short shifter home made
m6nj - 2009-01-24, 16:40
" />witam mam pytanie do tych którzy to robili-chce zrobic sobie short shiftera i nie wiem o ile skrócic oemowy planuje o długoś gwintu czyli jakies 3cm -nie za mało?
z góry dzieki za info
LukasJuve - 2009-01-24, 16:52
" />Są 2 opcje:
1. Obcinasz 1cm poniżej oraz 3cm powyżej kulki, odwracasz i spawasz. Efekt taki że masz krótszy lewarek ze skróconym skokiem.
2. Obcinasz poniżej kulki przedłużasz o jakieś 2-3cm. Skok będzie skrócony ale zachowasz seryjna długość lewarka.
Osobiście jeździłem z obiema opcjami i lepiej mi pasowała nr 2 bo nie musiałem szukać lewarka w mieszku
m6nj - 2009-01-24, 17:16
" />srednio rozumiem to co napisałeś co znaczy obcinasz pod kulką i nad kulką(skrucic o centymetr pod kulka i zespawac na nowo i to samo z góry tylko o 3 cm)?i co znaczy odwracasz i spawasz??ja to zrozumiałem ze mam skrócic lewarek pod kulka o centymetr a nastepnie zespawać w miejscu ciecia i 3 cm z góry i zespawac tez w miejscu uciecia lewarek z gwintem??dobzre to kumam??
LukasJuve - 2009-01-24, 17:27
" />Zapożyczone z CKPL:
Odmierzamy 1 cm w dół od kulki i 4 cm powyżej. Przecinamy w zaznaczonych odmierzonych miejscach:
![](http://img150.imageshack.us/img150/6042/12mv.jpg)
![](http://img150.imageshack.us/img150/12mv.jpg/1/w2048.png)
Dobieramy dwie śruby (pręt stalowy) o średnicy zewnętrznej 11,4mm. Posłużą one jako wzmocnienie pustego w środku drążka zmainy biegów w miejscach spawu:
![](http://img150.imageshack.us/img150/9669/20ta.jpg)
Jedziemy do spawacza, który migomatem łączy naszą zabawę znowu w jedną całość łapiąć od środka śruby punktowo. Trzeba mu zwrócić szczególną uwagę, żeby uważał na tuleję metalowo-gumową przy dolnym spawie - żeby jej nie przepalił grzejąc metal.
Efekt ostateczny wygląda tak:
![](http://img150.imageshack.us/img150/504/39od.jpg)
Randal - 2009-01-24, 17:41
" />Jak obetniesz od góry gwint to gałki nie nakręcisz
Tak się produkuje short shiftery:
viewtopic.php?f=9&t=747&start=0&st=0&sk=t&sd=a
m6nj - 2009-01-24, 20:07
" />kolego LukasJuve dzięki Ci bardzo naprawde bardzo pomogłeś
Wroński - 2009-01-24, 20:45
" />O co chodzi wogole z tym ss co to daje ?
TomiX - 2009-01-24, 20:59
" />Short shifter zmienia geometrię układu selektora co w praktyce oznacza szybsze zmiany biegów.
Wroński - 2009-01-24, 21:01
" />Dziekuje
Krychu - 2009-01-24, 21:49
" />ja nie mam ss w rexie, a kumpel ma ebayowy w swoim ed9, po szybkim nocnym przelocie gdzie drazkiem machalem szybciutko zauwazylem, ze w porownaniu do mojego to oprocz szybszej zmiany jest tez bardziej precyzyjna, z drugiej strony czytalem ze shortshiftery moga zaszkodzic skrzyni... i co o tym myslec
m6nj - 2009-01-24, 22:57
" />to prawda ze short shifter szkodzi skrzyni-przy szybkiej zmianie biegów synchronizatory dostaja po dupie chyba ze nauczycz sie zmieniac biegi z miedzy gazem -im szybciej tym gorzej dla skrzyni no ale z drugiej strony jest precyzyjniej wiec nie trzeba sie az tak spieszyc ja nawet podczas bardzo szybkich przelotów nie zmieniam drastycznie szybko biegów tylko robie to troszke wolniej zeby nie zabic skrzyni która i tak zabiłem hehee
jasiekk - 2009-01-27, 15:36
" />generalnie gdy zorbiłem według opisu na CK.pl shorta wszystko ok zaj....cie - tylko po dłuższym jeźdzeniu skok lewarka jest denerwująco krótkizanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
m6nj - 2009-01-24, 16:40
" />witam mam pytanie do tych którzy to robili-chce zrobic sobie short shiftera i nie wiem o ile skrócic oemowy planuje o długoś gwintu czyli jakies 3cm -nie za mało?
z góry dzieki za info
LukasJuve - 2009-01-24, 16:52
" />Są 2 opcje:
1. Obcinasz 1cm poniżej oraz 3cm powyżej kulki, odwracasz i spawasz. Efekt taki że masz krótszy lewarek ze skróconym skokiem.
