Różnica zawieszeń!!
typ-r - 2007-06-22, 12:43
" />Witam
Czy ktoś orientuje się może czy są jakieś różnice sprężyn w sedanach a w 3d??
Z tego co się orientowałem to w katalogach firmowych nie ma rozróznienia tylko wszystko wyszukiwane jest po silnikach, a przeciesz sedan jest ewidentnie cięższy z tyłu od 3d!!
Może się ktoś wypowiedzieć co kupował do swojego sedana jakieś springi??
Pozdrawiam
elmer - 2007-06-22, 17:00
" />Jeśli chodzi o sprężyny sportowe to nie ma takiego rozróżnienia.
Jeśli chodzi o oryginalne, to można to sprawdzić w EPC, tylko w sumie po co? Domyślam się, że nie będziesz kupował nowych sprężyn z ASO..
typ-r - 2007-06-22, 22:37
" />Chodzi mi własnie o sportowe, bo wydaje mi się , że powinny byc mimo to inne na tył!!
Może się ktoś wypoeidzieć kto ma jakieś sportowy springi w sedanie!!?
beddom - 2007-06-22, 23:05
" />jest rozroznienie
np. sprezyny jamex nie nadaja sie do sedana na tyl... na przod podejda. (wiem z doswiadczenia)
nosql - 2007-06-23, 09:41
" />Jamex do sedana z tego co zauwazyłem u beddoma jest za miękki na tył - dupa ladnie siada ale ciąga się po ziemi i pływa...
z tego co wiem Michuu miał Vogtlandy - dobre springi, do tego dobry amor Koni i nie będzie najmniejszych problemów
sailence - 2007-06-23, 10:04
" />mam pytanie co do zawiechy:
wymieniłem swoją serię (spring+amor) na zestaw Eibacha, który jeździł u kolegi z tego forum (również amor+spring) -40/40mm. Wrażenia z jazdy są świetne - wybiera dziury doskonale, nie pływa, nie dobija, czuć że ładnie pokonuje każdy dołek, ale jest jedno 'ale' - cały czas mam uczucie że przód chodzi mi góra-dół na delikatnych wybojach, tzn. widać że droga jest już prosta po dziurze a auto skacze tak jakby koziołek - delikatnie ale skacze - to jest poprawny efekt gleby?
i druga sprawa - gołym okiem widać że zmieniły mi się kąty pochylenia kół, patrząc z przodu koła stoją tak / \ . Z tego co wiem to nie da się ich regulować w civicu, ale czy to jest bezpieczne? no i czy komuś też tak siadły po obniżeniu???
TCS - 2007-06-23, 10:21
" />mi kola siadly,bedzie ci opony od wewnatrz zdzieral
nosql - 2007-06-23, 10:26
" />Odnośnie pierwszego pytania to prawdopodobnie chodzi o to, że zawieszenie jest twarde i auto podskakuje - przyzwyczaisz się do tego, też miałem podobnie. Każda najmniejsza nierówność nawierzchni jest prszenoszona na bude
Co do drugiej sprawy - negatyw jest rzeczą normalną przy obniżaniu samochodu, im bardziej posadzisz auto - tym większy negatyw ( / \ ) będziesz miał.
Nie ustawisz tych kątów, nic złego się nie stanie - jedyne co może się dziać to nierównomierne zużywanie opon ale to naprawdę po duuużym przebiegu dopiero zauważysz ( opona nie ma równomiernego nacisku na całą powierzchnię stykającą się z podłożem).
Jedz ustaw zbierzność - ja pojezdziłem tak chyba 2 miesiące i nie zauważyłem nic na oponach.
Polecam założenie rozpórek dla usztywnienia budy.
TCS a zrobiłeś zbieżność ??
p-a-b-u - 2007-06-23, 10:27
" />tez mi koła tak / \ stoja po obnizeniu
sailence - 2007-06-23, 13:38
" />ale mi nie chodzi o czucie nawierzchni, bo właśnie kostkę brukową i inne klimaty czuję nawet delikatniej niż na seryjnym zawieszeniu, tylko teraz auto po wyjeździe z dołka, dziury itp tak podskakuje góra-dół, rozmawiałem z kolegą z mojego miasta który zmieniał swoje na Weiteca i on podsunął myśl że amory są wytrzepane
tylko co ciekawe te zawieszenie mam od forumowicza z tego forum i twierdził że jest w bardzo dobrym stanie
p-a-b-u - 2007-06-23, 13:40
" />No jak sie buja to moga być amorki wytrzepane juz:( Jak kumpel waiteca ocenia? ja zalozylem ale bryka sie opuscila chyba bardziej niz o deklarowane 35mm
sailence - 2007-06-23, 13:49
" />no właśnie na Weitecu auto nie siada na tyle ile deklaruje producent dwóch ma -35/35mm i oba stoją praktycznie tak samo jak seryjne ale jest strasznie twardo
no to jeśli amory są rzeczywiście wytrzepane to mamy problem, bo kolega o którym mówię dostał ode mnie zawiechę seryjną w bardzo dobrym stanie a sam wysłał mi jak deklarował glebę również w bardzo dobrym stanie, i nic nie wspominał o wyjeb***ch amortyzatorach a ja na taki stan rzeczy raczej się nie zgodzę... nosql - wiesz o kim mówię? dzwoniłem niedawno do Ciebie w tej sprawiezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
typ-r - 2007-06-22, 12:43
" />Witam
Czy ktoś orientuje się może czy są jakieś różnice sprężyn w sedanach a w 3d??
Z tego co się orientowałem to w katalogach firmowych nie ma rozróznienia tylko wszystko wyszukiwane jest po silnikach, a przeciesz sedan jest ewidentnie cięższy z tyłu od 3d!!
Może się ktoś wypowiedzieć co kupował do swojego sedana jakieś springi??
Pozdrawiam
elmer - 2007-06-22, 17:00
" />Jeśli chodzi o sprężyny sportowe to nie ma takiego rozróżnienia.
Jeśli chodzi o oryginalne, to można to sprawdzić w EPC, tylko w sumie po co? Domyślam się, że nie będziesz kupował nowych sprężyn z ASO..
typ-r - 2007-06-22, 22:37
" />Chodzi mi własnie o sportowe, bo wydaje mi się , że powinny byc mimo to inne na tył!!
Może się ktoś wypoeidzieć kto ma jakieś sportowy springi w sedanie!!?
beddom - 2007-06-22, 23:05
" />jest rozroznienie
np. sprezyny jamex nie nadaja sie do sedana na tyl... na przod podejda. (wiem z doswiadczenia)
nosql - 2007-06-23, 09:41
" />Jamex do sedana z tego co zauwazyłem u beddoma jest za miękki na tył - dupa ladnie siada ale ciąga się po ziemi i pływa...
z tego co wiem Michuu miał Vogtlandy - dobre springi, do tego dobry amor Koni i nie będzie najmniejszych problemów
sailence - 2007-06-23, 10:04
" />mam pytanie co do zawiechy:
wymieniłem swoją serię (spring+amor) na zestaw Eibacha, który jeździł u kolegi z tego forum (również amor+spring) -40/40mm. Wrażenia z jazdy są świetne - wybiera dziury doskonale, nie pływa, nie dobija, czuć że ładnie pokonuje każdy dołek, ale jest jedno 'ale' - cały czas mam uczucie że przód chodzi mi góra-dół na delikatnych wybojach, tzn. widać że droga jest już prosta po dziurze a auto skacze tak jakby koziołek - delikatnie ale skacze - to jest poprawny efekt gleby?
i druga sprawa - gołym okiem widać że zmieniły mi się kąty pochylenia kół, patrząc z przodu koła stoją tak / \ . Z tego co wiem to nie da się ich regulować w civicu, ale czy to jest bezpieczne? no i czy komuś też tak siadły po obniżeniu???
TCS - 2007-06-23, 10:21
" />mi kola siadly,bedzie ci opony od wewnatrz zdzieral
nosql - 2007-06-23, 10:26
" />Odnośnie pierwszego pytania to prawdopodobnie chodzi o to, że zawieszenie jest twarde i auto podskakuje - przyzwyczaisz się do tego, też miałem podobnie. Każda najmniejsza nierówność nawierzchni jest prszenoszona na bude
Co do drugiej sprawy - negatyw jest rzeczą normalną przy obniżaniu samochodu, im bardziej posadzisz auto - tym większy negatyw ( / \ ) będziesz miał.
Nie ustawisz tych kątów, nic złego się nie stanie - jedyne co może się dziać to nierównomierne zużywanie opon ale to naprawdę po duuużym przebiegu dopiero zauważysz ( opona nie ma równomiernego nacisku na całą powierzchnię stykającą się z podłożem).
Jedz ustaw zbierzność - ja pojezdziłem tak chyba 2 miesiące i nie zauważyłem nic na oponach.
Polecam założenie rozpórek dla usztywnienia budy.
TCS a zrobiłeś zbieżność ??
p-a-b-u - 2007-06-23, 10:27
" />tez mi koła tak / \ stoja po obnizeniu
sailence - 2007-06-23, 13:38
" />ale mi nie chodzi o czucie nawierzchni, bo właśnie kostkę brukową i inne klimaty czuję nawet delikatniej niż na seryjnym zawieszeniu, tylko teraz auto po wyjeździe z dołka, dziury itp tak podskakuje góra-dół, rozmawiałem z kolegą z mojego miasta który zmieniał swoje na Weiteca i on podsunął myśl że amory są wytrzepane
tylko co ciekawe te zawieszenie mam od forumowicza z tego forum i twierdził że jest w bardzo dobrym stanie
p-a-b-u - 2007-06-23, 13:40
" />No jak sie buja to moga być amorki wytrzepane juz:( Jak kumpel waiteca ocenia? ja zalozylem ale bryka sie opuscila chyba bardziej niz o deklarowane 35mm
sailence - 2007-06-23, 13:49
" />no właśnie na Weitecu auto nie siada na tyle ile deklaruje producent dwóch ma -35/35mm i oba stoją praktycznie tak samo jak seryjne ale jest strasznie twardo
no to jeśli amory są rzeczywiście wytrzepane to mamy problem, bo kolega o którym mówię dostał ode mnie zawiechę seryjną w bardzo dobrym stanie a sam wysłał mi jak deklarował glebę również w bardzo dobrym stanie, i nic nie wspominał o wyjeb***ch amortyzatorach a ja na taki stan rzeczy raczej się nie zgodzę... nosql - wiesz o kim mówię? dzwoniłem niedawno do Ciebie w tej sprawie