roznica miedzy d13b1 a d13b2
barni - 2007-01-20, 10:16
" />Witam.
Czy ktos umie opisac roznice miedzy d13b1 a d13b2?
Szukalem na forach,ale jednoznacznej odpowiedzi nigdzie nie ma...gdzies tam pojawilo sie jedno zdanie ze d13b1 ma 6v...
Prosze o odp:)
Khacker - 2007-01-20, 10:52
" />mi się wydaje że silnik i gaźnik jest ten sam, ale B2 jest z katalizatorem (chyba)
zayonnc - 2007-01-20, 13:36
" />Jeste chyba więcej różnic, dokładnie też nie wiem jakie ale np. b1 nie ma kompa a b2 ma a z tego wynika, że b2 ma gaźnik sterowany elektronicznie a b1 mechanicznie i te gaźniki też chyba się różnią - pamiętam jakiś temat na forum o "podkręcaniu" d13 i tam właśnie była mowa o innych gaźnikach.
Pozdr
P.S. Obstawiam, że mogą się przez to jakoś minimalnie różnić osprzętem silnika - ale to domysły.
nosql - 2007-01-20, 13:39
" />Ja gdzieś kiedyś złyszałem, że inny aparat zapłonowy (to też możliwe skoro jest komp w b2) ale nie jestem pewniem na 100%.
b2 ma katalizator b1 nie - wg specyfikacji na naszej stronie
barni - 2007-01-20, 13:49
" />bo chodzi o to,ze przyszlo mi wymieniac uszczelke pod glowica. zamowilem ja w sklepie do d13b2,bo niby taki mam, na oslonie kolektora jest wybity numer. a gosc w sklepie sie zaczal oburzac, ze honda z '89 r. nie ma d13b2, a d13b1 i tam jest inna uszczelka... i tak zwatpilem, ze moze mam d13b1 a oslona jest nieoryginalna po prostu...wiec pytam:)
no ale auto ma komputer pod nogami pasazera, katalizator, napis 16v to moze to jednak jest w koncu d13b2?:)
tak na marginesie - wypieprzylo mi uszczelke wskutek nieszczesliwego zbiegu okolicznosci, niech to bedzie dla Was przestroga. 2 miesiace temu postanowilem wymienic termostat, bo plyn chlodniczy strasznie wolno sie zagrzewal i strasznie szybko spadala ta wskazowka w dol. Kupilem wiec za 40 zl termostat firmy JapanCars (JC). I to byl najwiekszy blad w moim zyciu! Na poczatku wszystko ok, po jakims miesiacu auto zaczelo szaprac,przerywac,prychac....swiece nie byly w najlepszym stanie,wiec wymienilem i torche pomoglo.... wciaz nie bylo wiadomo co jest, a o termostacie zapomnialem, temperatura byla dobrze pokazywana... Potem na trasie zaczelo mi na maxa szarpac i prychac, zagotowal sie plyn - sprawdzilem termostat i co? Nie otworzyl sie, a to szarpanie to byl efekt wypierd*** uszczelki. Wyjelismy termostat - normalnie jakby byl z kamienia, po prostu nie bylo szans zeby juz sie kiedykolwiek otworzyl...Teraz tylko koszty...
Wniosek prosty - starajcie sie unikac zamiennikow JC, gdy w gre wchodza wazne elementy samochodu...to gonwo nie mialo nawet dobrej uszczelki, trzeba bylo przekladac stara, zmurszala, z fabrycznego termostatu...
nosql - 2007-01-20, 13:55
" />d13b1 też jest szesnasto zaworowy
a zobacz na bloku silnika jak masz nabite ?
zayonnc - 2007-01-20, 13:55
" />No wiesz od dawna wiadomo, że JC się nie kupuje, nie tylko ważnych elementów ale w ogóle żadnych
Poza tym co gościa obchodzi (w sklepie), że w 89 nie było d13b2 (o ile to w ogóle prawda)? Przecież swapa mógł mieć...A poza tym zobacz po prostu na numerach na nadwoziu (tych w komorze silnika) i zobacz co tam jest - tak z ciekawości.
Pozdr
EDIT: No właśnie nosql dobrze gada przecież na bloku też są numery i wszystko będzie jasne.
nosql - 2007-01-20, 13:58
" />Zobacz w tym miejscu jak na zdjęciu (zaraz przy skrzyni biegów):
barni - 2007-01-20, 14:02
" />ok, jutro sprawdze, bo samochod na razie unieruchomiony na parkingu w drugiej czesci miasta. dzieki za odpowiedzi.
p.s. wygalda na to,ze slabo wczytalem sie w forum, bo gdyby bylo inaczej, to wiedzialbym zeby od JC trzymac sie jak najdalej:)
nosql - 2007-01-20, 14:05
" />Za to plus jest taki, że już będziesz wiedział!
Kupuj sprawdzone japońskie części, jak coś potrzebujesz, poszukaj na forum, które są polecane, które omijać, jeżeli nie ma - poprostu zapytaj.
Po to jest forum
barni - 2007-01-20, 14:08
" />nosql: racja:) a minus taki, ze zamiast wydac 2 miesiace temu 80zl na porzadny termostat, wydalem 40 i teraz gratis mam jakies 500 zl do wydania, dzieki niezawodnej firmie JC.
Ale jak to mowia - za glupote sie placi...
pozdrowienia
nosql - 2007-01-20, 14:11
" />[OT]ja na swoim aucie nie oszczędzam,
myśle, że to dobra rada dla osób, które chcą się autkiem cieszyć jak najdłużej - wiadomo z kasą ciężko ale tajkie życie![/OT]
Koniec OT
Pozdrawiam!zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
barni - 2007-01-20, 10:16
" />Witam.
