rpm i było ok. Zgasiłem podłączyłem spowrootem tę kosteczkę i zrobiłem reset ECU. Jak ponownie odpaliłem to obroty były na poziomie 1500. Chwilę skakały ale się uspokoiły ale nie spadłu nawet ciutkę.
I tu zadam Was fachowcą 3 pytania:
1.Dlaczego po podłączeniu kostu IAC obroty były tak wysokie?
2.Co się stanie jak je wyregukuje bez odłączania tego układu?
3. Czy to napewno te kostkę odpinałem (CHECK zapalił się)?
Może to któraś z tych kostek:

A tą śrubą w kółku regulowałem oborty. Jest troche niewidooczna ale posiadacze D15B2 chyba wiedzą o co loto.
Sory za jakoś zdjęć ale robione były telefonem a apratu cyfrowgo nie posiadam
Randal - 2006-10-14, 22:14
" />Tak, dobrą wtyczkę odłączałeś.
Jeśli robiłes to ściśle według opisu (rozgrzany silnik, wyłączone odbiorniki, światła) to powinno być ok.
Qjawa - 2006-10-14, 22:18
" />No właśnie wszystko było wg. opisu. I to mnie bardzo dziwi. Silniczek krokowy jest chyba też OK bo jak sobie chodzi na jałowym biegu i włączę np: światła to spadną na dosłownie sekundkę o ok. 100 rpm i powracają do normy. NIe wiem o co chosi.
NoRo - 2006-10-15, 04:30
" />Ja znów mam tak, że po wyregulowaniu obrotów i podłaczenia krokowego skaczą cały czas od 900 do 1500 Nie wiem co jest grane czy silnik krokowy zepsuty czy coś źle zrobiłem, mogę jedynie napisać że jak odepnę krokowy to chodzi równiutko na 800...
elmer - 2006-10-15, 08:34
" />Reset po tej regulacji trzeba zrobić na zupełnie zimnym silniku i dopiero gdy się silnik w pełni rozgrzeje (wentylator się włączy) można zacząć jeździć.
Qjawa - 2006-10-15, 12:38
" />No to może chyba tak zrobie jak polecił elmer. A co się stanie złego jak wyreguleuje obroty nie odłanczając IAC??
elmer - 2006-10-15, 12:44
" />Nic złego się nie stanie, ale może nie być do końca wyregulowane jak chcesz.
To jest trochę bez sensu ogólnie, bo obroty się reguluje na w pełni rozgrzanym, a reset na kompletnie zimnym. Ale u mnie tylko w ten sposób dawało to efekty.
Qjawa - 2006-10-15, 12:48
" />No to jutro po pracy go wyreguluje bez IAC i poczekam aż ostygnie a potem reset i zobaczymy.
simon_55 - 2006-10-16, 22:11
" />napisz jak mozesz jakie efekty
Qjawa - 2006-10-17, 13:23
" />No i dupa za przeproszeniem. Wyregulwałem na ciepłym, reset zrobiłem na zimnym i dalej to samo. Wkurzyłem się, pokręciełm, "postukalem" i ustawiłem po swojemu: odłączyłem IAC, ustawiłem miniamalne obroty-tak żeby nie zgasł i podłączyłem IAC i jak zimny reset. Trzyma się na granicy 900-1000-troche dużo ale co zrobić. Nie mam teraz czasu, może w weekend podjade do mojego mechasa żeby looknoł.
A może ktoś ma jakiś inny pomysł na dolegliwość mojej Hanki?
qchar - 2006-11-05, 21:21
" />mam pytanko, czy może ktoś mi przesłać zdjęcie silnika D15B2, bo z dowodu rejestracyjnego wynika że taki mam, ale patrząc po zdjęciach to mój wygląda identycznie jak w turtorialu http://www.civic4g.pl/forum/topics9/17.htm, więc nie wiem czemu u kolegi Qjawy na zdjęciach wygląda to nieco inaczej, i czemu miał jakieś problemy z powyższym turtorialem, u mnie wszystko jest tak jak tam opisane.
Randal - 2006-11-05, 21:51
" />D15B2 jest pokazany TUTAJ na 3 zdjęciu (nie licząc tego tytułowego fotosa) w białym civicu z czarnym zderzakiem.