pytanie odn. układu zapłonowego
sisu - 2007-02-05, 02:24
" />Pytam bo nie nie miałem czasu rozgrzebać jeszcze wszystkiego w mojej Hani
a pytanie brzmi: czy ECU oprócz sterowania dawką wtrysku steruje też zapłonem (momentem zapłonu)? jeśli tak (a pewnie tak) to czy robi to w sposób taki jak z paliwem tzn. zmienia sterowanie w procesie autoadaptacji? czy ma to ustalone na sztywno i nic nie kombinuje (np. takie obroty to takie wyprzedzenie)? (no bo gaźniki mają to robione mechanicznie - przyspieszacz podciśnieniowy i odśrodkowy jak przypuszczam)..
Myślę że w miarę jasno opisałem co mnie intryguje..
Jeśli ktoś chce wiedzieć po co mi to do szczęścia potrzebne to już mówię.. chcę wiedzieć czy jeśli kompowi coś nie pasuje bo np zepsuła się lambda, albo ktoś ma gaz, to zanim ECU przełączy się w "schemat pracy awaryjnej" będzie kombinować tylko z dawką paliwa czy z kątami też?
z góry dzięki za odp
pozdrawiam
norbi - 2007-02-05, 11:34
" />ECU używa wartości paliwa i zapłonu z map w ROMie w ECU (np. takich jak tu ), które sa korygowane przez dodatkowe czujniki - ECT, IAT, O2, TPS itd. Są czujniki, których uszkodzenie powoduje przestawienie w tryb awaryjny i sa takie, które mozna odłączyć a ECU bedzie prawcowało normanlnie (no prawie, samochód będzie troche słabszy i/lub będzie więcej palił - np. jak uszkodzeniu ulegnie O2). ECU nie ma zdolności adaptacyjnych. Czyli jak coś padnie, np, czujnik położenia przepustnicy to ECU przestawia się w tryb asynchroniczny - paliwo i zapłon jest jest sterowane czujnikiem halla bez zadnych korekt, nie wiem po co Ci to wszystko, ale chcesz to maszzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
sisu - 2007-02-05, 02:24
" />Pytam bo nie nie miałem czasu rozgrzebać jeszcze wszystkiego w mojej Hani
a pytanie brzmi: czy ECU oprócz sterowania dawką wtrysku steruje też zapłonem (momentem zapłonu)? jeśli tak (a pewnie tak) to czy robi to w sposób taki jak z paliwem tzn. zmienia sterowanie w procesie autoadaptacji? czy ma to ustalone na sztywno i nic nie kombinuje (np. takie obroty to takie wyprzedzenie)? (no bo gaźniki mają to robione mechanicznie - przyspieszacz podciśnieniowy i odśrodkowy jak przypuszczam)..
Myślę że w miarę jasno opisałem co mnie intryguje..
Jeśli ktoś chce wiedzieć po co mi to do szczęścia potrzebne to już mówię.. chcę wiedzieć czy jeśli kompowi coś nie pasuje bo np zepsuła się lambda, albo ktoś ma gaz, to zanim ECU przełączy się w "schemat pracy awaryjnej" będzie kombinować tylko z dawką paliwa czy z kątami też?
z góry dzięki za odp
pozdrawiam
norbi - 2007-02-05, 11:34
" />ECU używa wartości paliwa i zapłonu z map w ROMie w ECU (np. takich jak tu ), które sa korygowane przez dodatkowe czujniki - ECT, IAT, O2, TPS itd. Są czujniki, których uszkodzenie powoduje przestawienie w tryb awaryjny i sa takie, które mozna odłączyć a ECU bedzie prawcowało normanlnie (no prawie, samochód będzie troche słabszy i/lub będzie więcej palił - np. jak uszkodzeniu ulegnie O2). ECU nie ma zdolności adaptacyjnych. Czyli jak coś padnie, np, czujnik położenia przepustnicy to ECU przestawia się w tryb asynchroniczny - paliwo i zapłon jest jest sterowane czujnikiem halla bez zadnych korekt, nie wiem po co Ci to wszystko, ale chcesz to masz