2. Obcinasz poniżej kulki przedłużasz o jakieś 2-3cm. Skok będzie skrócony ale zachowasz seryjna długość lewarka.
Osobiście jeździłem z obiema opcjami i lepiej mi pasowała nr 2 bo nie musiałem szukać lewarka w mieszku
m6nj - 2009-01-24, 17:16
" />srednio rozumiem to co napisałeś co znaczy obcinasz pod kulką i nad kulką(skrucic o centymetr pod kulka i zespawac na nowo i to samo z góry tylko o 3 cm)?i co znaczy odwracasz i spawasz??ja to zrozumiałem ze mam skrócic lewarek pod kulka o centymetr a nastepnie zespawać w miejscu ciecia i 3 cm z góry i zespawac tez w miejscu uciecia lewarek z gwintem??dobzre to kumam??
LukasJuve - 2009-01-24, 17:27
" />Zapożyczone z CKPL:
Odmierzamy 1 cm w dół od kulki i 4 cm powyżej. Przecinamy w zaznaczonych odmierzonych miejscach:
![](http://img150.imageshack.us/img150/6042/12mv.jpg)
![](http://img150.imageshack.us/img150/12mv.jpg/1/w2048.png)
Dobieramy dwie śruby (pręt stalowy) o średnicy zewnętrznej 11,4mm. Posłużą one jako wzmocnienie pustego w środku drążka zmainy biegów w miejscach spawu:
![](http://img150.imageshack.us/img150/9669/20ta.jpg)
Jedziemy do spawacza, który migomatem łączy naszą zabawę znowu w jedną całość łapiąć od środka śruby punktowo. Trzeba mu zwrócić szczególną uwagę, żeby uważał na tuleję metalowo-gumową przy dolnym spawie - żeby jej nie przepalił grzejąc metal.
Efekt ostateczny wygląda tak:
![](http://img150.imageshack.us/img150/504/39od.jpg)
![](http://img150.imageshack.us/img150/39od.jpg/1/w2048.png)
Randal - 2009-01-24, 17:41
" />Jak obetniesz od góry gwint to gałki nie nakręcisz
Tak się produkuje short shiftery:
viewtopic.php?f=9&t=747&start=0&st=0&sk=t&sd=a
m6nj - 2009-01-24, 20:07
" />kolego LukasJuve dzięki Ci bardzo naprawde bardzo pomogłeś
Wroński - 2009-01-24, 20:45
" />O co chodzi wogole z tym ss co to daje ?
TomiX - 2009-01-24, 20:59
" />Short shifter zmienia geometrię układu selektora co w praktyce oznacza szybsze zmiany biegów.
Wroński - 2009-01-24, 21:01
" />Dziekuje
Krychu - 2009-01-24, 21:49
" />ja nie mam ss w rexie, a kumpel ma ebayowy w swoim ed9, po szybkim nocnym przelocie gdzie drazkiem machalem szybciutko zauwazylem, ze w porownaniu do mojego to oprocz szybszej zmiany jest tez bardziej precyzyjna, z drugiej strony czytalem ze shortshiftery moga zaszkodzic skrzyni... i co o tym myslec
m6nj - 2009-01-24, 22:57
" />to prawda ze short shifter szkodzi skrzyni-przy szybkiej zmianie biegów synchronizatory dostaja po dupie chyba ze nauczycz sie zmieniac biegi z miedzy gazem -im szybciej tym gorzej dla skrzyni no ale z drugiej strony jest precyzyjniej wiec nie trzeba sie az tak spieszyc ja nawet podczas bardzo szybkich przelotów nie zmieniam drastycznie szybko biegów tylko robie to troszke wolniej zeby nie zabic skrzyni która i tak zabiłem hehee
jasiekk - 2009-01-27, 15:36
" />generalnie gdy zorbiłem według opisu na CK.pl shorta wszystko ok zaj....cie - tylko po dłuższym jeźdzeniu skok lewarka jest denerwująco krótki