ďťż

Przełożenia w skrzyniach D-SERIES



scanikwwo - 2010-01-22, 22:49
" />Z racji tego, że kompletnej rozpiski nie znalazłem, a SebcioD napomknął w technicznym, to zdecydowałem się poszukać conieco. Oto efekty.

Skopiowane i tłumaczone z d-series.org . Mamy tu chyba pełną rozpiskę... Niedogodnością jest fakt podania hamerykańskich oznaczeń modelu, ale każdy kto umie korzystać z google sobie poradzi. Nie zawsze ich oznaczenie rocznikowo i silnikowo się pokrywa choćby z naszym ED6 lub ED7. Stąd nie decydowałem się na zmianę oznaczeń modelu. Kto będzie szukał, ten znajdzie co trzeba.

Specyfikacje skrzyń.

Przełożenie || Ilość zębów wałek główny / wałek sprzęgłowy || modele

1szy bieg:
3.250 || 39/12 || wszystkie

2gi bieg:
1.650 || 33/20 || hf/std (88-91)
1.762 || 37/21 || cx/dx/lx/vx (92-95)
1.782 || 41/23 || cx/dx/lx/hx (96-00)
1.894 || 36/19 || dx/si (88-91)
1.900 || 38/20 || ex/si (92-95)
1.909 || 42/22 || ex/sol si (96-00)
1.944 || 35/18 || dohc zc (88-91)

3ci bieg:
1.033 || 31/30 || hf/std (88-91)
1.066 || 32/30 || cx/vx (92-95)
1.172 || 34/29 || dx/lx/hx (92-00) *także w 96-00 cx
1.250 || 35/28 || ex/si (92-00)
1.259 || 34/27 || dx/si (88-91)
1.346 || 35/26 || dohc zc (88-91)

4ty bieg:
0.823 || 28/34 || hf/std (88-91)
0.853 || 29/34 || cx/vx (92-95)
0.909 || 30/33 || dx/lx/hx/ex/si (92-95) *także w 96-00 cx
0.937 || 30/32 || dx/si (88-91)
1.033 || 31/30 || dohc zc (88-91) *może być też 3cim biegiem z hf/std 88-91
1.066 || 32/30 || cx/vx (92-95) *tak nie do końca 4ty bieg, ale można użyć

5ty bieg:
0.694 || 36/25 || hf (88-91)
0.702 || 37/26 || all non si (92-00)
0.750 || 36/27 || sol si (93-95)
0.771 || 35/27 || dx/si (88-91)
0.878 || 29/33 || dohc zc (88-91)
1.000 || 29/29 || mfactory (aftermarket)

FD (linka = 88-91, hydro = 92-00):
2.954 || 65/22 || niektóre HF (88-91)
3.250 || 65/20 || cx/vx/HF (88-95) na linkę w niektórych HF, hydro od 92-95 cx/vx
3.722 || 67/18 || hx/cx*/dx* (88, 96-00) występowały w 1988 dx, hx, 96-00 hatchback
3.888 || 70/18 || dx/std/zc (88-91) 89-91 dx, 4biegowe std, zc
4.058 || 69/17 || dx/lx/ex? (88-00) wszystkie hydro dx/lx, linka w 88-91 ex sedan(?)
4.250 || 68/16 || ex/si (88-00) wszystkie d-serie si, oraz hydro EX
4.437 || 71/16 || zxi/aerodeck (88-00**) linka zxi, podobno też w aerodecku, ale niepotwierdzone 100%

Jeśli ktoś posiada dodatkowe info na temat różnic w poszczególnych skrzyniach proszę pisać.




SebcioD - 2010-01-23, 11:40
" />Bardzo pomocny materiał wrzuciłeś.
Mogę częściowo potwierdzić opis FD co do ilości zębów na dużej zębatce
3.888 || 70/18 || dx/std/zc (88-91) 89-91 dx, 4biegowe std, zc, CRX DOHC, Concerto DOHC
4.250 || 68/16 || ex/si (88-00) wszystkie d-serie si, oraz hydro EX
4.437 || 71/16 || Concerto SOHC, zxi/aerodeck (88-00**) linka zxi, podobno też w aerodecku, ale niepotwierdzone 100%
ale właśnie na tym się zatrzymałem, bo nie byłem pewny ilości zębów tego przełozenia na wałku.
Z Twojego opisu wyjaśniają się moje wątpliwości, ale dla pewności jak rozbiorę wałki to policzę i jeszcze raz potwierdzę.
Dopisałem jeszcze, że FD 3,888 występuje w CRX-ie DOHC oraz Concerto DOHC, natomiast Concerto SOHC powinny mieć FD=4,437, choć podobno nie zawsze mają.



SebcioD - 2010-01-23, 11:55
" />Na tej stronce możecie sobie policzyć jaka jest różnica prędkości na poszczególnych biegach, przed i po zmianie przełożeń
http://www.teammfactory.com/gearcalculator.php?tirewidth=195&tireprofile=55&wheelsize=15&tirewidth2=195&tireprofile2=55&wheelsize2=15&tirediameter1=23.44&tirediameter2=23.44&finaldrive1=4.4&finaldrive2=4.4&gearratio1=3.23&gearratio2=2.105&gearratio3=1.458&gearratio4=1.107&gearratio5=0.848&gearratio6=0&gearratioa=3.23&gearratiob=2.105&gearratioc=1.458&gearratiod=1.107&gearratioe=0.848&gearratiof=0&maxrpm1=8400&maxrpm2=8400&comparison=1&kmh=1&tranny=



MarcinL - 2010-01-23, 21:29
" />Coś o shuttlu w manualu znalazłem




BaRcIo - 2010-05-13, 07:43
" />a tu mam takie, może troszkę czytelniejsze.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu