Problemy z zawieszeniem (wypadek)
KrzyszofTypeR - 2009-12-08, 23:41
" />Witam
Dziś wyjechał mi koleś, i wbiłem się Hondą w krawężnik...
Nie przyjemna sprawa.
Wszystko niby ok, rozwaliłem pod silnikiem jakąś osłonik (plastikową)
Jade dalej i czuje że Honda jakoś lekko skręca, pływa po drodze.
Ogólnie gazu przy dodaniu znosi ją na prawo. Czy to może być
coś poważnego ?
Panowie, zanim Honda pujdzie do mechanika, pytanie do was!
Czy to może być już koniec jej stabilizacji. Wcześniej super
się ją prowadziło, teraz stwierdzam, że jest coś uszkodzone.
konieczko - 2009-12-09, 00:21
" />Ja miałem podobną sytuacje uderzyłem przednim kołem o krawężnik. kierownica jakby została przestawiona (czyli znosiło bardzo) i oczywiście drgania na kierownicy.
Felga do wymiany - problem drgań wyeliminowany a po ustawieniu zbieżności wszystko wróciło do normy
Jak uderzyłeś kołem to po pierwsze zbieżność! (80zł w ASO )
-ciastek- - 2009-12-09, 17:13
" />a po co na zbieżność jechac i kase wydawać... skoro można samemu popatrzeć. Jeśli ściąga na jedną strone to raczej wykluczyłbym felgę, no chyba że jest odczuwalne mocne bicie na kierownicy. Kolejna sprawa to taka, że drążki kierownicze + koncówki nie należą do najmocniejszych elementów i to je najpierw bym sprawdził. Jesli koncówka cała to zobacz czy pod gumową osłoną drążek nie jest krzywy. Idąc w tę stronę, może byc to maglownica - w tym przypadku, skutek mógłby byc odczuwalny na kierownicy - cięzej się może obracać w jedna lub druga stronę, ale też nie w pełnym obrocie aczkolwiek w konkretnym położeniu. Jesli wraz nie bedzie to to, trzeba popatrzeć na wachacze, czy nie pokrzywione.
peroni - 2009-12-09, 21:03
" />
grzesiek84 - 2009-12-09, 21:10
" />
konieczko - 2009-12-09, 22:38
" />hymm... to już sam nie wiem
Nie chce nikogo wprowadzać w błąd(nie ogarniam zawiasu), ja tylko napisałem jak było w moim przypadku.
Może ma to znaczenie ale ja udeżyłem bokiem(koło w chwili uderzenia było równolegle do krawężnika) a prędkość samochodu ~40/45km/h. Po udezreniu znosiło w prawo a aby jechać prosto musiałem skręcić kierownice w lewo o ok. 30 stopni
Pojechałem do ASO i mówie, że chciałbym zbieżność ustawić a koleś się pyta: "Czy udeżył pan kołem?" -> czyli coś w tym jest.
Po ustawieniu zbieżności wszystko wróciło do normy(gdyby było coś wiecej do wymiany na pewno by mi powiedzieli )
Ale tak było w moim przypadku!!!!!!
Więc nie traktujcie tego jako rady tylko jako przykład
peroni - 2009-12-09, 22:55
" />no ustawia ci zbierznosc i nie będzie ściągało a wahacz będziesz miał krzywy , trzeba posprawdzać wszystko powymieniać to co krzywe i wtedy na zbierznosc , jakaś kolejność działań musi być
konieczko - 2009-12-11, 13:07
" />tak zgadzam się z peroni. Ja miałem poprostu farta ale lepiej sprawdzić wszystko.
Przepraszam, za wprowadzenie zamętu
darek249117 - 2010-02-13, 18:28
" />Mi ściągało hanie w lewo okazało się ze miałem wygieta podłużnice (ta do której się przykręca dolne wachacze po naciągnięciu problem zniknazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
KrzyszofTypeR - 2009-12-08, 23:41
" />Witam
Dziś wyjechał mi koleś, i wbiłem się Hondą w krawężnik...
Nie przyjemna sprawa.
Wszystko niby ok, rozwaliłem pod silnikiem jakąś osłonik (plastikową)
Jade dalej i czuje że Honda jakoś lekko skręca, pływa po drodze.
Ogólnie gazu przy dodaniu znosi ją na prawo. Czy to może być
coś poważnego ?
Panowie, zanim Honda pujdzie do mechanika, pytanie do was!
Czy to może być już koniec jej stabilizacji. Wcześniej super
się ją prowadziło, teraz stwierdzam, że jest coś uszkodzone.
konieczko - 2009-12-09, 00:21
" />Ja miałem podobną sytuacje uderzyłem przednim kołem o krawężnik. kierownica jakby została przestawiona (czyli znosiło bardzo) i oczywiście drgania na kierownicy.
Felga do wymiany - problem drgań wyeliminowany a po ustawieniu zbieżności wszystko wróciło do normy
Jak uderzyłeś kołem to po pierwsze zbieżność! (80zł w ASO )
-ciastek- - 2009-12-09, 17:13
" />a po co na zbieżność jechac i kase wydawać... skoro można samemu popatrzeć. Jeśli ściąga na jedną strone to raczej wykluczyłbym felgę, no chyba że jest odczuwalne mocne bicie na kierownicy. Kolejna sprawa to taka, że drążki kierownicze + koncówki nie należą do najmocniejszych elementów i to je najpierw bym sprawdził. Jesli koncówka cała to zobacz czy pod gumową osłoną drążek nie jest krzywy. Idąc w tę stronę, może byc to maglownica - w tym przypadku, skutek mógłby byc odczuwalny na kierownicy - cięzej się może obracać w jedna lub druga stronę, ale też nie w pełnym obrocie aczkolwiek w konkretnym położeniu. Jesli wraz nie bedzie to to, trzeba popatrzeć na wachacze, czy nie pokrzywione.
peroni - 2009-12-09, 21:03
" />
grzesiek84 - 2009-12-09, 21:10
" />
konieczko - 2009-12-09, 22:38
" />hymm... to już sam nie wiem
Nie chce nikogo wprowadzać w błąd(nie ogarniam zawiasu), ja tylko napisałem jak było w moim przypadku.
Może ma to znaczenie ale ja udeżyłem bokiem(koło w chwili uderzenia było równolegle do krawężnika) a prędkość samochodu ~40/45km/h. Po udezreniu znosiło w prawo a aby jechać prosto musiałem skręcić kierownice w lewo o ok. 30 stopni
Pojechałem do ASO i mówie, że chciałbym zbieżność ustawić a koleś się pyta: "Czy udeżył pan kołem?" -> czyli coś w tym jest.
Po ustawieniu zbieżności wszystko wróciło do normy(gdyby było coś wiecej do wymiany na pewno by mi powiedzieli )
Ale tak było w moim przypadku!!!!!!
Więc nie traktujcie tego jako rady tylko jako przykład
peroni - 2009-12-09, 22:55
" />no ustawia ci zbierznosc i nie będzie ściągało a wahacz będziesz miał krzywy , trzeba posprawdzać wszystko powymieniać to co krzywe i wtedy na zbierznosc , jakaś kolejność działań musi być
konieczko - 2009-12-11, 13:07
" />tak zgadzam się z peroni. Ja miałem poprostu farta ale lepiej sprawdzić wszystko.
Przepraszam, za wprowadzenie zamętu
darek249117 - 2010-02-13, 18:28
" />Mi ściągało hanie w lewo okazało się ze miałem wygieta podłużnice (ta do której się przykręca dolne wachacze po naciągnięciu problem znikna