ďťż

Przyspieszanie zapłonu - co myślicie ??



Bedzio - 2007-04-05, 18:59
" />Co myślicie o przyspieszeniu zapłonu by mieć lepsze dolne obroty....





elmer - 2007-04-05, 21:56
" />Przy jakości naszych paliw raczej zostałbym przy serii.

Ale jak już musisz to tylko z lampą i nie więcej niż 2 st. + jazda na 98.



HIO - 2007-04-06, 07:06
" />



Bedzio - 2007-04-06, 11:14
" />znajomy zrobił to w Primerze...
mówi,że super sprawa przy jeździe po mieście...




BettaR - 2007-09-21, 14:02
" />Odgrzewam temat

A co myślicie o przyśpieszeniu zapłonu przy zagazowanych autach. Oktanów myśle że wystarczy bo LPG ma liczbe oktanową 102-105, a na tym akurat nie da się oszukać w przypadku LPG.
I jeszcze pytanie laika... w którą stronę kęcic aparatem żeby przyśpieszyć zapłon ?

POZDRO



elmer - 2007-09-22, 16:14
" />Silnik kręci się do przodu, a zatem aparatem kręcić musisz w tył samochodu, aby zapłon przyspieszyć.



Dzida - 2007-09-22, 16:35
" />Noo właśnie, chciałem też niedługo taki temat odgrzebać

Fura zagazowana - a właściwości gazu mówią same za siebie. W zaleznosci od składników liczba oktanowa lpg to 101-104.

Zakładająć, że będę lał tylko 98 oktanowe paliwa lub v-power racing +, opłaca sie? Można coś dzięki temu osiągnąć? Ew. jak bardzo go przyśpieszyć?



Grzehurra - 2007-09-23, 07:21
" />mozna osiagnac b.fajny efekt spalania stukowego...



BettaR - 2007-09-23, 07:53
" />NO właśnie o to chodzi ... że nie koniecznie. Standardowo lejąc 95 (w rzeczywistości w naszym kraju pewnie 88) przy standardowym ustawieniu zapłonu nie ma spalania stukowego. W przypadku benzyny osiągnięcie wysokiej liczby oktanowej jest bezpośrednio związane z cena paliwka i z tego powodu na tym się z reguły (również oszukuje). Niektórzy sądzą że "oktany" odpowiadają za "moc" paliwa - niestety nie . Odpowiadają one właśnie za odporność na spalanie wybuchowe / stukowe. Za "moc" paliwa odpowiada jego kaloryczność a w naszych realiach = ilość wiader wody i innych śmieci dolanych na CPN'ach. Wcześniejszy zapłon da więcej czasu mieszance na spalenie = pełniejsze spalanie = większe ciśnienie w Górnym Punkcie Zwrotnym tłoka. Ale trzeba by przetestować na ile można sobie pozwolić.
Jeśli kto ma dostęp do strobo może potestuje i się podzieli POZDRO



Grzehurra - 2007-09-23, 20:52
" />byl tu kiedy link do ciekawego artykulu o paliwach. tu albo na honda-crx.info.. traktowal on miedzy innymi o ilosci oktanow w paliwie.,
konkluzja byla prosta: nalezy jezdzic na paliwie o jak najmniejszej liczbie oktanow, ktora nie spowoduje spalania stukowego... moze to dziwnie brzmiec, ale tam bylo to konkretnie uzasadnione...
generalnie jest to skuteczny sposob na ozywienie auta, ale kazdy silnik ma gdzie indziej granice do jakiej mozemy przysp zaplon, i dlatego ryzyko zawsze jest..
dlatego przyspieszanie zaplonu, jak i wszelkie inne modyfikacje nalezy robic Z GLOWA!
tylko nie lejcie potem 95tki..



Sapi - 2007-10-03, 22:37
" />Czyli aby przyśpieszyć zaplon to musze aparatem pokręcić w tył samochodu. A nie mając lampy musze to zrobic "na oko". Na apoaracie są dwie kreski, jesli krece nim to jedna zostaje na stałe a 2ga odchodzi. Aby przyspieszyć zaplon o 2 , stopnie to o ile cm lub mm kręcić aparatem? tak aby była paro mm róznica miedzy zaznaczonymi tam kreskami?

a czy w strefie tuningu (Gdynia) na hamowni z pomiarem afr wyregulują mi zapłon jak trzeba?



Sapi - 2007-10-09, 19:50
" />up. To jak z ta regulacją zaplonu? bo niestety nie znalazłem zadnego tutoriala
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu