ďťż

Problemy z chłodzeniem/wskaźnikiem temperatury ...



kamel987 - 2008-01-03, 20:53
" />Opisze wam mój problem zobaczymy jakie będą pomysły.

Zaczęło się kupiłem zegary z obrotkiem i w końcu z działającą wskazówką od temperatury (moja nie działała od dwóch lat) ucieszyłem się bardzo bo wszystko działało.
Wskazówka od temperatury pokazywała niecałą połowę.
Już na drugi dzień zaczęła świrować, a obecnie od kilku tygodni sobie leży i ani drgnie.
Pojechałem do elektryka, ten podłączył "czujnik wskazówki temperatury" na krótko i wskazówka zaczęła się ruszać. Stwierdził, że potrzebna ta część., bo ma uszkodzona.
Nabyłem, pojechałem do niego z małym czujniczkiem, zacząłem coś napominać o termostacie, że coś ogrzewanie w środku bardzo długo się nagrzewa, a ciepło nie jest za satysfakcjonujące. Zaczął macać chłodnice i stwierdził, że nie powinna być letnia, tylko gorąca i że faktycznie to może być termostat! podotykał ręką znowu czujniczek wskazówki temperatury, odpaliłem, żeby jechać do domu - patrzę podniosła się do połowy, myśle super. Zanim dojechałem do domu (2km) już prawie leżała, podjechałem pod dom wrzuciłem na jałowy, a tu obroty mi spadają do około 300 - że aż światło wewnątrz auta i na zegarach przygasa ;/ w momencie dodawania gazu wskazówka od temperatury podnosiła się, przy puszczaniu gazu opadała i znowu na 300 obrotów, dodaje gazu podnosi się do połowy, puszczam opada..... już zrezygnowałem i zgasiłem silnik.
Dodam, że cały czas na jałowym trzyma mi się na około 500 obrotów co wiem, że jest za mało, ale ani razu nie zgasł przez to.

Pytanie - co się dzieje? czy to sam czujnik wskazówki, czy termostat padł?
Jak to sprawdzić?

Elektryk polecił rano uzupełnić chłodnicę płynem i wlać do pełna - oraz do zbiorniczka wyrównawczego do połowy, oraz dotykać chłodnice bo po 10 minutach powinna być gorąca, a nie tylko letnia.... ile w tym prawdy? Kto pomoże?

Z góry dzięki za przeczytanie opowieści i porady




Ryba - 2008-01-03, 21:03
" />hmm
Ostatnio wymieniałem termostat. Nie wiem ile prawdy jest w tym, że chłodnica ma być gorąca czy coś tam , w każdym razie odepnij osłone termostatu gdy silnik jest zimny (musisz spuscić najpierw płyn z układu) i zobacz jak wyglada termostat. jeśli jest chodź by minimalny prześwit między jego częsciami to nadaje się do wymiany.
Zobacz jak po wymianie termostatu będzie się zachowywać wskazówka. Sam termostat jest częscią mechaniczną i nie jest w żaden sposób powiązany (fizycznie) z elektryką, która steruje wskazówką



wojtekskru - 2008-01-03, 21:04
" />moim zdaniem termostat cały czas otwarty, albo sie nie domyka.w miescie moze nawet sie troche nagrzeje, ale na trasie będzie na samym dole. A to, że obroty szaleją to może być zupełnie z tym ie związane.



kamel987 - 2008-01-03, 21:40
" />no obroty raczej nie mają związku też mi się tak wydaje.

Nie ma jakiegoś sposobu sprawdzenia bez zdejmowania czegokolwiek i spuszczania czegokolwiek
Zastanawiam sie czy oddawać do mechanika czy nie.... czy może to sam czujniczek a termostat żyje?.... hm....
Jak coś poruszał kabelkami w tym czujniku to chwile działał.... to może to tylko ta kwestia?

Zawsze pamiętam, że jak zimą sobie odpalałem samochód na 10 minut przed wyjazdem to elegancko było gorąco w środku, teraz zaledwie leci ciepłe powietrze, a dopiero przy dłuższej jeździe na trasie zaczyna lepiej grzać. Może to kwestia nowej chłodnicy? bo mam nówkę od czasu włożenie zegarów.




p-a-b-u - 2008-01-03, 21:46
" />kamel987, termostat sprawdzisz w bardzo prosty sposób. Odpal zimny silnik i macaj dolny wąż od chłodnicy. Powinien być zimny aż wskazówka temp wskoczy na swoje miejsce. JAk będzie sie nagrzewał razem z silnikiem to znaczy ze termostat do wymiany.



kamel987 - 2008-01-06, 23:16
" />wydaje mi sie jakby to auto teraz paliło z 10 litrów!

Chłodnica powinna być gorąco?
Moja jest cały czas ciepła, tak, że przyłożysz ręke i nie parzy....
Wydaje mi się, że niedogrzewa silnika, będzie to mialo jakies konsekwencje?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu