Samodiagnostyka w 4 generacji Hondy Civic
DODi - 2006-02-22, 16:55
" />Jak wykonac samodiagnostykę w Hondzie civic 1988-1991 ???
Wszystkie nasze Hondy civic 4 generacji (te z wtryskiem PGM-Fi) mają lampkę samodiagnostyki umiejscowioną w tablicy wskaźników oraz czerwoną diodę LED zamontowaną w urządzeniu sterującym (fotografia poniżej). Po włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza samodiagnostyki zaczyna świecić w celu sprawdzenia żarówki. Po kilku sekundach powinna przestać świecić.. Jeśli lampka zaświeci się podczas pracy silnika, to oznacza że w systemie rozpoznana została usterka. Dioda LED zamontowana w urządzeniu sterującym będzie emitować kod usterki, a lampka ostrzegawcza samodiagnostyki będzie świecić bez przerwy. Z chwilą wyłączenia zapłonu dioda LED i lampka ostrzegawcza zostaną wyłączone. Po ponownym włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza zaświeci się tylko wtedy, gdy usterka wciąż będzie obecna w systemie; dioda LED ponowi emitowanie kodu usterki. Kod ten będzie przechowywany w pamięci, aż do chwili skasowania.
![](http://civic4g.nazwa.pl/ftp/samodiag/komp.jpg)
Urządzenie sterujące (czyli popularnie nazywany komputer) znajduje się pod metalową pokrywą w przestrzeni na nogi pasażera (patrz wyżej na foto). Samodiagnostyka polega na obserwacji zachowania się diody LED zamontowanej w komputerze i zaznaczonej na fotografii czerwonym kółkiem.
Jak odczytywać błedy ???
1. Włączyć zapłon.
2. Obserwować czerwoną diodę LED w obudowie komputera:
a) liczba błysków odpowiada bezpośrednio numerowi kodu - na przykład 15 błysków oznacza kod "15";
b) dioda LED nie będzie błyskać przez dwie sekundy między kolejnymi kodami;
c) po wyemitowaniu wszystkich kodów nastąpi 2-sekundowa pauza; po czym sekwencja błysków zostanie powtórzona.
3. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki odczytać z tabeli kodów. umieszczonej na końcu rozdziału.
4. Jeśli liczba błysków nie ma odpowiednika w numerze kodu, to prawdopodobnie uszkodzone jest urządzenie sterujące. Sprawdzić kilka razy, po czym sprawdzić masy i napięcia zasilające urządzenie sterującego przed jego wymianą.
5. Gdy zapłon jest wyłączony, to dioda LED nie świeci. Dioda LED będzie błyskać z chwilą ponownego włączenia zapłonu.
6. Po naprawie usterki dioda LED będzie błyskać do chwili usunięcia jej kodu z pamięci urządzenia sterującego.
Resetowanie komputera w celu usunięcia błedów zostało opisane tutaj:
http://civic4g.nazwa.pl/forum/viewtopic.php?t=67
Lista błedów:
Dzida - 2006-02-22, 17:00
" />A D14A1??
Mam bezpiecznik od ECU, Wombat powiedział, że komp MOŻE być... So... Diagnostyka na gaźnikach??
DODi - 2006-02-23, 06:51
" />Komputer w gaźnikowcach rzeczywiście jest, ale jak tam wykonac samodiagnostykę ??? Nie spotkałem się jeszcze nigdy z jakimś opisem. Wiem tylko tyle że napewno lista kodów błędów będzie zdecydowanie krótsza. Jeśli ktos coś wie na temat samodiagmnostyki w gaźnikowcach bardzo prosze o info, a tymczasem wrócmy do tematu diagnostyki w PGM-Fi....
arszenik - 2006-02-23, 07:32
" />1) mam taki sam komp a mam gaznik
2) kody sa takie same z tym ze niektore sie nie pojawiaja ze wzgledlu na PGMfi
3) mam problemy z obrotami w d13b2 z gazem a co wiem to chyba kazdy je ma w tym silniku, wyskoczyl mi blad 14
tzn odczytalem to tak ze wlaczam stacyjke:
1 dlugi, 4 krotke czyli 14 (z tego co wiem to tak sie odczytuje kod :?!)
i to sie zgadza o mi faluja obr. a z opisu wynika ze to czujnik sterowania obrotami biegu jalowego.
Dzida - 2006-02-23, 13:03
" />Ale D13B2 ma chyba sonde lambda i kilka pierdół i jest bardziej "skomputeryzowana" niż D14A1... Muszę się dobrać pod wykładzine wiosną
arszenik - 2006-02-23, 13:16
" />ja zrobilem lepszy bajer ! zrobiem sruborkretem dziurke! w odpowiednim miejscu na wprost tej szybki od diody nie widac jej bo material sie rozcina ale palca jak wcisniesz to widac mryganie .. po co za kazdym razem dlubac wykladzine
mariusz 123 - 2006-02-25, 15:05
" />jeszcze lepiej i wygodniej,wlutowac dwa kabelki pod djode dorobic do kompa wtyczke z tymi kabelkami pociagnac pod licznik i dorobic dodatkowa djode w liczniku i nawet nie trzeba sie schylac.ale ogulnie to szkoda roboty bo mi jeszcze nie mrugala ta djoda,chyba ze sam cos zepsuje to co innego.
Talib - 2006-02-26, 16:32
" />
tfidos - 2006-02-26, 21:52
" />
Talib - 2006-02-26, 23:11
" />
bArTrOzE - 2006-02-28, 09:05
" />Potwierdzam - D13B2 też ma takiego "kompa" i tez póki co wita mnie jednym długim mignięciem
DODi - 2006-02-28, 09:07
" />Tylko jest problem jeszcze z d14a1... Moze bede miec takiego zaniedługo to sie zajme tym autem i sprawdze to, a jak nie to prosze kogos kto ma d14a1 o sprawdzenie tego kompa w woim aucie czy tam jest... Bo bezp. jak wiemu jest do ECUzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
DODi - 2006-02-22, 16:55
" />Jak wykonac samodiagnostykę w Hondzie civic 1988-1991 ???
Wszystkie nasze Hondy civic 4 generacji (te z wtryskiem PGM-Fi) mają lampkę samodiagnostyki umiejscowioną w tablicy wskaźników oraz czerwoną diodę LED zamontowaną w urządzeniu sterującym (fotografia poniżej). Po włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza samodiagnostyki zaczyna świecić w celu sprawdzenia żarówki. Po kilku sekundach powinna przestać świecić.. Jeśli lampka zaświeci się podczas pracy silnika, to oznacza że w systemie rozpoznana została usterka. Dioda LED zamontowana w urządzeniu sterującym będzie emitować kod usterki, a lampka ostrzegawcza samodiagnostyki będzie świecić bez przerwy. Z chwilą wyłączenia zapłonu dioda LED i lampka ostrzegawcza zostaną wyłączone. Po ponownym włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza zaświeci się tylko wtedy, gdy usterka wciąż będzie obecna w systemie; dioda LED ponowi emitowanie kodu usterki. Kod ten będzie przechowywany w pamięci, aż do chwili skasowania.
![](http://civic4g.nazwa.pl/ftp/samodiag/komp.jpg)
Urządzenie sterujące (czyli popularnie nazywany komputer) znajduje się pod metalową pokrywą w przestrzeni na nogi pasażera (patrz wyżej na foto). Samodiagnostyka polega na obserwacji zachowania się diody LED zamontowanej w komputerze i zaznaczonej na fotografii czerwonym kółkiem.
Jak odczytywać błedy ???
1. Włączyć zapłon.
2. Obserwować czerwoną diodę LED w obudowie komputera:
a) liczba błysków odpowiada bezpośrednio numerowi kodu - na przykład 15 błysków oznacza kod "15";
b) dioda LED nie będzie błyskać przez dwie sekundy między kolejnymi kodami;
c) po wyemitowaniu wszystkich kodów nastąpi 2-sekundowa pauza; po czym sekwencja błysków zostanie powtórzona.
3. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki odczytać z tabeli kodów. umieszczonej na końcu rozdziału.
4. Jeśli liczba błysków nie ma odpowiednika w numerze kodu, to prawdopodobnie uszkodzone jest urządzenie sterujące. Sprawdzić kilka razy, po czym sprawdzić masy i napięcia zasilające urządzenie sterującego przed jego wymianą.
5. Gdy zapłon jest wyłączony, to dioda LED nie świeci. Dioda LED będzie błyskać z chwilą ponownego włączenia zapłonu.
6. Po naprawie usterki dioda LED będzie błyskać do chwili usunięcia jej kodu z pamięci urządzenia sterującego.
Resetowanie komputera w celu usunięcia błedów zostało opisane tutaj:
http://civic4g.nazwa.pl/forum/viewtopic.php?t=67
Lista błedów:
Dzida - 2006-02-22, 17:00
" />A D14A1??
Mam bezpiecznik od ECU, Wombat powiedział, że komp MOŻE być... So... Diagnostyka na gaźnikach??
DODi - 2006-02-23, 06:51
" />Komputer w gaźnikowcach rzeczywiście jest, ale jak tam wykonac samodiagnostykę ??? Nie spotkałem się jeszcze nigdy z jakimś opisem. Wiem tylko tyle że napewno lista kodów błędów będzie zdecydowanie krótsza. Jeśli ktos coś wie na temat samodiagmnostyki w gaźnikowcach bardzo prosze o info, a tymczasem wrócmy do tematu diagnostyki w PGM-Fi....
arszenik - 2006-02-23, 07:32
" />1) mam taki sam komp a mam gaznik
2) kody sa takie same z tym ze niektore sie nie pojawiaja ze wzgledlu na PGMfi
3) mam problemy z obrotami w d13b2 z gazem a co wiem to chyba kazdy je ma w tym silniku, wyskoczyl mi blad 14
tzn odczytalem to tak ze wlaczam stacyjke:
1 dlugi, 4 krotke czyli 14 (z tego co wiem to tak sie odczytuje kod :?!)
i to sie zgadza o mi faluja obr. a z opisu wynika ze to czujnik sterowania obrotami biegu jalowego.
Dzida - 2006-02-23, 13:03
" />Ale D13B2 ma chyba sonde lambda i kilka pierdół i jest bardziej "skomputeryzowana" niż D14A1... Muszę się dobrać pod wykładzine wiosną
arszenik - 2006-02-23, 13:16
" />ja zrobilem lepszy bajer ! zrobiem sruborkretem dziurke! w odpowiednim miejscu na wprost tej szybki od diody nie widac jej bo material sie rozcina ale palca jak wcisniesz to widac mryganie .. po co za kazdym razem dlubac wykladzine
mariusz 123 - 2006-02-25, 15:05
" />jeszcze lepiej i wygodniej,wlutowac dwa kabelki pod djode dorobic do kompa wtyczke z tymi kabelkami pociagnac pod licznik i dorobic dodatkowa djode w liczniku i nawet nie trzeba sie schylac.ale ogulnie to szkoda roboty bo mi jeszcze nie mrugala ta djoda,chyba ze sam cos zepsuje to co innego.
Talib - 2006-02-26, 16:32
" />
tfidos - 2006-02-26, 21:52
" />
Talib - 2006-02-26, 23:11
" />
bArTrOzE - 2006-02-28, 09:05
" />Potwierdzam - D13B2 też ma takiego "kompa" i tez póki co wita mnie jednym długim mignięciem
DODi - 2006-02-28, 09:07
" />Tylko jest problem jeszcze z d14a1... Moze bede miec takiego zaniedługo to sie zajme tym autem i sprawdze to, a jak nie to prosze kogos kto ma d14a1 o sprawdzenie tego kompa w woim aucie czy tam jest... Bo bezp. jak wiemu jest do ECU