Czy ktos umie opisac roznice miedzy d13b1 a d13b2?
Szukalem na forach,ale jednoznacznej odpowiedzi nigdzie nie ma...gdzies tam pojawilo sie jedno zdanie ze d13b1 ma 6v...
Prosze o odp:)
Khacker - 2007-01-20, 10:52
" />mi się wydaje że silnik i gaźnik jest ten sam, ale B2 jest z katalizatorem (chyba)
zayonnc - 2007-01-20, 13:36
" />Jeste chyba więcej różnic, dokładnie też nie wiem jakie ale np. b1 nie ma kompa a b2 ma a z tego wynika, że b2 ma gaźnik sterowany elektronicznie a b1 mechanicznie i te gaźniki też chyba się różnią - pamiętam jakiś temat na forum o "podkręcaniu" d13 i tam właśnie była mowa o innych gaźnikach.
Pozdr
P.S. Obstawiam, że mogą się przez to jakoś minimalnie różnić osprzętem silnika - ale to domysły.
nosql - 2007-01-20, 13:39
" />Ja gdzieś kiedyś złyszałem, że inny aparat zapłonowy (to też możliwe skoro jest komp w b2) ale nie jestem pewniem na 100%.
b2 ma katalizator b1 nie - wg specyfikacji na naszej stronie
barni - 2007-01-20, 13:49
" />bo chodzi o to,ze przyszlo mi wymieniac uszczelke pod glowica. zamowilem ja w sklepie do d13b2,bo niby taki mam, na oslonie kolektora jest wybity numer. a gosc w sklepie sie zaczal oburzac, ze honda z '89 r. nie ma d13b2, a d13b1 i tam jest inna uszczelka... i tak zwatpilem, ze moze mam d13b1 a oslona jest nieoryginalna po prostu...wiec pytam:)
no ale auto ma komputer pod nogami pasazera, katalizator, napis 16v to moze to jednak jest w koncu d13b2?:)
tak na marginesie - wypieprzylo mi uszczelke wskutek nieszczesliwego zbiegu okolicznosci, niech to bedzie dla Was przestroga. 2 miesiace temu postanowilem wymienic termostat, bo plyn chlodniczy strasznie wolno sie zagrzewal i strasznie szybko spadala ta wskazowka w dol. Kupilem wiec za 40 zl termostat firmy JapanCars (JC). I to byl najwiekszy blad w moim zyciu! Na poczatku wszystko ok, po jakims miesiacu auto zaczelo szaprac,przerywac,prychac....swiece nie byly w najlepszym stanie,wiec wymienilem i torche pomoglo.... wciaz nie bylo wiadomo co jest, a o termostacie zapomnialem, temperatura byla dobrze pokazywana... Potem na trasie zaczelo mi na maxa szarpac i prychac, zagotowal sie plyn - sprawdzilem termostat i co? Nie otworzyl sie, a to szarpanie to byl efekt wypierd*** uszczelki. Wyjelismy termostat - normalnie jakby byl z kamienia, po prostu nie bylo szans zeby juz sie kiedykolwiek otworzyl...Teraz tylko koszty...
Wniosek prosty - starajcie sie unikac zamiennikow JC, gdy w gre wchodza wazne elementy samochodu...to gonwo nie mialo nawet dobrej uszczelki, trzeba bylo przekladac stara, zmurszala, z fabrycznego termostatu...
nosql - 2007-01-20, 13:55
" />d13b1 też jest szesnasto zaworowy
a zobacz na bloku silnika jak masz nabite ?
zayonnc - 2007-01-20, 13:55
" />No wiesz od dawna wiadomo, że JC się nie kupuje, nie tylko ważnych elementów ale w ogóle żadnych
Poza tym co gościa obchodzi (w sklepie), że w 89 nie było d13b2 (o ile to w ogóle prawda)? Przecież swapa mógł mieć...A poza tym zobacz po prostu na numerach na nadwoziu (tych w komorze silnika) i zobacz co tam jest - tak z ciekawości.
Pozdr
EDIT: No właśnie nosql dobrze gada przecież na bloku też są numery i wszystko będzie jasne.
nosql - 2007-01-20, 13:58
" />Zobacz w tym miejscu jak na zdjęciu (zaraz przy skrzyni biegów):
barni - 2007-01-20, 14:02
" />ok, jutro sprawdze, bo samochod na razie unieruchomiony na parkingu w drugiej czesci miasta. dzieki za odpowiedzi.
p.s. wygalda na to,ze slabo wczytalem sie w forum, bo gdyby bylo inaczej, to wiedzialbym zeby od JC trzymac sie jak najdalej:)
nosql - 2007-01-20, 14:05
" />Za to plus jest taki, że już będziesz wiedział!
Kupuj sprawdzone japońskie części, jak coś potrzebujesz, poszukaj na forum, które są polecane, które omijać, jeżeli nie ma - poprostu zapytaj.
Po to jest forum
barni - 2007-01-20, 14:08
" />nosql: racja:) a minus taki, ze zamiast wydac 2 miesiace temu 80zl na porzadny termostat, wydalem 40 i teraz gratis mam jakies 500 zl do wydania, dzieki niezawodnej firmie JC.
Ale jak to mowia - za glupote sie placi...
pozdrowienia
nosql - 2007-01-20, 14:11
" />[OT]ja na swoim aucie nie oszczędzam,
myśle, że to dobra rada dla osób, które chcą się autkiem cieszyć jak najdłużej - wiadomo z kasą ciężko ale tajkie życie![/OT]
Koniec OT
Pozdrawiam!