ďťż

Silnik pali, auto nie jedzie



navi-666 - 2009-12-20, 20:25
" />Witam!

Ostatnio śnieg się pokazał, to ruszając zapiąłem 3 w miejscu... Po takim ruszeniu od razu stanąłem i dalej już nie pojechałem.
Silnik ładnie chodzi, tylko tak jakby nie zasprzęglał biegów.
Zgasiłem, poczekałem parę minut (myślałem, że jakimś cudem sprzęgło się zagrzało) i odpaliłem - Efekt żaden. Kolejny objaw zauważyłem - lewarek zmiany biegów nie szedł w prawo (tzn na 5 i wsteczny), na siłę nie próbowałem.
Zgaszonego zepchnąłem na bok, lewarek już normalnie pracował.

Zaholowałem pod dom. Znowu odpalam i patrze co się dzieje:
Wrzucam 1, puszczam sprzęgło - nic. Dwójka i to samo, ale prędkościomierz się podnosi, czyli skrzynia się kręci. 3 i 4 to samo.
Podnoszę auto, żeby zobaczyć czy półoś mi nie wyskoczyła. Żadne koło (na biegu) nie stawia oporu.

Proszę o pomoc, bo Hania biedna na zimnie stoi i marznie




Gr00bY - 2009-12-20, 20:54
" />A linka od sprzęgła Ci nie zamarzła?



navi-666 - 2009-12-20, 21:09
" />Raczej nie, bo przed tym feralnym ruszeniem normalnie jechałem. Tzn około 1km przejechałem od porannego rozruchu



navi-666 - 2009-12-22, 17:59
" />Chłopaki pomóżcie, po Hania stoi i marznie...




DRAG - 2009-12-22, 19:13
" />A przeguby masz ok?



navi-666 - 2009-12-22, 19:52
" />Zewnętrzne całe. Ale nie wiem jak zobaczyć wewnętrzne. Tzn po czym poznam, że wyskoczyły?

Myślę, że się nie zmieliły, bo nic mi nie stuka, ani nie rzęzi. Żadnego nowego dźwięku spod maski...



karel18 - 2009-12-23, 08:48
" />przeguby albo satelity w skrzyni poszły na spacer. Jak z lodu wpadasz na troche bardziej przyczepną nawierzchnie to może się tak zdarzyć



navi-666 - 2009-12-23, 12:12
" />@karel18 - cholernie logiczna myśl z tymi satelitami. A ile mnie ta przygoda może kosztować?
Można wymienić sam dyferencjał w skrzyni, czy od razu całą skrzynię?



navi-666 - 2010-01-09, 17:16
" />Zdjąłem całe półosie - przeguby całe.
Po wyjęciu lewego spojrzałem w skrzynie. widziałem wieloklin prawego przegubu.
Po wyjęciu prawego już nie widziałem lewego, tylko metalowe kółko z wieloklinem po wewnętrznej stronie.

Po przeanalizowaniu forum i googla doszedłem do tego, że to dyfer się zmielił. Po męczarniach z śrubami zrzuciłem skrzynię. Spuściłem olej i były srebrne opiłki (domyślam się, że zeszlifował się jakiś element)
Tylko teraz mam problem z rozłupaniem skrzyni. Po wykręceniu wszystkich mocujących śrubek 12-stek, połówki skrzyni mogę rozchylić na 2-4cm. Potem coś ewidentnie blokuje. Same skorupy wogóle się już siebie nie trzymają, oddalone od siebie na te kilka cm po całym obwodzie dalej nie chcą iść. Skrzynia stoi na blacie, więc dostęp mam perfekt.

Stąd moje pytanie: kto już rozłupywał kiedyś skrzynię i wie, którą jeszcze (poza śrubami na obwiedni łączenia) śrubę albo imbus (bo też takich kilka jest) trzeba odkręcić?



Boci@n - 2010-01-10, 22:43
" />zobacz w dziale porad, hybryda skrzyni biegów. Są zdjęcia i opis. Musisz jeszcze rozchyli pierścień ukryty pod nakrętką
http://img214.imageshack.us/i/cam0037nb3.jpg/
http://img214.imageshack.us/i/cam0044lt9.jpg/
http://img214.imageshack.us/i/cam0047at7.jpg/



navi-666 - 2010-01-10, 23:41
" />Racja. Dzięki już znalazłem
Tylko na tej właśnie śrubie zamieniłem końcówkę grzechotki w spiralę.... Już myślałem, że ukręca się łeb, a tu grzechotka z masła, a nie stali ;p Chociaż wszystkie inne śruby puszczały prędzej czy później...

Jestem na stadium szukania dobrego klucza...



Boci@n - 2010-01-11, 08:47
" />500-66-66-84 zadzwoń mogę pożyczyć
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu